Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fikk "banned" ip fra ngt..


Anbefalte innlegg

Denne er "morsom"...

 

Fikk ny ip av nextgentel en eller annen gang i natt, og i dag tidlig merket jeg meg at jeg ikke fikk logget meg inn på en av registreringstorrenttrackerne (torrentleech) jeg bruker. Hmmm, rart. Tenkte at jeg av en eller annen grunn har blitt bannet ved en feil (har god ratio). Så prøvde jeg meg på torrentit...samme der også gitt! Festlig. Enda morsommere var det da jeg skulle se om jeg fant en god deal på et AGP-skjermkort på bruktmarkedet her på hw.no - jammen var jeg ikke bannet der også :thumbup: "Denne IP adressen har blitt utestengt fra bruktmarkedet", står det.

 

Ringte ngt og forklarte dem problemet og spurte om de kunne gi meg ny ip. Men nei, det gikk ikke. Spurte om de forstod at jeg kanskje ikke synes dette var så kult, ikke bare fordi jeg ikke får brukt tilkoblingen min som jeg vil, men også fordi det er litt uggent å ha en sånn "skitten" ip. Måtte sende en mail til dem og forklare problemet skriftlig....hyggelig av dem. Skjønner hvorfor de ikke bare kan gi meg ny ip, men forventer likevel at de ikke gir meg slike ip'er når de skifter.

 

Så nå sitter jeg her da, og venter på at politiet skal renne på dørene og jeg bli buret inn for å ha hacket meg inn på forsvarsdepartementets servere eller noe.....lol. Takk ngt.

 

P.S. Jeg kom faktisk ganske raskt gjennom på kundeservice denne gangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo prøve å gå inn på kommandolinja og skrive IPCONFIG/RELEASE OG DERETTER IPCONFIG/RENEW det bruker å gå!

5498204[/snapback]

 

Hmmm... Vil nok ikke virke, IPen tildeles ruteren for de fleste NGT kunder(og resten vil ha en eller annen form for subnet med faste IPer, hvor dette egentlig ikke er relevant), ikke en intern maskin.

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å gå inn på kommandolinja og skrive IPCONFIG/RELEASE OG DERETTER IPCONFIG/RENEW det bruker å gå!

5498204[/snapback]

 

Hmmm... Vil nok ikke virke, IPen tildeles ruteren for de fleste NGT kunder(og resten vil ha en eller annen form for subnet med faste IPer, hvor dette egentlig ikke er relevant), ikke en intern maskin.

5498364[/snapback]

 

 

Det funker på min jeg er los kunde og har ruter! men jeg skjønner deg!!

Lenke til kommentar
...

 

Så nå sitter jeg her da, og venter på at politiet skal renne på dørene og jeg bli buret inn for å ha hacket meg inn på forsvarsdepartementets servere eller noe.....lol. Takk ngt.

 

P.S. Jeg kom faktisk ganske raskt gjennom på kundeservice denne gangen.

5496439[/snapback]

 

Nå er det litt urettferdig å gi NextGenTel skylden her, NGT er en ISP og tilbyr en tjeneste, nemlig tilgang til internet, men NGT er ikke ansvarlig for hvorvidt dem som administrerer tjenester på internet lar deg bruke tjenestene. Det er ikke noen måte NGT kan holde styr på hvilken status IP adressene deres har på alle tjenester på internett, og de har ingen makt til å "rengjøre" IPer heller, Det kan tenkes at en admin vil fjerne en utestengelse på oppfordring av en ISP, men det er ikke akkurat praktisk for ISPer å drive med slikt, rent teknisk er nok dette mer en sak mellom deg og dem som driver tjenesten du ønsker å bruke, med mindre disse krever at ISPen verifiserer det du sier.

 

Hvor ligger skylden? Vel, litt hos alle, egentlig, siden vi ikke ønsker ett bedre system sterkt nok enda til å få fingeren ut. Man kan bare håpe at når man går over til ett annet system, så går man vekk fra slike triks som gjør at IP bans ikke er effektive lenge.

 

Jeg forstår jo at det er irriterende å arve en slik IP fra noen andre, men slikt skjer, med mindre man betaler for å unngå dette, selvsagt. :(

Lenke til kommentar
hahaha! bzerk du vet ikke hva du snakker om :D

den kommandoen der gjør at du fornyer ipen din i hjemme netverket dit.. tror du virkelig det er så lett og skifte ipen, som resten av verden ser? lol...

5498889[/snapback]

Nja, Om LOS kjører en modem basert sak så kan dette være mulig, altså hvis den globale IPen er direkte tilordnet et interface på maskinen man sitter på. synnes å huske de har fått en del pepper for at andre har kunnet gå rett inn på kundenes maskiner, ingen nat eller firewalling som beskytter...

Endret av TrAI
Lenke til kommentar
hahaha! bzerk du vet ikke hva du snakker om :D

den kommandoen der gjør at du fornyer ipen din i hjemme netverket dit.. tror du virkelig det er så lett og skifte ipen, som resten av verden ser? lol...

5498889[/snapback]

Nja, Om LOS kjører en modem basert sak så kan dette være mulig, altså hvis den globale IPen er direkte tilordnet et interface på maskinen man sitter på. synnes å huske de har fått en del pepper for at andre har kunnet gå rett inn på kundenes maskiner, ingen nat eller firewalling som beskytter...

5498936[/snapback]

 

Er det ikke ISPs oppgave å gi kunden tilgang til internett?... NAT og firewall får kunden sørge for selv.

 

Mvh,

Sylvarius

Lenke til kommentar

Hei,

De fleste ISP'ers DHCP-server tildeler IP'er til MAC-adresser.

 

Ved at endre MAC-adressen (clone MAC) på det utstyr (modem/router) som har fået tildelt IP fra ISP - da vil man få ny IP med en gang.

 

Hvordan?:

1. "Google er din ven" eller søk her på forummet.

2. Eller kjøp et nytt modem/router.

3. Eller sluk for modem/router og vent til DHCP-serveren hos ISP 'opdaterer' kunderne (kan gå opp til 3 uker).

 

Mvh

Kimmer

 

PS. I øvrigt en morsom versjon av en kendt problemstilling. som mange Bittorent brukere sliter med ;)

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Uansett - lot routeren stå uten strøm noen timer, og fikk ny ip nå:-)

 

Mht. at ngt ikke har mulighet til å sjekke om ip'er er "skitne" eller ikke skjønner jeg dette, men når man har så himla mange tallkombinasjoner å velge mellom må det jo gå an å sende ut ip'r som ikke nettopp er brukt.

Lenke til kommentar

det samme opplevde jeg,, fikk ikke sendt mail til en kammerat pga en ip-range var banna.

 

sendte jo mail til selskapet,, var et slik mailfilterselskap men en del kunder og forklarte problemet, fikk tilbakemelding om at NGT fikk kontakte dem..

 

 

sendte så en mail til NGT og forklarte etc, men selvfølelig har jeg ikke hørt noe siden (er vel 4-5 mnd siden)

 

jeg har heldigvis ny ISP idag og det er jeg glad for :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...