Gå til innhold

ekstremt treg install av windows *løst*


Keltern

Anbefalte innlegg

jeg sitter å sliter med windows-install på fjerde timen her nå.. nettopp fått inn nytt hk, cpu og sk.

 

men som nevnt bruker maskina no helt vanvittig lang tid på å installere windows! :(

 

asus a8n premium

a64 3700+

xfx 6800gs

 

gammelt minne (twinmos 2x512 pc3200)

MIST 500w psu

 

noen som har peil på hva jeg kan gjøre? eller kanskje noen har hatt samme problem også? :ermm:

Endret av Keltern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres rart ut, installerte det selv her igjen om dagen og tok 40minutter eller no slikt... og jeg har 3200+

5486911[/snapback]

 

ja ikke sant.. det er jo helt klart noe feil, men kan ikke fatte å begripe hva det er! har aldri opplevd noe sånt på nyere utstyr...

 

slitsomt når jeg aldri blir ferdig med windows installasjon lissom... orker ikke vente 8 timer på det her asså! :cry:

 

burde kanskje nevne at jeg for tia ikke har s-ata disk tilgjengelig, så installasjonen foregår på en samsung spinpoint 200GB disk.. :p

Endret av Keltern
Lenke til kommentar
Last ned Ultimate Boot CD og kjør memtest86 for å teste minnet ditt.

 

Eventuellt prøv med ny BIOS.

5487677[/snapback]

 

takker.. skal teste! :) men er jeg nødt til å bruke ultimatebootcd? er det ingen mindre saker jeg kan laste ned, for linja her blir konstant voldtatt, så det tar tid... er vel bare memtest86 å flashing jeg skal starte fra bootcd'en.. :hmm:

Endret av Keltern
Lenke til kommentar

trenger litt hjelp med bootcd'er i tillegg nå da.. får ikke en eneste cd til å boote, bortsett fra windows-install cd! :blush:

 

aldri hatt bruk for å lage bootcd, har alltid hatt floppy tilgjengelig, men ikke nå.. :ermm:

 

bruker nero, å velger bootcd der.. men uansett hva jeg putter på den, så booter ikke pc'en på den.. :hmm: I FEEL LIKE A NEWB! :D

Endret av Keltern
Lenke til kommentar
trenger litt hjelp med bootcd'er i tillegg nå da.. får ikke en eneste cd til å boote, bortsett fra windows-install cd!  :blush: 

 

aldri hatt bruk for å lage bootcd, har alltid hatt floppy tilgjengelig, men ikke nå..  :ermm:

 

bruker nero, å velger bootcd der.. men uansett hva jeg putter på den, så booter ikke pc'en på den..  :hmm: I FEEL LIKE A NEWB!  :D

5489734[/snapback]

Hvis du henter ned Ultimate Boot CD "ISO" og velger "burn image" i nero burde vel det gå.

Lenke til kommentar

viper44 - jeg bruker kun ntfs, så det er jeg sikker på.. :)

 

Yazfat - jeg skulle hatt med et par programmer i tillegg til ultimatebootcd, slik som memtest å flash-program sammen med ny bios-fil... er det mulig å legge med sånt når man brenner iso da? "nei, det har jeg ikke sett.." :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...