Gå til innhold

Sammenlignet Jens-film med nazipropaganda


Anbefalte innlegg

Frp-politiker Lavrans Kierulf mener filmen «Oljeberget» med Jens Stoltenberg er jevngod med ren nazipropaganda.

 

.. Hvis svina i Ap skal lage propaganda, så får de gå til LO. De har jo sleika dem nå i så mange år så det hadde sikkert ikke blitt noe problem. MÅTTE DE BRENNE TIL EVIG TID,»

 

Nettopp. Akkurat slik de gjorde det i det gamle Nazi-Tyskland også. Goebbels måtte sørge for å holde 'moralen oppe',»
:cry:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=132583

 

Når så saken får motbør angrer han, men viste ikke FRP politikern sin sanne ansikt her ? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når så saken får motbør angrer han, men viste ikke FRP politikern sin sanne ansikt her ?  :hmm:

 

Hva mener du med å vise sitt sanne ansikt? Selv om fyren sa det på en idiotisk måte så har han et lite poeng.

 

Å sammenligne andre partier med nazisme er jo ikke akkurat noe nytt i norsk politikk, men jeg synes dette er mer harmløst ettersom han sier det er en metode brukt av nazistene for å få oppslutning, ikke at han beskylder partiet for å dele meninger med nazistene slik som enkelte venstreside-partier har klart å beskylde FRP for gang på gang.

Lenke til kommentar
Hva mener du med å vise sitt sanne ansikt?

 

Vel tenkte da bla på at de kritiserte ap for å bruke ufine utsagn mot dem for kort tid side og jeg vil påstå at dette også er ufint .

Altså ille å bli kritisert,men helt ok å takle andre bakfra :hmm:

Lenke til kommentar
Hva mener du med å vise sitt sanne ansikt?

 

Vel tenkte da bla på at de kritiserte ap for å bruke ufine utsagn mot dem for kort tid side og jeg vil påstå at dette også er ufint .

Altså ille å bli kritisert,men helt ok å takle andre bakfra :hmm:

5517032[/snapback]

 

Du må se litt på hvem som sier hva. At en ungdomspolitiker sier noe veier ikke like tungt som hva en av senior-politikerne høyt oppe i partiet sier. Jeg personlig tar sjelden ungdomspolitikerne seriøst uansett parti, nettopp fordi de er litt for kvasse og "ekstreme".

 

MEN jeg mener dette definitivt er blåst opp i media fordi det er en FRP-politiker som har sagt det. Å være FRP'er er likeverdig med å sette på seg et "kick me" skilt dessverre.

Lenke til kommentar
Hva mener du med å vise sitt sanne ansikt?

 

Vel tenkte da bla på at de kritiserte ap for å bruke ufine utsagn mot dem for kort tid side og jeg vil påstå at dette også er ufint .

Altså ille å bli kritisert,men helt ok å takle andre bakfra :hmm:

5517032[/snapback]

 

Du må se litt på hvem som sier hva. At en ungdomspolitiker sier noe veier ikke like tungt som hva en av senior-politikerne høyt oppe i partiet sier. Jeg personlig tar sjelden ungdomspolitikerne seriøst uansett parti, nettopp fordi de er litt for kvasse og "ekstreme".

 

MEN jeg mener dette definitivt er blåst opp i media fordi det er en FRP-politiker som har sagt det. Å være FRP'er er likeverdig med å sette på seg et "kick me" skilt dessverre.

5517060[/snapback]

 

Joda det er klart,men det reageres jo tildels sterkt når grasrota i SV sier noe,så hvorfor ikke her :D

Lenke til kommentar
Men la oss si at denne karen sier dette på vegne av FrP. Så kan vi endelig fjerne mongoryktet om at FrP er en gjeng nazister/rasister...

 

=D

5517201[/snapback]

Heller populister med rasisme som virkemiddel?

5517688[/snapback]

 

Det er slettes ikke noe negativt med å være "populister" som du så delikat kaller det. Politikk går ut på å gi folket hva de vil ha, og hvis et parti gir folk det de vil ha og de derfor får mange stemmer så er det en indikasjon på at ting fungerer Det er mye verre der politikerne ignorerer velgernes interesser.

 

Posten din er totalt irrelevant og provoserende. Du går alt for langt ved å kalle noen rasister uten håndfaste bevis.

Lenke til kommentar
Wow! Utrolig hvordan en enkelt ungdomspolitiker plutselig kan representere hele Frp når han gjør noe dumt.

 

Jeg vet om en hovedrolleinnehaver i en film som har bulket en bil og stukket av. Lurer på om han er representativ for alle skuespillere?

 

:roll:

5517829[/snapback]

 

Han representerer nok ikke hele FRP,men det viser bare at alle partier har sine "sorte får" og når det reageres på andre partiers så hvorfor ikke dette også .

 

G.K.O.

Lenke til kommentar
Men la oss si at denne karen sier dette på vegne av FrP. Så kan vi endelig fjerne mongoryktet om at FrP er en gjeng nazister/rasister...

 

=D

5517201[/snapback]

Heller populister med rasisme som virkemiddel?

5517688[/snapback]

 

Det er slettes ikke noe negativt med å være "populister" som du så delikat kaller det. Politikk går ut på å gi folket hva de vil ha, og hvis et parti gir folk det de vil ha og de derfor får mange stemmer så er det en indikasjon på at ting fungerer Det er mye verre der politikerne ignorerer velgernes interesser.

 

Posten din er totalt irrelevant og provoserende. Du går alt for langt ved å kalle noen rasister uten håndfaste bevis.

5517778[/snapback]

Vi så gang på gang at Carl I. gikk ut mot homofile, muslimer og andre svake (?) grupper gang på gang for å hente stemmer fra andre grupper. Og hver gang latet FrP-erne som det ikke skjedde. Men nå er han historie, og vi får håpe Siv Jensen unngår dette i fremtiden. Kall meg gjerne naiv, men det tror jeg hun klarer.

 

Nå er vi forøvrig inne på den evige debatten om hvorvidt staten skal sløse penger, eller om folk selv skal få sløse penger. Om folk skal få lov til å velge ting som gjør dem vondt (eller kanskje godt). Jeg er ikke for et Stalinistisk styre der staten vet nøyaktig hva som er bra og dårlig, men jeg orker heller ikke tanken på et FrP-styrt Norge der folk faktisk får gjennom det de vil ha. (Så lenge folk bare vil ha billigere bensin og sprit, samt svartingene ut av landet, vel å merke.)

Lenke til kommentar
Vi så gang på gang at Carl I. gikk ut mot homofile, muslimer og andre svake (?) grupper gang på gang for å hente stemmer fra andre grupper.

5517972[/snapback]

Det eneste vi ser gang på gang er at sosialister sliter mellom å skille forskjellige konsepter fra hverandre. Slik som homofile og homofilt ekteskap, muslimer og muslimske ekstremister osv. osv.

Lenke til kommentar
Vi så gang på gang at Carl I. gikk ut mot homofile, muslimer og andre svake (?) grupper gang på gang

Har du noen URLer?

 

Du mener sikkert da han mente at homofili ikke var noe å feire, men at han mente at homofile selvsagt måtte få leve som de selv ville? Hvilke andre svake grupper er det snakk om ellers?

 

Jeg vil ikke karakterisere muslimer som noen svak gruppe.

Lenke til kommentar
Vi så gang på gang at Carl I. gikk ut mot homofile, muslimer og andre svake (?) grupper gang på gang for å hente stemmer fra andre grupper.

5517972[/snapback]

Det eneste vi ser gang på gang er at sosialister sliter mellom å skille forskjellige konsepter fra hverandre. Slik som homofile og homofilt ekteskap

5518040[/snapback]

Så hvis man bare er mot homofilt ekteskap, er man ikke imot homofile?

 

Hvis man bare er imot at homofile benytter landets frihet (som FrP, som liker å kalle seg et liberalistisk parti, absolutt bør sette høyt) til å ha en parade, er man ikke mot homofile?

 

***Fjernet av moderator***

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Vi så gang på gang at Carl I. gikk ut mot homofile, muslimer og andre svake (?) grupper gang på gang for å hente stemmer fra andre grupper.

5517972[/snapback]

Det eneste vi ser gang på gang er at sosialister sliter mellom å skille forskjellige konsepter fra hverandre. Slik som homofile og homofilt ekteskap

5518040[/snapback]

Så hvis man bare er mot homofilt ekteskap, er man ikke imot homofile?

5518052[/snapback]

Gi den mannen en sigar. Han har skjønt det! :fun:

 

Hvis man bare er imot at homofile benytter landets frihet (som FrP, som liker å kalle seg et liberalistisk parti, absolutt bør sette høyt) til å ha en parade, er man ikke mot homofile?

5518052[/snapback]

En sigar til!

 

En tredje sigar vanker om du også klarer å skille "være imot" og "misslike". Denne er tøff! :ohmy:

 

***fjernet av moderator***

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Wow! Utrolig hvordan en enkelt ungdomspolitiker plutselig kan representere hele Frp når han gjør noe dumt.

 

Jeg vet om en hovedrolleinnehaver i en film som har bulket en bil og stukket av. Lurer på om han er representativ for alle skuespillere?

 

:roll:

5517829[/snapback]

 

Han representerer nok ikke hele FRP,men det viser bare at alle partier har sine "sorte får" og når det reageres på andre partiers så hvorfor ikke dette også .

 

G.K.O.

5517874[/snapback]

 

Bra da er vi enige, selv om jeg fremdeles er uenig i at det han sa var så veldig ille, men at det heller var måten han sa det på som var problemet. Klarer man ikke begrense ordbruken offentlig har man egentlig ikke noe som politiker å gjøre etter min mening; dette er et eksempel på dette.

 

Til trøls; jeg kommer ikke til å kommentere dine innlegg ytterligere. de er ren trolling og ved å engang prøve å kommentere de så vil jeg bare fyre opp under den totale avsporingen fra debatten.

Lenke til kommentar

De man skal si at dette har ingenting med C.I. Hagen eller FRP å gjøre, det er en direkte avsporing som ikke har noe hjemme i denne threaden å gjøre. Vil dere lage en egen thread på det så gjør det, ellers så lar dere være å poste i denne threaden med mindre dette ikke anngår emnet som blid diskutert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...