Gå til innhold

Starte ny char, mage eller priest?


Anbefalte innlegg

Vurderer og lage meg ein ny char. Siden det med druid er utrulig vanskelig og få gjere det eg vil, sidan alle vil eg skal heale.

Har tenkt litt på mage, fordi eg liker og gje dmg. Og dei er jo ganske morsomme og spele.

Men so er det priest då. Er priest kjekt og spele? Eg har ikkje noke imot og heale, synts det er veldig nyttig. Og eg har tru på at det vil bli veldig veldig enkelt og få gruppe som priest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg spiller mage, og syns det er veldig gøy :) Og som mage er du ikke avhengig av å ta med deg vann og mat, ettersom du lager det selv.

Verden har alltid bruk for healere, men den har bruk for mager også...

5534619[/snapback]

 

Okay :)

Som mage då, er du frost, fire eller arcane mage? Broren min er fire og det ser jo bra ut! Ja, er ein stor fordel av dei kan lage vatn og mat.

Utstyr, int, spirit og stamania?

Lenke til kommentar

Man roller ikke en priest for å være DPS :) Selvfølgelig er det en stor fordel å kunne gjøre massiv skade når du ikke er i en instance / group, men når du er med i en instance så er priest = heal.

 

Om du ikke liker å heale med druiden din så er det kanskje en fordel at du roller mage, gjør bra damage og kan mekke egen mat/drikke. Mage bør vel fokusere på stamina og intellect, og på lvl 60 går vel de fleste etter gear med +damage på.

 

Off topic: Hva med å velge en ikke-caster klasse? :) Warrior er en super klasse, det samme gjelder rogues. Bare noe å vurdere... :)

Lenke til kommentar

Jeg har spilt begge og liker mage best, men for all del, begge to er finfine klasser. AoE er grisegøy, og som mage gjør du massiv skade, og kan conjure vatn og mat, og teleportere deg og andre til de forskjellige hovedstadene.

 

Priest er også ganske gøy, selv er jeg ikke så begeistret for å heale, men shadow priest med shadowform er veldig gøy.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar! Eg har lært ein del no, og trur eg skal satse på og starte ein human mage :)

Kjem til og savne healing og stealth men so får eg ein del fine fordeler so!

Aoe grinding høyrest kjekt ut:D

5535852[/snapback]

Greit nok, bortsett fra at det er ufattelig kjedelig å levle opp en mage.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Synes selv at det er gøy, gøy, gøy å være prest!

 

Har aldri - og jeg mener virkelig ALDRI - hatt vanskeligheter med å finne en gruppe for casual instances, eller MC/Ony/BWL, etc.

 

Dette er et stort pluss ;-)

 

Likte også veldig godt å levle presten fra 1->60. Dette fordi det kanskje er litt vanskeligere enn andre classèr som solo, og går mye enklere i grupper. Dvs., ønsker man utfordringer kan man levle litt solo, men ønsker man å levle meget effektivt er dette mulig gjennom instance-groups.

 

Speccer man full healing spec kan man entre instancene ved lavere lvl. enn vanlig, noe som gir høyere xp/kill, og bedre equip for levelen man er på...

 

Gikk selv til SM som 32, drepte Princess i Maraudon som lvl 42, Sunken temple som lvl 48, BRD som 52, og Scholo/Strath som lvl54...

 

Det som også er kjekt er de "endesløse" mulighetene som lvl60... Speccer man shadow kan man "pwne" i 1-on-1, deale dmg og heale i battlegrounds, eller disc/holy-specce og gjøre en fantastisk jobb i BWL ;-)

 

Crowd-Control er også morosamt!

 

Lykke til med magen eller presten. Tror forsåvidt du vil trives med begge :D

Lenke til kommentar

Mage og Priest er ganske "like" på mange måter, men når jeg spiller presten min savner jeg alltid blink, frost nova og at jeg kan lage min egen mat. -Tror nok Priest blir morsommere i end-game enn det er rundt 30-40 ..

 

Når det gjelder type mage lønner det seg å starte med arcane (det er de første spellene du kan sette talents på for ikke å få interrupts) - rundt lvl 25 får du kraftige fire-spells, så da lønner dette seg, men fra ca 50 og oppover bør du respecce til frost. - fire mages er ikke brukbare i end-game instances som Mc og frost er enklere å spille da du kan kite i det uendelige....

 

(btw; starter du en prest så vurder en dwarf - de har immune to fear spells som er ganske ettertraktet)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

(btw; starter du en prest så vurder en dwarf - de har immune to fear spells som er ganske ettertraktet)

5538508[/snapback]

 

Regner med at alle classes vil få Fear Ward etter 1.10 patchen.

 

Human er også OK som prest - 5% ekstra Spirit er kjekt å ha hvis man er +healing/manapool-heavy ;-)

Lenke til kommentar

Kan ihvertfall anbefale Priest som klasse.

Du får altid spørsmål om du vil være med i et eller annet instance hele veien fra lvl 20-60 :)

 

Jeg liker veldig godt å være healeren i de fleste MMO's jeg spiller, for da vet jeg at den viktigste jobben i en gruppe blir gjort skikkelig! Blir altid skikkelig forbanna hvis jeg spiller en klasse som ikke kan heale og healeren gjør en dårlig jobb.

 

If you want something done right, you gotta do it yourself :)

Lenke til kommentar

Med alle desse nye svara som har komt, trur eg at må prøve og lage meg ein prest og :)

Tar jo ikkje lang tid og stige lvl i starten. Synts det er flott og kunne heale, og det høyrest ut som om prest virkelig har gode måter og gje dmg på.

Og eg har ofte blitt sur på andre i party fordi dei ikkje gjer jobben sin. Når eg er prest har eg på ein måte meir makt :tease:

Og ja mind controll er tøft :D

Blir vel og enklare og farme instance sidan, som dåke alle seier, prest er veldig lett og få gruppe med :)

 

Ka vei burde eg gå i talent points då?

Og gear? spirit og int?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Med alle desse nye svara som har komt, trur eg at må prøve og lage meg ein prest og :)

Tar jo ikkje lang tid og stige lvl i starten. Synts det er flott og kunne heale, og det høyrest ut som om prest virkelig har gode måter og gje dmg på.

Og eg har ofte blitt sur på andre i party fordi dei ikkje gjer jobben sin. Når eg er prest har eg på ein måte meir makt :tease:

Og ja mind controll er tøft :D

Blir vel og enklare og farme instance sidan, som dåke alle seier, prest er veldig lett og få gruppe med :)

 

Ka vei burde eg gå i talent points då?

Og gear? spirit og int?

5538672[/snapback]

 

Hei! Flott å høre at du vil prøve the holy-ways også ;-)

 

Vil anbefale deg å putte de første 5 poenga i Spirit tap (shadow-tree), noe som gjør at du får 100% sjangs til å regenerere mana dobbelt så fort i 15sec, etter en kill som gir XP. Dette hjelper på "downtime" når man grinder.

 

Videre ville jeg fylt opp Disc-treet. Dette gir fordeler både til healing og damage...

 

Send meg en PM når/hvis du begynner å nærme deg lvl=60, så skal jeg gi deg en forelesning om Talent-treet ;-)

 

Lykke til!

 

Mvh.

TH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...