Thombr86 Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Snodig.. Virker som at det er skygger på NPC og slikt i mørke områder, men jeg kan ikke se noen skygger fra NPC'er på lyse dagen... (Tyske filmen)
XDamage Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Hmm, synd med skyggene. Håper virkelig ikke de tar ut noe mer nå, eller så kommer fanbasen til å klikke i vinkel. Men selvom jeg synes spillet fortsatt ser ganske bra ut, så er det noe annet som irriterer meg. Jeg synes alt ser så sammenklemt ut på den tyske videoen, proposjonene ser jo helt ødelagt ut. På de to sammenlignings bildene av Uriel Septim, kan man lett se at på E3 demo videoen er proposjonene riktig i forhold til pc skjermer, ved at hånd jern sakene som henger fra taket, er runde. Mens på den tyske videoen er de ovale og sammenklemt. I tillegg er hodet til Septim vesentlig lavere, og alle karakterene generellt sammenklemt. Jeg håper viiirkelig ikke at Bethesda driter på leggen, men i steden lar folk skalere grafikken slik som de vil ha den, i alle fall på PC. Men det viktigste er jo at den lovende AIen og fysikken leverer på alle punkter.
Saddlefall Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 ugh. jævlig synd det med skyggene. Bruker 20k på en pc og kan ikke slå på skygger go go next gen rpg games^^ 5522955[/snapback] Ja, hehe, en smule kjipt det... men men
asad Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Tja. er vel egentlig å bare drite i de skyggene. Jo mer man tenker på det, poster om det, jo mer vil man irriterere seg over det. Det bildene av emperor`en , må jo være av uberlavoppløsning med alt eyecandy av eller noe.Oblivion kan jo ikke se så udugelig ut etter 4 år i utvikling. Vi glemmer nok skyggene fortere enn en mexikansk taxisjåfør glemmer å betale strømreginga, når oblivion kommer ut.
Tror_Han_Er_Napoleon Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Ingen skygger? Da er det bare og sette på litt emo musikk og bryte sammen i ukontrollerbar krampegråt.
Hawko Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Le av Xbox 360-eiere. Jeg tror nok dette blir mulig i en fremtidig patch når det gjelder PC. Jeg tror ikke verden er klar for så god grafikk enda. Patch til XB360 er jo da ganske utelukket, ettersom spillet allerede er optimisert.
asad Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Le av Xbox 360-eiere. Jeg tror nok dette blir mulig i en fremtidig patch når det gjelder PC. Jeg tror ikke verden er klar for så god grafikk enda. Patch til XB360 er jo da ganske utelukket, ettersom spillet allerede er optimisert. 5524465[/snapback] Ingen vits å hate på xbox 360 eiere bare fordi du skal spille pc Vi er alle sammen Oblivion-frelste ( forhåpentligvis ) her.Skal spille Pc selv forresten. Det med en patch er jeg faktisk ikke så sikker på. Det kan ikke være en enkel sak for modde-miljøet, ellers hadde jo bethseda gjort dette nå. De er nok mye mer skuffa enn oss , som en på elderscrolls forumet skrev.
Straffa Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Skrevet 30. januar 2006 (endret) Le av Xbox 360-eiere. Jeg tror nok dette blir mulig i en fremtidig patch når det gjelder PC. Jeg tror ikke verden er klar for så god grafikk enda. Patch til XB360 er jo da ganske utelukket, ettersom spillet allerede er optimisert. 5524465[/snapback] Ingen vits å hate på xbox 360 eiere bare fordi du skal spille pc Vi er alle sammen Oblivion-frelste ( forhåpentligvis ) her.Skal spille Pc selv forresten. Det med en patch er jeg faktisk ikke så sikker på. Det kan ikke være en enkel sak for modde-miljøet, ellers hadde jo bethseda gjort dette nå. De er nok mye mer skuffa enn oss , som en på elderscrolls forumet skrev. 5524557[/snapback] Det er ingen offisiel forklaring hvorfor de kuttet ut skyggene. Etter å ha lest litt på diverse forum så ser det ikke ut som det er xbox 360, men rett og slett spillet i seg selv. Endret 30. januar 2006 av avanore
Hawko Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 (endret) Ja, altså, etter å ha lest litt rundt omkring selv, så ser det ut til at dette har vært planlagt en stund. For de som husker det, så var jo ikke E3-videoen ment å vises til allmuen heller. Dette kan godt ha vært en av grunnene. Jeg spiller PC selv, og har heller ikke rå til en PC med skygger heller (Ihvertfall ikke enda), så dette er et uvesentlig problem for meg, siden Oblivion vil være skyggeløs. Men for XB360-eiere sin skyld, som håpet på noe ala E3-videoen, så er nok dette litt surt. Bullshot er jo også noe vi gamere må regne med. Endret 30. januar 2006 av Hawko
asad Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Så lenge grafikken forblir den samme vi har sett til nå , på bra bilder og videoer, bare uten gjenstander som kaster skygge, overlever vi. Hvis den blir noe ala: untitled.bmp så overlever vi vel også, men livskvaliteten vil synke^^
andrvas Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Jeg tror nok dette blir mulig i en fremtidig patch når det gjelder PC. 5524465[/snapback] En av utviklerne på ES forumet bekreftet at det ikke ville gå an å patche spillet til å vise skygge på alt, hadde visst noe med selve rendering motoren i seg selv. Er ikke helt inne på det tekniske her, men poenget er ihvertfall at det 99% sikkert ikke vil gå an å patche det inn, dessverre .
gamerman Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Kan noen vise meg den tyske filmen ? Eller den fra Pcgames ? Jeg har sett den E3 videoen der de viser naturen osv.
Tror_Han_Er_Napoleon Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 La oss ikke ty til fanboy piss nå, poenget er at de viste skygger, herlige skygger! Og det er kjipern hele veien fra supermartnaden å hjem igjen at de fjerner dem! Meeeeen... spillet kommer til og bli en slik rpg fest at du blir sittende til du får krampe uansett, bare litt leit at en ting som de viste og så SÅ bra ut ikke ble med. Personlig tror jeg at det kommer til å se rullende bra ut lell.
asad Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 (endret) Eneste er vel at folk, blant annet jeg, har begynnt å tvile på den grafiske delen av spillet. Etter bildene jeg har sett hvertfall. Det er bare en indre frykt, sikkert ubegrunnet spillet blir nok konge. Endret 30. januar 2006 av asad
Straffa Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Skrevet 31. januar 2006 Bethesda: Alright Oblivion is going to come out near the end of '05! Fans: Awesome! Bethesda: But there will be no mounted combat, skills are going to be simplified, no duel weilding, and a few weapons are going to be completely taken out among other things like a simplified interface. But in exchange you get incredible graphics, physics, RAI, and shadowing! You should see how awesome levitation looks! Fans: Sounds like more then a fair trade. *couple months later* Bethesda: Well... we're going to have to hold off Oblivion's release for oh lets say.... half a year. Yes, we decided not to tell you until 1 week until release. So those of you that spent all that money upgrading computers now when parts will be cheaper later...sorry. Same goes for you who just brought brand new 360s and didnt wait for the price drop since we didn't tell you. Fans: .... *sigh* waste of money but cool I guess if we're getting such an awesome game. *1 month later* Bethesda: Alright well we decided we need to take out levitation... it's just not working out. That's all we can say. I know we said it looked awesome... and it does. You guys just won't get to see it. Fans:uhh.... *1 month later* Bethesda: Well... you won't be able to use telekenesis to hurt your foe, not that suprising of news though. The fireballs are shiny though! Fans:....what's next? *1month later* Bethesda: So uh... you know how we also said you'd get the most incredible shadows ever in exchange... well it didn't quite work out. Also instead of making them optional we're going to take the whole system out. Yeah, those comparison screenshots look like crap but the one without them is an old build. Oh and... we still don't know when/if the game is coming out. Fans:*anger rising* wait ...how is the one without the shadows an old build when the one with is older.... Bethesda: uh, well guess what! All you lucky fans get a shiny coin if you get the collector's edition! Fans: -.-'
asad Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 hehe.litt av en liste. Vi må bare prøve å se det positive i det hele, og glede oss over at ventetiden snart er over
gamerman Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Bethesda: Alright Oblivion is going to come out near the end of '05! Fans: Awesome! Bethesda: But there will be no mounted combat, skills are going to be simplified, no duel weilding, and a few weapons are going to be completely taken out among other things like a simplified interface. But in exchange you get incredible graphics, physics, RAI, and shadowing! You should see how awesome levitation looks! Fans: Sounds like more then a fair trade. *couple months later* Bethesda: Well... we're going to have to hold off Oblivion's release for oh lets say.... half a year. Yes, we decided not to tell you until 1 week until release. So those of you that spent all that money upgrading computers now when parts will be cheaper later...sorry. Same goes for you who just brought brand new 360s and didnt wait for the price drop since we didn't tell you. Fans: .... *sigh* waste of money but cool I guess if we're getting such an awesome game. *1 month later* Bethesda: Alright well we decided we need to take out levitation... it's just not working out. That's all we can say. I know we said it looked awesome... and it does. You guys just won't get to see it. Fans:uhh.... *1 month later* Bethesda: Well... you won't be able to use telekenesis to hurt your foe, not that suprising of news though. The fireballs are shiny though! Fans:....what's next? *1month later* Bethesda: So uh... you know how we also said you'd get the most incredible shadows ever in exchange... well it didn't quite work out. Also instead of making them optional we're going to take the whole system out. Yeah, those comparison screenshots look like crap but the one without them is an old build. Oh and... we still don't know when/if the game is coming out. Fans:*anger rising* wait ...how is the one without the shadows an old build when the one with is older.... Bethesda: uh, well guess what! All you lucky fans get a shiny coin if you get the collector's edition! Fans: -.-' 5527183[/snapback] Huff , jeg fikk ikke en gang vite alt det der før nå Blir akuratt som fable da.... (altså samme situasjon der de tar ut mye) selv om Oblivion blir genialt ,
gamerman Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 (endret) You know what? Yeah, it sucks that all 9,000+ objects won't cast shadows; but look at what we do get: 1). A HUGE game world to play in and do whatever we want 2). TONS of dungeons and buildings to explore 3). Vampires wink.gif 4). Substantial Faction quests 5). Light-and Shadow based stealth [i wish we could hear more about this now] 6). Horses are back! 7). 9,000+ objects we can examine, pick up, throw, stack, knock down, play Baseball with, set on fire, etc. So they don't have shadows - Grrrrrrrr - okay. I'm fine now. Whew! Where was I? Oh yeah - all those HAVOK endowed items to play with are going to rock 8). TONS of new weapons to use and admire [new, crisp and hopefully crystal clear up-close textures will help] 9). TONS of new items, Armor and other assorted goodies to use 10). Purchaseable Real-Estate in EVERY town 11). Buying into shops around the world and seeing a profit from our investments 12). A new soundtrack composed by Jeremy Soule [he rocks!] 13). Even the XBOX 360 version will have downloadable upgrades, and new quests [hopefully these will be available on a supplement disc - as most XBOX 360 owners DO NOT have XBOX Live, nor do they want it. wink.gif ] 14). HAVOK Physics in EVERY object, NPC, Monster and tree 15). VASTLY improved Day/Night cycle with multi-layered skies that change cloud formations in an infinite amount of varieties 16). VASTLY improved weather conditions that completely effect the surrounding area - including trees, bushes and even grass 17). VASTLY improved combat system with a defined and tailor made 1st and 3rd person experience. Now you can cast spells while you swing swords 18). Radiant A.I. 19). Reflective water 20). 40-50 monsters to battle 21). Full real-time dynamic soft and self shadowing for our character, all NPC's and all monsters [possibly even buildings and interiors] 22). Incredibly vibrant sound effects. Combat alone sounds like it came right out of a movie! No more old sound library samples - these babies are brand new! 23). INCREDIBLE view distance. We are talking a one-up on Far Cry here - seriously! You can see the enormous Ivory tower of the Imperial City from miles and miles away, rising above the horizon like the Tower of Gondor from the Lord Of The Rings movies. Very impressive 24). VASTLY improved animations for all of the game's 1,500+ characters, monsters and our own character 25). Every next-gen technology is represented here - Normal Mapping, Specular Mapping, Bump Mapping, Parallax Mapping, Diffuse Mapping, Specular Highlighting, HDR Lighting, Real-Time Dynamic Self and Soft Shadows, HAVOK FX physics, DX9 Pixel Shader 3.0 26). Full speech from every NPC with well over 50,000 hours of digitally recorded dialog. The dialog is also lip-synched to match the dialog for each of the over 1,500 NPC's in the game 27). Speedtree RT Technology ensures photorealistic trees, foliage and grass that will sway completely convincingly in a digitally created breeze. This technology also ensures that they react to the changes in weather as well. Storms of varying strength and duration will either whip them about violently in a torrential rainstorm with heavy winds, or maybe only bounce the leaves and branches around with a light mid-day shower 28). Fully customizable character interface - create a complete character face from the ground up and then combine and wear ANY combination of clothing and Armor you see fit. The most comprehensive character realization process in any game ever 29). If you have an HDTV - you have the option of running the game in true High Definition. Very cool 30). Limitless combinations for character development and creation. Billions of possible combinations in regards to character Race, Gender and Skill Sets - combined with appearance, pre-defined Classes and your own created Custom Classes. The sky really isn't the limit anymore - your imagination is I could go on. I was only originally going to do 10 - but the other 20 just kind of flowed out. wink.gif Yeah, it's still going to be amazing Fra elderscrolls forumet........ Endret 31. januar 2006 av gamerman
Straffa Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Skrevet 31. januar 2006 (endret) hehe.litt av en liste. Vi må bare prøve å se det positive i det hele, og glede oss over at ventetiden snart er over 5527206[/snapback] edit: fjernet listen, samme som gamerman har Endret 31. januar 2006 av avanore
asad Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Der ja Er lett for å fokusere på det negative og ikke tenke på de positve tingene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå