Ma Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg får bare denne feilmeldingen når jeg prøver å registrere bruker uten å fylle inn username, password eller email. Hvordan kan jeg skrive koden slik at error-handling koden funker? Er det riktig å bruke "error"? Hvordan defineres funksjonen? Fatal error: Call to undefined function error() in c:\wamp\www\signup.php on line 167 if ($_POST['newusername']==' ' or $_POST['newpass']==' ' or $_POST['newemail']==' ') { error('One or more required fields were left blank.\\n'. 'Please fill them in and try again.'); } Line 167 er den med "error('One....."
RipZ- Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Du må lage en funksjon som heter error. eks: function error($msg) { //hva du enn vil at funksjonen skal gjøre die($msg); }
Ma Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Skrevet 24. januar 2006 Jeg vet ikke helt hvordan slike funksjoner virker.. Er det noe slik som dette? Hva er galt? function error($msg) { echo "Fill inn required fields"; die($msg); } if ($_POST['newusername']=='' or $_POST['newpass']=='' or $_POST['newemail']=='') { error; }
gather Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg vet ikke helt hvordan slike funksjoner virker.. Er det noe slik som dette? Hva er galt? function error($msg) { echo "Fill inn required fields"; die($msg); } if ($_POST['newusername']=='' or $_POST['newpass']=='' or $_POST['newemail']=='') { error; } 5492960[/snapback] <?php function error($msg) { die($msg); } if ($_POST['newusername']=='' or $_POST['newpass']=='' or $_POST['newemail']=='') { error("Fill inn required fields"); } ?> Den skulle gjøre susen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå