Gå til innhold

==== Slettet ====


Godfather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har tips til filmer i denne "sjangeren" ?

Som f.eks. filmer fra regissører som david lynch, kubrick, bergman, eller enkeltfilmer som magnolia, american beauty, blade runner o.l.

5522177[/snapback]

 

Mulig Criterion Collection er noe for deg.

 

Ellers vil jeg anbefale Eternity And A Day, samt Der Himmel Über Berlin.

 

S,

5522589[/snapback]

Anbefaler Armageddon og Chasing Amy.

--

Donnie Darko er gjesp, se heller Qatsi-filmene og 2001.

Lenke til kommentar
Noen som har tips til filmer i denne "sjangeren" ?

Som f.eks. filmer fra regissører som david lynch, kubrick, bergman, eller enkeltfilmer som magnolia, american beauty, blade runner o.l.

5522177[/snapback]

 

Mulig Criterion Collection er noe for deg.

 

Ellers vil jeg anbefale Eternity And A Day, samt Der Himmel Über Berlin.

 

S,

5522589[/snapback]

Donnie Darko er gjesp, se heller Qatsi-filmene og 2001.

5524282[/snapback]

Hysj.

 

Donnie Darko er en meget interessant film med høy underholdningsverdi. Gikk og grublet over den en stund.

 

Andre filmer jeg har sett som trigger hjerneaktiviteten er Et Hål i Mitt Hjärta, 8 1/2, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Det Sjuende Inseglet, 2001 og Lost Highway.

Lenke til kommentar

Det ER ingen over 2001. Det er og blir den beste filmen jeg vet om. Rett og slett.

 

Usual Suspects er etter min mening IKKE å anbefale, det er en såkalt "vanlig" film der du tar cluet riktig raskt, fikk i alle fall ikke meg til å tenke. Ettersom den er skrytt så opp i skyene lurte jeg meg selv da jeg så den da :p Jeg tenkte at for å ha en så god karakter overalt kunne jo ikke HAN være the "bad-guy". Men men, ingen dårlig film, men ikke av de virkelig gode. :)

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Får man bank hvis man nevner "Matrix" i denne tråden? Hvis man ser bort fra actionscenene stiller den jo en del spørsmål om hva vi definerer som virkelighet, vårt forhold til etiske valg ihenhold til teknologisk utvikling, osv.

5547639[/snapback]

 

Jeg synes faktisk Matrix er en kjempefilm jeg, men jeg mener den har blitt bitt av den alt for kjente "Hollywood-basillen". Den blir noe flåsete. Men i prinsippet synes jeg det er en god film. Og action-scenene er jo fantastiske, "lobbyscene er jo en legende :p. Oppfølgerne derimot, makan, hvordan skuffe filmelskere. :no:

 

O Donnie Darko: ÆSJ, hvorfor må den være så dyster, jeg blir jo bare deppa av det. Problemet er jo bare at filmen er så sabla bra. :p Jeg må jo bare se den, gang på gang.

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Får man bank hvis man nevner "Matrix" i denne tråden? Hvis man ser bort fra actionscenene stiller den jo en del spørsmål om hva vi definerer som virkelighet, vårt forhold til etiske valg ihenhold til teknologisk utvikling, osv.

5547639[/snapback]

Det var vel en av den første mindfuck-filmen jeg så. Syns forstatt den er genial, men er kjempesur for at Wachowski brødrene klarte å kræsje det sånn i de siste filmene. De er jo "gode" de også, men ikke på langt nær så mye som ener'n. Det som også irriterer meg er de sugne spin-off spillene de lager. Fysj...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...