Akidon Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg hater landet mitt.... Men men ble billigere en cdon.com uansett. Det 80 kronene er det standard toll? Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 *snip* Det 80 kronene er det standard toll? 8871087[/snapback] Det er ikke toll på filmer. De 80 kronenene er 90 kroner og er ikke toll men tollbehandlingsgebyr som posten skal ha i tillegg til 25% moms på varen. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 Hehe for det hjalp jo. Hvordan blir momsen krevd inn da? Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 Hehe for det hjalp jo. Hvordan blir momsen krevd inn da? 8871291[/snapback] Du betaler til posten når du henter pakken så sant du har gitt posten tillatelse til å fortolle for deg, Ellers kan du fortolle via TVINN og selv sørge for å betale inn beløpet. Det enkleste er å la posten gjøre jobben. Prisen er den samme som du ser i prislisten. Men, hvordan får du boksen til å bli 33 kroner over grensen? Selv om du handler i EURO blir det ikke mer en 28 over. Men du handler selvfølgelig i pund og da blir det 16 kroner over. Regnestykket blir da: 17.99 x 12 x 1.25 + 90 = 360. (avrundet) Grom boks forresten. Setter den på listen. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 16. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2007 233x1,25+80= kr371,25 8871004[/snapback] Men han har bestilt fra play og de bruker nordisk express og ikke posten til å gjøre jobben og de har et mye høyere gebyr en det posten har for å gjøre samme jobben. Så det blir mer likt dette: 233x1,25+185= 476 kroner... Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2007 Nei faen... Kan man betale i pund nå da? Mener bestemt at det sto at man måtte betale i euro. Mulig jeg tar feil men. Den toll grensen burde vert på 500 kr. Er jo helt sykt at man må doble prisen på slike varer. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 16. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Er bare og gå inn på kontoen din hos play og ta en titt om det er mulig, det er en knapp de hvor det står "cancel" på. Edit: Men har den gått til plukk så er det selvfølgelig ikke mulig. Endret 16. juni 2007 av Manx Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 18. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Ser PK selger "Novecento" i en versjon på 302 minutter, mens den på IMDb står oppført som 315. Er dette pga Pga PAL/NTSC, eller bør jeg søke i ymse nettbutikker for å finne den riktige versjonen? Endret 18. juni 2007 av JacEr Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 18. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2007 Noen som vet om noen plasser der de selger Bond-kofferten til en billig penge? Var nede på Elkjøp her om dagen og la merke til at de solgte kofferten med Ultimate Edition filmene til 1995,- Noen som vet om noen plasser der de selger den billigere? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 18. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2007 De selger den for 1795,- på Playc>m på galleriet i Bergen, ihvertfall Lenke til kommentar
Njål Skrevet 18. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2007 Ser PK selger "Novecento" i en versjon på 302 minutter, mens den på IMDb står oppført som 320. Er dette Pga PAL/NTSC, eller bør jeg søke i ymse nettbutikker for å finne den riktige versjonen? 8891087[/snapback] Den amerikanske utgivelsen (som har fått skryt for lyd og bilde, i motsetning til den norske) er oppgitt til 316 minutter (det er godt mulig de resterende minuttene er pausemusikk, har alltid blitt vist i to deler/som to filmer når jeg har sett den på kino), men det er uansett mellom ett og to minutter mer enn den norske når du regner om NTSC(film)>PAL. Hvorvidt den norske virkelig er klipt vet jeg ikke; Eneste anmeldelsen jeg har sett var mildest talt halvhjertet. Anbefaler å gå for US-utgivelsen (anmeldelse @DVDTimes og DVDBeaver, billig hos DVD Pacific). Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 18. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2007 Takk for hjelpen, Njål, konto hos PacificDVD opprettet og film bestilt Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 18. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2007 De selger den for 1795,- på Playc>m på galleriet i Bergen, ihvertfall 8891143[/snapback] Hmm... Blir litt langt å reise bare for å kjøpe noen filmer. Bor på en plass ikke så langt unna Trondheim nemlig. Lenke til kommentar
twentyfour Skrevet 26. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2007 Vet ikke hvor jeg skal poste dette her.. så gjør det her.. Måtte betale toll for en pakke fra Amazon.co.uk i går. Vart dobbelt av den egentlige prisen.. plutselig vart det ikke så billig Men uansett.. Dette med tollen hadde jeg regnet ut på forhånd.. så vart ganske overrasket da jeg måtte betale toll Subtotal of Items: £20.38 Postage & Packing: £2.27 Promotion Applied -£5.00 ------ Total for this order: £17.65 Total summen er over 200kr.. men vist du trekker i frå "Postage & Packing" så blir det under 200kr... Har dei gjort en feil her? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2007 sto tallet £20 noe sted på pakka, gjorde det det, var det sikkert en toller som ikke var så nøye Lenke til kommentar
twentyfour Skrevet 26. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2007 sto tallet £20 noe sted på pakka, gjorde det det, var det sikkert en toller som ikke var så nøye 8949241[/snapback] Vet ikke... Er limt en tollvesenet lapp på toppen av pakken.. Ser ikke hva som står under den. Pleier ikkje tollen å åpne pakker for å sjekke kvittering osv. da? Lenke til kommentar
EDB Skrevet 26. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2007 Det har ikke noe å si om du har en brukt en voucher, verdien på pakken er den samme uansett. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 27. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2007 Det kommer rett og slett på hvordan de som sender pakken har merket den. Har opplevd å motta pakker der bare totalkostnaden står. Da kan ikke tollvesenet vite annet enn at dette er verdien på pakken. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 28. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Er det flere enn meg som føler at Play sliter med leveransene igjen? Jeg bestilte filmer første dagen i sommersalget, og de har enda ikke fått somlet seg til å få sendt de ut! EDIT: Fikk mail for 5 min siden, de har fåt sendt 5 av filmene. Bare 17 filmer de ikke har fått sendt ut igjen, da Endret 28. juni 2007 av JacEr Lenke til kommentar
Xell Skrevet 28. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2007 Kan hende at det var veldig mange som kastet seg over sommersalget. Enten det eller så har de manglet folk pgs sykdom eller noe. Jeg bestilte i hvertfall i går og fikk mail for noen timer siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå