Gå til innhold

Xbox360 - defekt? (rød sirkel)


Darx*

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min xbox360 core i dag (bestillte fra lefdal). Når jeg åpnet pakken la jeg merke til at coveret til pgr3 var "knust" i det ene hjørnet, jeg antar at det er røff behandling fra posten sin side.

 

Når jeg prøver å starte xboxen så blinker det en rød sirkel (alle fire lysene). Jeg får heller ikke noe bilde på skjermen.

 

Hvem skal jeg kontake først? Lefdal service, microsoft kunde service eller klage på posten å gi dem skylden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk min xbox360 core i dag (bestillte fra lefdal). Når jeg åpnet pakken la jeg merke til at coveret til pgr3 var "knust" i det ene hjørnet, jeg antar at det er røff behandling fra posten sin side.

 

Når jeg prøver å starte xboxen så blinker det en rød sirkel (alle fire lysene). Jeg får heller ikke noe bilde på skjermen.

 

Hvem skal jeg kontake først? Lefdal service, microsoft kunde service eller klage på posten å gi dem skylden?

5529026[/snapback]

 

Er det noen synlige skader på xboxen da?

På vanlig xbox så brukte det vanlige grønne lyset på "løs ut" cd knappen å lyse oransjrød når den ikke var kobla til tven.. (tviler på at du ikke har kobla den til tven da, menne :p )

Men jeg har ikke xbox 360, så jeg vet ikke noe spesielt... Men visst det er en feil, så burde du jo sende inn igjen å forlange å få ny elelr penga tilbake...

Endret av mummi-pappa
Lenke til kommentar
Nei, det er ikke synelige skader på boxen, men jeg vet at den tåler meget lite også..

5529191[/snapback]

jeg klarte og miste min i gulvet fra ca en stol sitte plata på en stol sin høyde og denfunka like fint etterpå så jeg vil da ikke si at x360 tåler så veldig lite. men kanskje jeg hadde flaks

Lenke til kommentar
jeg klarte og miste min i gulvet fra ca en stol sitte plata på en stol sin høyde og denfunka like fint etterpå så jeg vil da ikke si at x360 tåler så veldig lite. men kanskje jeg hadde flaks

5529206[/snapback]

 

Ja jeg tror du hadde flaks, har hørt at folk på andre forum har skadet sin fysisk ved meget korte fall (feks at den faller fra oppreist til liggende). Men så hører man jo mye mer om skader enn tilfeller der det går bra, som det gjorde hos deg :)

Endret av Darx*
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
har hørt at folk på andre forum har skadet sin fysisk ved meget korte fall (feks at den faller fra oppreist til liggende).

Det er saken med riping av cd'ene. Når spillet står i og spinner så blir det ripet opp hvis man rører/snur på 360'n.

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemet til jeg fant ut at jeg ikke hadde plugget AV-kabelen helt inn i xboxen.

 

Men det er uansett Lefdal du går til, ikke Microsoft.

5529319[/snapback]

 

Takk, det kan løse problemet. Jeg skal teste når jeg har tid (omtrent klokken 22:00 :))

Men jeg dobbelt sjekket alle ledningene en gang også så, men det skader ikke å prøve

Endret av Darx*
Lenke til kommentar

fant det her

 

Xbox 360: Four lights flash red on the Ring of Light

 

SYMPTOMS

You see all four lights on the Ring of Light flash red on the front of the Xbox 360 console.

 

CAUSE

This issue may occur if one of the following conditions is true:

• The audio-visual (AV) cable is not correctly connected to the Xbox 360 console.

• The cable is not being detected by the console.

This issue is not caused by incorrectly plugging the AV cable into a TV, a stereo, or a VCR.

 

http://support.microsoft.com/kb/906652/

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemet til jeg fant ut at jeg ikke hadde plugget AV-kabelen helt inn i xboxen.

 

Men det er uansett Lefdal du går til, ikke Microsoft.

5529319[/snapback]

 

Takk, det kan løse problemet. Jeg skal teste når jeg har tid (omtrent klokken 22:00 :))

Men jeg dobbelt sjekket alle ledningene en gang også så, men det skader ikke å prøve

5529334[/snapback]

 

Jeg trodde også jeg hadde dobbeltsjekket flere ganger, så tok den med meg for å teste på en annen tv, fant da ut at jeg ikke hadde satt den i godt nok første gangen.

Lenke til kommentar

Hentet nettopp min core fra lefdal nå.

 

Coveret til PGR3 er også knust hos meg.

Satt akkurat med det samme problemet at den røde ringen lyser.

Men det er bare at kabelen ikke sitter langt nok i.

Trodde først den ikke funket grunnet røff behandling, men det løste seg.

 

Ble lettet da ja :whistle:

Lenke til kommentar
Hentet nettopp min core fra lefdal nå.

 

Coveret til PGR3 er også knust hos meg.

Satt akkurat med det samme problemet at den røde ringen lyser.

Men det er bare at kabelen ikke sitter langt nok i.

Trodde først den ikke funket grunnet røff behandling, men det løste seg.

 

Ble lettet da ja  :whistle:

5529783[/snapback]

 

Der ble jeg lettet! Bare litt mer lekser nå, så skal jeg prøve et nytt forsøk! Then we're rollin baby yeah! Austin%20Powers%20Face%20Shot.jpg

Lenke til kommentar

Ja bare kabelen heldigvis! Sikkelig KLIKK ja, bare det som manga på AV kabelen :D. Det klikket føltes så godt hehe, men uansett så funkern nå. Men det var skuffende dårlig på vanlig Sdtv, i forhold til hdtv altså (som jeg er vant til hos =Øyvind= :))!

Lenke til kommentar
Ja bare kabelen heldigvis! Sikkelig KLIKK ja, bare det som manga på AV kabelen :D. Det klikket føltes så godt hehe, men uansett så funkern nå. Men det var skuffende dårlig på vanlig Sdtv, i forhold til hdtv altså (som jeg er vant til hos =Øyvind= :))!

5531399[/snapback]

 

 

Kjøp advanced scart så blir det iaff en del bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...