Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett

ilpostino

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig ny i detta nettbestillingsgreiene.. Men har titta litt og fått anbefalinger om å bruke Amazon.com.. Men lurer på 2 ting: kan dvd'ene spilles av på normale dvd spillere og ps3 her i Norge? Og, er det norsk tekst?

For har vært i USA og kjøpt film, og den kunne ikke spilles av på ps3 eller dvd, og ikke norsk tekst..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DVD'er kjøpt i USA er R1, og kan normalt ikke avspilles i en vanlig DVD spiller eller PS3 som ikke er sonefri.

Norsk tekst er ytterst sjeldent på US utgivelser (jeg vet ikke om noen).

BD er en annen sak. Der er veldig mange av US utgivelsene regionsfrie. I alle fall Warner har noen få BD utgivelser i USA som har norsk tekst.

Skrevet

Hm, men ps3 som er kjøpt i norge er sone 2? Men på Amazon.com står det ikke noe om hvilken sone dvd'en er i.. Står bare Format:DvD.. Eller ser jeg på helt feil plass ?

Skrevet

Oh.. Det var jo litt leit ettersom jeg har sitti på den siden å funnet masse bra filmer jeg vil ha.. Men er det noen andre veldig bra sider som har stort utvalg av filmer med sone 2 ?

Skrevet
Oh.. Det var jo litt leit ettersom jeg har sitti på den siden å funnet masse bra filmer jeg vil ha.. Men er det noen andre veldig bra sider som har stort utvalg av filmer med sone 2 ?

www.play.com

"gratis frakt", nuff said.

Skrevet

Alt amazon.co.uk selger er sone 2 (evt. sone 0), men man kan kjøpe filmer fra andre soner (først og fremst sone 1) på amazon marketplace.

En del større utvalg på amazon.co.uk enn play, men det er vel først og fremst på grunn av amazon marketplace.

Skrevet

Hei. Den er sonefri.

Men hvorfor kan du ikke like godt bestille den fra amazon.co.uk eller play? Uten at jeg gidder å regne på frakt så regner jeg med prisen blir ca den samme. Forskjellen er at du sannsynligvis vil få den levert raskere fra de europeiske sidene.

Skrevet

mitt første gjett er at de har fått problemer med foreldre til barn som har fått kjøpt filmer eller spill over deres aldersgrense uten noen som helst kontroll. Eventuelt at noen advokater har sagt at de kan komme til å få problemer bassert på hva man ser andre steder.

Men jeg ser ikke helt problemet. Det er da vel bare å svare ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...