Gå til innhold

Windows vil ikke starte etter ny hardware


Anbefalte innlegg

Har akkurat putta i hardware i maskinen min, et Asus A8N-SLI Premium,

AMD Athlon 64 X2 4400+ prosessor, nytt skjermkort og 2 gig ram. Når jeg slår på maskinen så slår maskinen seg av når den skal laste inn windows, for så å slå seg på igjen. Mitt første spørsmål er om dette normalt når man bytter så mye hardware? Kanskje fordi jeg har gått fra en 32 til en 64 bits prosessor?

 

Hvis dette ikke er en hardware feil og er normalt har jeg et annet problem. Jeg må da naturligvis reformatere, men jeg får på død og pine ikke maskinen til å boote fra min Windows XP cd. Jeg har gått inn i biosen og skifta på hvilken rekkefølge maskinen skal boote fra, men nei, ingenting. Min windows cd er Windows XP Professional SP2 versjon 2002.

 

Noen som har noen forslag å komme med? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt naturlig at den gamle installasjonen ikke virker når du skifter hovedkort.

Du har to valg, enten formatere og full installsjon, eller Repair Install som lar deg beholde alt det gamle.

 

Men du må riktignok finne ut av å boote fra CD. Er mest sansynlig en innstiling i BIOS.

Prøv ellers en annen bootbar CD, ta ut andre deisker etc, eller andre IDE kabler.

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Har akkurat putta i hardware i maskinen min, et Asus A8N-SLI Premium, 

AMD Athlon 64 X2 4400+ prosessor, nytt skjermkort og 2 gig ram. Når jeg slår på maskinen så slår maskinen seg av når den skal laste inn windows, for så å slå seg på igjen. Mitt første spørsmål er om dette normalt når man bytter så mye hardware? Kanskje fordi jeg har gått fra en 32 til en 64 bits prosessor?

 

Hvis dette ikke er en hardware feil og er normalt har jeg et annet problem. Jeg må da naturligvis reformatere, men jeg får på død og pine ikke maskinen til å boote fra min Windows XP cd. Jeg har gått inn i biosen og skifta på hvilken rekkefølge maskinen skal boote fra, men nei, ingenting. Min windows cd er Windows XP Professional SP2 versjon 2002.

 

Noen som har noen forslag å komme med?  :)

5511905[/snapback]

 

helloooooo du har en 64bit system nå, men med et operativt system som støtter bare 32!

:dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...