Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er forskjellen på Audi A4 og Audi A6?


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er to helt forskjellige klasser, som BMW 3- og 5-serie, eller Mercedes C- og E-klasse. Volkswagens tilsvarende biler blir vel Jetta (A4) og Passat (A6).

 

A6 er større, dyrere og mer komfortabel. Litt mer "luksuriøs". Kanskje dere skal tenke litt på hvilke behov dere har :) Prisforskjellen er ganske stor.

Lenke til kommentar
Det er to helt forskjellige klasser, som BMW 3- og 5-serie, eller Mercedes C- og E-klasse. Volkswagens tilsvarende biler blir vel Jetta (A4) og Passat (A6).

 

A6 er større, dyrere og mer komfortabel. Litt mer "luksuriøs". Kanskje dere skal tenke litt på hvilke behov dere har :) Prisforskjellen er ganske stor.

5535012[/snapback]

 

nope passat tilsvarer a4, bare audi er dyrere. og a3 tilsvarer golf

a6 er ikke mere komfortabel bortsett ifra de som sitter i baksete som har mere plass.

Lenke til kommentar
Det er to helt forskjellige klasser, som BMW 3- og 5-serie, eller Mercedes C- og E-klasse. Volkswagens tilsvarende biler blir vel Jetta (A4) og Passat (A6).

 

A6 er større, dyrere og mer komfortabel. Litt mer "luksuriøs". Kanskje dere skal tenke litt på hvilke behov dere har :) Prisforskjellen er ganske stor.

5535012[/snapback]

 

nope passat tilsvarer a4, bare audi er dyrere. og a3 tilsvarer golf

a6 er ikke mere komfortabel bortsett ifra de som sitter i baksete som har mere plass.

5536295[/snapback]

 

Feil. Passat er på størrelse med A6.

Lenke til kommentar
Det er to helt forskjellige klasser, som BMW 3- og 5-serie, eller Mercedes C- og E-klasse. Volkswagens tilsvarende biler blir vel Jetta (A4) og Passat (A6).

 

A6 er større, dyrere og mer komfortabel. Litt mer "luksuriøs". Kanskje dere skal tenke litt på hvilke behov dere har :) Prisforskjellen er ganske stor.

5535012[/snapback]

 

nope passat tilsvarer a4, bare audi er dyrere. og a3 tilsvarer golf

a6 er ikke mere komfortabel bortsett ifra de som sitter i baksete som har mere plass.

5536295[/snapback]

 

Feil. Passat er på størrelse med A6.

5536313[/snapback]

 

stemmer at passat er større enn a4 men ikke så stor som a6... a4 og passat er i klassen dyrere familie biler elle no og a6 er litt mere premium bil.

(kjenner en som er audi selger, så han har "litt" greie på detta).

Lenke til kommentar
passat tilsvarer a4, bare audi er dyrere. og a3 tilsvarer golf

a6 er ikke mere komfortabel bortsett ifra de som sitter i baksete som har mere plass.

5536295[/snapback]

Feil. VW Passat konkurrerer mot Audi A6, men ja, Passat er et lite hakk mindre, men betydelig større enn A4.

 

Audi vs. Volkswagen

 

Audi A2 = VW Polo

Audi A3 = VW Golf

Audi A4 = VW Jetta (evt. gamle VW Vento, eller til nød VW Bora)

Audi A6 = VW Passat

Audi A8 = VW Phaeton

Audi Q7 = VW Touareg

 

Audi vs. Skoda

 

Audi A2 = Skoda Fabia

Audi A3 = Skoda Felicia

Audi A4 = Skoda Octavia

Audi A6 = Skoda Superb

Audi A8 = -

Audi Q7 = -

 

Audi vs. Seat

 

Audi A2 = Seat Ibiza

Audi A3 = Seat Leon

Audi A4 = Seat Toledo

Audi A6 = -

Audi A8 = -

Audi Q7 = -

 

Det skulle vel oppsummere VAG-konsernets biler når det gjelder størrelse-sammenlikning. I tillegg finnes det en del 7-setere som VW Touran og Seat Alhambra, samt noen bittesmå biler som VW Lupo, Seat Arosa osv., men de har ikke Audi så har ikke sammenliknet.

 

edit: la til VW Phaeton

Endret av voluz
Lenke til kommentar
Takk for tilbakemeldingene... Da blir det nok en A6 siden jeg skal sitte bak.. :p

5543117[/snapback]

Om det skal være mye (voksne) passasjerer bak er det nok fornuftig.

 

Som jeg pleier å si.. A4 burde vært produsert som 2-seter. :p Plassen bak egner seg best for barn, hehe... Men det går da fint med voksne også om de foran tar litt hensyn. Men man kjører kanskje ikke Europa rundt med voksne i baksetet av en A4 nei...

 

Men på meg blir det en A4 da. Leter fortsatt etter det perfekte eksemplaret... ;)

Lenke til kommentar
A4 er liten, ingen plass i baksetet omtrent. De som kjører må i så fall være under 1,75m for å få  noe serlig plass bak.

5540362[/snapback]

 

Pft, jeg er 1.80 og har aldri hatt noen problemer med å sitte bak i de bilene.

 

Anyway, folk her sier at Passat=A6. Det vil jeg si er å dra'n litt langt.

A6 er en mer lukseriøs bil, i tillegg til at jeg personlig syntes den har et langt fetere design enn Passat.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Anyway, folk her sier at Passat=A6. Det vil jeg si er å dra'n litt langt.

A6 er en mer lukseriøs bil, i tillegg til at jeg personlig syntes den har et langt fetere design enn Passat.

5554966[/snapback]

 

Det er vel ingen som har antydet at Passat=A6. Det som er nevnt er at størrelsesmessig så er de ganske like.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...