Gå til innhold

Støtter XP store disker under installasjon?


Yeahright

Anbefalte innlegg

De mindre diskene jeg har begynner å trekke på åra og w2k støtter ikke store disker så jeg må vel bite i det sure eple og kjøpe meg et ny os. Og lurer på.. er det mulig å installere XP på store disker? Eller vil XP gjøre det samme som w2k og sette ned størrelsen på disken for så å installere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så lurt å ha en gammel CD hvis man har stor disk. Hvis du må reinstallere så ødelegger du alle partisjonene på disken.

 

Man bør legge inn Service Pack på CD'en med SlipStream. Da har man en CD som kan benytte hele disken rett fra installasjonen.

 

Kjøper du ny XP så er jo SP2 lagt inn.

Lenke til kommentar
Det er ikke så lurt å ha en gammel CD hvis man har stor disk. Hvis du må reinstallere så ødelegger du alle partisjonene på disken.

 

Man bør legge inn Service Pack på CD'en med SlipStream. Da har man en CD som kan benytte hele disken rett fra installasjonen.

 

Kjøper du ny XP så er jo SP2 lagt inn.

5527274[/snapback]

 

 

Glimrings! Det var svaret jeg var ute etter! Takker så mye alle! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vil også legge til at det skjeldent er smart å ha kun en partisjon på systemdisken, særlig når disken er mange hundre gigabyte. Da er det smartere å lage en partisjon for systemet (5-50 GB f.eks) som du oppretter under installasjonen av Windows og så opprette en ny partisjon med resten av disken etter at du har lagt inn støtte for store disker dersom du må det. Da vil du uten problemer kunne installere W2k og XP pre-SP2 på samme måte som XP SP2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...