Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er forskjellen på Audi A4 og Audi A6?


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden jeg først har denne tråden; hva er dette med rollo som nevnes i salgs annonser?

5650741[/snapback]

Rollo er den greia man drar over bagasjerommet for å skjule hva som ligger baki der - på stasjonsvogner.

 

Noen har også dobbel rollo.

 

rollo.JPG

 

Edit: la til et bilde

Endret av voluz
Lenke til kommentar
Siden jeg først har denne tråden; hva er dette med rollo som nevnes i salgs annonser?

5650741[/snapback]

Rollo er den greia man drar over bagasjerommet for å skjule hva som ligger baki der - på stasjonsvogner.

 

Noen har også dobbel rollo.

 

rollo.JPG

 

Edit: la til et bilde

5651805[/snapback]

 

Så hva er forskjellen på rollo og dobbel rollo? At det er "to" lag?

 

Takk for all hjelpen :)

Lenke til kommentar
Så hva er forskjellen på rollo og dobbel rollo? At det er "to" lag?

 

Takk for all hjelpen :)

5654697[/snapback]

Jau, er 2 lag ja. Kan dra den ene horisontalt og den andre vertikalt for eksempel tror jeg... Muligens dobbel rollo ofte er 1 hundenetting og 1 bagasje-"deksel".

 

Tror de fleste Audi har dobbel rollo. Men ikke helt sikker. :)

Lenke til kommentar

Mener å huske at det var det trekket som skjuler bagasjen, eller var det det opptrekkbare nettet fra bakseteryggen til taket. Ihvertfall en av dem.

Si at ha må kjøpe S6 isteden. Der mener jeg rolloen er laget for å hindre stor pågang i bagasjerommet ved gasspådrag :)

Lenke til kommentar

Angående størrelseforskjell mellom Passat og A6:

 

A4 - stasjonsvogn

 

Lengde 4.586 mm

Bredde 1.781 mm

Høyde 1.415 mm

 

 

A6 - stasjonsvogn

 

Lengde 4.993 mm

Bredde 1.855 mm

Høyde 1.463 mm

 

 

Passat - stasjonsvogn

 

Lengde 4.774 mm

Bredde 1.820 mm

Høyde 1.517 mm

 

Ser ut som Passaten er noe midt i mellom A4 og A6. Tror nok det er mest naturlig at den havner i mellomklassen, dvs. sammen med Avensis, Mondeo og A4. Husk at eks. Mondeo stv har ca. like utvendige mål:

 

Lengde 4804 mm

Bredde 1812 mm

Høyde 1441 mm

 

Som Din Side Motor skriver: "I mellomklassen har Ford Mondeo lenge vært blant favorittene...". "Det er ikke noen hemmelighet at Volkswagen Passat er vår klare favoritt i mellomklassen".

Lenke til kommentar
Det er to helt forskjellige klasser, som BMW 3- og 5-serie, eller Mercedes C- og E-klasse. Volkswagens tilsvarende biler blir vel Jetta (A4) og Passat (A6).

 

A6 er større, dyrere og mer komfortabel. Litt mer "luksuriøs". Kanskje dere skal tenke litt på hvilke behov dere har :) Prisforskjellen er ganske stor.

5535012[/snapback]

 

nope passat tilsvarer a4, bare audi er dyrere. og a3 tilsvarer golf

a6 er ikke mere komfortabel bortsett ifra de som sitter i baksete som har mere plass.

5536295[/snapback]

 

Kan ikke si meg helt enig her... Den nye a6 er utrolig mye mer komfortabel enn a4. Vi har både a6 og a4 og jeg ville glatt valgt a6 hvis jeg måtte velge en av de...

Lenke til kommentar
Kan ikke si meg helt enig her... Den nye a6 er utrolig mye mer komfortabel enn a4. Vi har både a6 og a4 og jeg ville glatt valgt a6 hvis jeg måtte velge en av de...

5679778[/snapback]

 

Enig: Det er selvfølgelig sammenheng mellom størrelse/pris og komfort. En A6 er mer komfortabel enn en A4 på samme måte som en A8 er mer komfortabel enn en A6. Dette burde vel være common sense, og ganske unødvendig å påstå noe annet :thumbup:

Endret av nilsvn
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...