Gå til innhold

Ny skjerm! LCD, 19", spilling, film. 3000,- +\-


jokkakim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kom over den her også: https://prisguiden.no/product.php?product_id=40983

Den var jo helvetes billig! Har noen erfaringer med den?

5549319[/snapback]

Info her:

http://www.prad.de/en/news/shownews490.html

 

Forskjellen på Videoseven L19WA og de andre billige 19" widescreen skjermene til Fujitsu Siemens og Mirai, er at den mangler DVI inngang. Ellers har alle 8ms respons, 500:1 kontrast og 300 cd/m2 lysstyrke. Mulig kvalitetsforskjell på selve displayet?

Endret av MortenS
Lenke til kommentar

Jeg hadde heller gått for Viewsonic 19" LCD VX922 enn SyncMaster 930BF.

Viewsonic'en sliter ikke med så mye baklys som SyncMaster 930BF gjør. Dvs den er hakket bedre til å se film. (Nesten da, ikke heng meg ut for dette.)

Og for 400,- +/- så får man 2ms isteden for 4ms. Skjermen ble også en anbefaling av HW.no.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Hvordan er det egentlig å spille spill med widescreen? Blir bildet strukket, eller støtter de fleste spill i dag widescreen?

 

Er denne skjermen noe bra? Dette er ikke widescreen da, men den har jo bare 2 ms responstid!

5558270[/snapback]

 

 

Utrolig digg å spille på wide screen. Selvfølgelig best på spill hvor du kan velge wide, men ikke noe problem på andre spill heller. Synsfeltet på en wide screen føles uansett mer naturlig.

 

Fremover vil de fleste spill komme med wide mulighet, så jeg synes det blir feil å kjøpe en vanlig skjerm nå. Ville du f.eks. gått ut og kjøpt en 4:3 TV? Er vel nesten ikke å oppdrive lenger. :p

 

Lett å se seg blind på responstid, 2ms er ekstremt, men du klarer ikke se etterslep på gode skjermer med 8 eller 12ms heller.

 

Har akkurat fått Fujitsu Siemens W19-1 på plass og den er sinnsykt bra! :thumbup: Anbefales!

Endret av tomblom
Lenke til kommentar

Sitter her nå med skjermen jeg snakket om i først post...

Dette er min første LCD skjerm, så vet ikke helt om jeg er kresen eller om det er skjermen som er rar ;p

 

men når jeg f.eks drar et msn vindu over skjermen blir teksten "utydelig", den på en måte smelter sammen med bakrunnen..

Det samme skjer med veggene i CS 1.6, detaljene smelter liksom sammen (ikke det at det er så mye detaljer i 1.6 men dere skjønner? ,p )

 

mens i BF2 er denne skjermen knall, merker ikkenoe irreterenes som nevnt ovenfor her..

Endret av jokkakim
Lenke til kommentar
Sitter her nå med skjermen jeg snakket om i først post...

Dette er min første LCD skjerm, så vet ikke helt om jeg er kresen eller om det er skjermen som er rar  ;p

 

men når jeg f.eks drar et msn vindu over skjermen blir teksten "utydelig", den på en måte smelter sammen med bakrunnen..

Det samme skjer med veggene i CS 1.6, detaljene smelter liksom sammen (ikke det at det er så mye detaljer i 1.6 men dere skjønner? ,p )

 

mens i BF2 er denne skjermen knall, merker ikkenoe irreterenes som nevnt ovenfor her..

5563176[/snapback]

 

ingen som har noe å si på dette?

 

men er det normalt på en LCD at det er litt lysere i kantene rundt skjermen enn midt i?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hello store og små. Har denne W19-1 dere prater om foran meg her.

Var også akkurat i samma situasjon som du er i nå, for noen måneder siden. Til slutt falt valget for denne W19 pga jeg ikke ville ha det "vanlige" og hadde fått bra respons fra folk som har testet den.

Selv er jeg så fornøyd som det går ann å bli, fantastisk skjerm!

her har du noen tester ol:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=284215 (er for så vidt jeg som sendte inn det spørsmålet. *stolt*

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=281896 (Test)

 

Alt som får 5 av dinside er gull i mine øyne.

Du kommer ikke til å angre, send meg mail eller noe om du lurer på noe mer, pleier ikke å være her inne..

Peace.

Lenke til kommentar
Noe tess? Er Acer et godt merke?

5563273[/snapback]

 

Acer lager en av de beste bærbarene i verden. (Kanskje de er best? Hvem vet.)

Så det sier sitt!

 

:)

 

PS: Naboen har en Acer 17'' i hjemmet sitt, og den er bra på spill!

Smak og behag, men vil at du skal vite at Acer er et godt merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...