Gå til innhold

Hamas vant valget - hva nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare informere litt Hamas og deres valgprogram. Bare for å kaste litt lys på ulike sider!

 

Hamas baserer sitt program på Zions vises protokoller. For de som ikke er kjent med protokollene tar jeg en rask gjennomgang.

 

Det er uvisst hvem som har skrevet dette falsum. Uansett, han som skrev dette hevder det er storrabbinerens taler på hemmelige møter. På disse hemmelige møtene deltar det jøder fra alle verdens hjørner. Denne forsamlingen er de som står bak så og si alt som skjer i store trekk i verden. De kontrollerer alle statsledere og finanstopper over absolutt hele verden.

De har absolutt kontroll og har tenkt å fortsette med.

Boken er veldig dårlig skrevet og er til tider usammenhengende.

 

Her snakker vi altså om en kommende regjering som _baserer_ sitt program på tidenes største løgn! Dette er jo en ekstrem form for antisemittisme. Burde det ikke ringe en liten bjelle et sted?

De klokkene som ringer i mitt hode får klokkene i Peterskirken til å ligne dombjeller!

Bare tenk dere oss i samme situasjon. Sveriges regjering har lovfestet at nordmenn burde bli fjernet fra jordas overflate. Hadde jeg vært en jøde i Israel ville jeg gravd med ned og blitt der til dommedag var over.

Lenke til kommentar

tror dere har misforstått den skjulte kampen her...

palestinere føler seg tråkket på og diskriminert gjennom årtier av israel og deres støttespillere (som i utgangspunktet mente bare godt, men som sv og frp, ikke tenker langsiktige konsekvenser). Det er blitt et klassedelt kaotisk samfunn hvor hatet blir vist hver dag i hevneaksjoner fra hver part. Palestinerne har nå de siste årene med Fatah prøvd diplomatiets vei, det har ikke lyktes godt nok . I fortvilelse har palestinerne da i mangel på handlekraftige midler, valgt en radikal løsning...

 

Historien gjentar seg .... hitler og tyskland, lening og russere, mao og kineserne...

fellestrekk er at begge har stadfestet at deres hovedfiende skal elimineres... det er det folket er ute etter, midlene bryr de seg mindre om så lenge de når målet!

 

konklusjon og løsning:

ingen og alt, hadde levekårene til palestinerne vært bedre og den politiske situasjonen lysere hadde ikke et radikalt kamp parti kunnet vunnet landets støtte... Altså må man forbedre livsvilkårene til palestinerne og gjøre slikt at alle parter blir fornøyd. Det kan virke urettferdig, men å dele israel som tyskland ble delt er kanskje den beste løsningen.

 

sikkert flere nevne verdige ting, men det var dette jeg kom på i farten ;)

Lenke til kommentar

Det du sier er jo helt på høyden det. Det er vel noe alle er enige om..

Palestinerene har vært diskriminert de siste 60 årene (av Israel), mens jødene i Israel har vært undertrykket de siste 6000 årene.

 

Prøv å se det fra Israels side: når du har vært undertrykket på det sterkeste i flere tusen år og endelig for et lovlig land, er det jo klart at prøver å beholde det, eller? Det virker da ganske logisk for meg. Men samtidig, på den andre siden, så har du de arabiske palestinerne som plutselig opplever å få splittet landet sitt i små biter, for så å måtte gå gjennom årtier med okkupasjon og møkk og dritt! Klart de forbanna! Det er duket for en hei-dundrande krig. Og det er akkurat det det har blitt. De bomber hverandre sønder og sammen. Stakkars jævler. Mennesker (religion) er roten til alt ondt...

Lenke til kommentar
Det du sier er jo helt på høyden det. Det er vel noe alle er enige om..

Palestinerene har vært diskriminert de siste 60 årene (av Israel), mens jødene i Israel har vært undertrykket de siste 6000 årene.

 

5533583[/snapback]

 

du har rett der, men nå må det sies at israel er et fiktivt land, hvor jødene aldri har hatt retten til vestbredden. De har alltid vært en minioritet og har ikke styrt området siden lenge før kristus. Og da de kom til makten legitimerte de med at de var "blitt lovet et land her av gud", de som nektet å flytte eller inrettet seg etter jødene ble drept. Det står også skrevet at flere stammer ble utradert fra kartet og områdene rundt da de kom tilbake fra persia. Dette er noe som vi i vår tid kaller folkemord.

 

Tenk deg da alle de stakkars palestinere som hadde eget hus, bondegård, butikk eller bedrift da Israel ble skapt, plutselig måtte alle de flytte!! Hadde du akkseptert at usa fant ut at alle kurdere skulle flytte til norge og overta det, pga at de har vært forfulgt de siste 6000 årene? De har jo ikke bodd i norge inntill nylig, kanskje var det en liten koloni på vestlandet fullt av kurdere, etter at isen smeltet (noe som forklarer deres særegne dialekt). Betyr det da at etterkommere av kolonien kan hevde at Norge er deres..

 

Snusi, jeg ser din mening, men her favoritiserer du Israelerne, noe som kan føre til hat og større antisemmitisme :hmm:

Lenke til kommentar

Tro meg. Ser det kunne virket som om jeg favoriserte Israelerne. Jeg kunne like godt skrevet det du skrev, om palestinerne. Jeg er 100% enig i det du sier. Det er vel nettop derfor denne situsjonen er så vanskelig. Det er noen dilemmaer her som nesten er umulig å løse.

Altså, hverken palstinerne eller isralerne kan få det som de vil. Det vil jo føre til, ja Gud og Allah vet hva. Blir vel bare å dele da..? Eller hva tror du? :)

Lenke til kommentar
konklusjon og løsning:

ingen og alt, hadde levekårene til palestinerne vært bedre og den politiske situasjonen lysere hadde ikke et radikalt kamp parti kunnet vunnet landets støtte... Altså må man forbedre livsvilkårene til palestinerne og gjøre slikt at alle parter blir fornøyd. Det kan virke urettferdig, men å dele israel som tyskland ble delt er kanskje den beste løsningen.

 

Spørsmålet som jeg stiller meg er hvilke midler som blir brukt for å oppnå målet. Hvorvidt noen har blitt mobbet eller undertrykket i 60 år er totalt irrelevant for meg hvis måten de løser det på er å gå målrettet etter sivile slik som Hamas har gjort. Det er feigt og forkastelig og har absolutt ingen formildende omstendigheter.

Lenke til kommentar

Er jo selvfølgelig at det ikke er noen god ide å sprenge hverandre i luften (slik som NOEN palestinere gjør). Det har selfølgelig ingen formildning, nei.

Under forrige valg hadde palestinerne få valg. Det sto mellom fatah (korrupte og kjipe som få) og Hamas (antisemitter og terrorister), så hva skal man velge når den ene ikke er noen bedre enn den andre?

Det jeg prøver å si er at palestinerne ikke må dømmes som "en gruppe". Det er mye mer komplekst enn det. Akkurat som vi nordmenn ikke er en gruppe, er ikke palestinerne en gruppe, hvor alle synes det er kult at nabogutten har tenkt å blåse seg i lufta hos israelerne.

 

Da er det IKKE irrelevant. Hvis alle palestinerne hadde vært selvmordsmombere hadde det irrelevant. Så når du sier "måten de løser det på", så er det i dette tilfellet selvmordsbomberne som er "de" og ikke palestinerne. Så ikke si at palestinerne har en kollektiv skyld og fortjener et bedre liv.

Lenke til kommentar
Er jo selvfølgelig at det ikke er noen god ide å sprenge hverandre i luften (slik som NOEN palestinere gjør). Det har selfølgelig ingen formildning, nei.

Under forrige valg hadde palestinerne få valg. Det sto mellom fatah (korrupte og kjipe som få) og Hamas (antisemitter og terrorister), så hva skal man velge når den ene ikke er noen bedre enn den andre?

Det jeg prøver å si er at palestinerne ikke må dømmes som "en gruppe". Det er mye mer komplekst enn det. Akkurat som vi nordmenn ikke er en gruppe, er ikke palestinerne en gruppe, hvor alle synes det er kult at nabogutten har tenkt å blåse seg i lufta hos israelerne.

 

Nå er jeg ikke så inn i palestinernes politiske system, men er det noen som hindrer de å opprette et nytt politisk parti som IKKE tyr til terrorisme og korrupsjon? Jeg vil påstår det heller er viljen det står på da mange folk er fornøyd med terrorister som ledere.

 

Da er det IKKE irrelevant. Hvis alle palestinerne hadde vært selvmordsmombere hadde det irrelevant. Så når du sier "måten de løser det på", så er det i dette tilfellet selvmordsbomberne som er "de" og ikke palestinerne. Så ikke si at palestinerne har en kollektiv skyld og fortjener et bedre liv.

5539153[/snapback]

Jo det er en kollektiv skyld til alle som støtter hamas.

 

EDIT: Det manglet et ord av en eller annen grunn.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Er det noe du ikke forstår her?

Er ikke noe galt med viljen til disse folkene. Hvis du kikker litt bak deg på historien ser du at det ikke er lett å fjerne korrupsjon, der fungerer i det daglige. Da er det heller ikke lett å lage et korrupsjonsfritt parti. Det er så og si umulig. Så da er jeg tilbake til utgangspunktet. Palestinerne har ikke noe reelt alternativ til Fatah og Hamas, pga korrupsjonen. Så når man stemmer et parti som Hamas er det fordi det kanskje var litt bedre enn det andre partiet. Det er ikke dermed sagt at de støtter alt det de gjør. Langt derifra. Skjønner du det nå? De har ikke noe valg :)

Lenke til kommentar

Spørsmålet om "hva nå?" blir nok påvirket av reaksjonene mot karikaturtegnerne, og journalister liker ikke at de blir truet, da reagerer de.

 

Faktisk på nyhetene på NRK1 for bare minutter siden sa de "Gaza by", mens tidligere snakket de om flyktningeleirer, der det knapt har stått et telt på årtier. NRKs utsendte i Midtøsten har hatt mye kontakt med Fatah og tydeligvis lite med Hamas, og det de rapporterte avvek fra det jeg hørte fra jøder, arabere og nordmenn i FNtroppene der nede i mange, mange år.

 

Jeg tror derfor rapportene derfra blir langt mer edruelige enn før.

Lenke til kommentar

Det er nok bare et spørsmål før neste krig bryter ut. En terrorhandling utført av hamas blir nå å regne som et angrep fra de palestinske selvstyre myndighetene, og Israel har ikke annet valg enn å invadere.

 

At palestinerene ønsker å leve i fred må være den størte løgnen media har servert på mange år, valget viser klart hva de muslimene egentlig ønsker.

Lenke til kommentar
Det er nok bare et spørsmål før neste krig bryter ut. En terrorhandling utført av hamas blir nå å regne som et angrep fra de palestinske selvstyre myndighetene, og Israel har ikke annet valg enn å invadere.

 

At palestinerene ønsker å leve i fred må være den størte løgnen media har servert på mange år, valget viser klart hva de muslimene egentlig ønsker.

5542199[/snapback]

 

Ditt utsagn om at noen mennesker ønsker å leve i krig, vitner bare om at det er litt for lenge siden det var krig her i landet, til at folk bør uttale seg om det.

Lenke til kommentar
Det er nok bare et spørsmål før neste krig bryter ut. En terrorhandling utført av hamas blir nå å regne som et angrep fra de palestinske selvstyre myndighetene, og Israel har ikke annet valg enn å invadere.

 

At palestinerene ønsker å leve i fred må være den størte løgnen media har servert på mange år, valget viser klart hva de muslimene egentlig ønsker.

5542199[/snapback]

 

 

Nå må vi skjerpe oss litt med bruken av betegnelser.

"Palestinerne" er ikke en og samme person. Det er bredt spekter av mennesker, akkurat som her i Norge.

 

"Hamas" er en elitegruppe av jødehatende (og anti-zionistiske) gærninger som vant valget fordi folket ikke hadde noe reelt alternativ. Er særdeles spennende hvilke midler de kommer til å bruke for å nå sine mål (som bla er å utslette jødene). Ledelsen i det "partiet" er heeeeelt ute.

 

Er det noen som virkelig tror at palestinerne vil ha Israelske jagerfly svirrende rundt over dem til en hver tid? Klart det er en del folk som er over gjennomsnittet desillusjonert, men det betyr ikke at de er representative for resten av befolkningen. Dere må huske på at media ikke er interessert i de folka som er helt ok, men dersom du er en kapabel selvmordsbomber kan du være sikker på at de kommer hjem til deg og skal intervjuer deg :)

Lenke til kommentar
Om de ikke ønsket krig og utslettelse av Israel, så hadde aldri flertallet stemt på hamas. Det eneste hamas ønsker er å drepe jøder, ved å stemme på hamas viste palestinerene at det er det de også ønsker.

5544944[/snapback]

 

Som folk har pekt på før i tråden, så er valget et resultat av forholdene der nede, som i de fleste tilfeller er stelt til av Israel.

Lenke til kommentar

Vil ikke si at noen har noen mer skyld enn andre. Prøv å se det på en annen måte: det er snakk om en enhetlig skyld. Fordi det ikke bare er å la vær å sprenge seg selv i lufta, men også å gjøre det motsatte, nemlig å hjelpe til på freden. Og dette er snakk om et felles ansvar.

 

Tror det tar en god stund for man kommer til bunns i denne konflikten.

Lenke til kommentar
Om de ikke ønsket krig og utslettelse av Israel, så hadde aldri flertallet stemt på hamas. Det eneste hamas ønsker er å drepe jøder, ved å stemme på hamas viste palestinerene at det er det de også ønsker.

5544944[/snapback]

 

Som folk har pekt på før i tråden, så er valget et resultat av forholdene der nede, som i de fleste tilfeller er stelt til av Israel.

5544956[/snapback]

Nope. I motsetning til norske diplomater, rikssynsere og den blåøyde pressen har palestinerne selv skjønt at PA-styret var gjennomkorrupt og spylte pengene vekselvis ned i do og vekselvis inn i private konti i utlandet (+ diverse luksusgoder til seg selv). Ja, også våpen, selvsagt. Til tross for hundrevis av milliarder av kroner i støtte fra Norge, EU og USA, har de fortsatt dårlig infrastruktur, mangelfull sykehusdekning etc. etc. Etter at palestinerne fikk selvstyre har forskjellen i levestandard mellom jødene og palestinerne økt!

 

Hamas scoret høyt på humanitære tiltak, og på at de rett og slett er moralske mennesker! Du vet at de ikke stjeler - ja, ihvertfall ikke fra en troende muslim. En liten uheldig bivirkning med Hamas er at de vil drepe alle jødene. Og det er et refreng som har gjenklang blant majoriteten av palestinerne. Det er vel bare journalister og rikssynsere som fortsatt klamrer seg fast til (den politisk korrekte) overbevisningen om at palestinerne bare ønsker fred med jødene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...