Gå til innhold

Kan man vaske CPU med neglelakkfjerner?


~sikka~

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal legge på ny kjølepasta på CPU etter hvert. Men lurer på om man kan man vaske CPU med neglelakkfjerner? Det står at man bør bruke lakktynner eller isopropanol eller liknende - men det har jeg ikke tilgjengelig.

5478549[/snapback]

 

Neglelakkfjerner inneholder aceton + en del andre stoffer. Ren aceton kunne du godt vasket cpu'en med for den fordamper helt etter noen sekunder. Men siden neglelakkfjernere inneholder andre stoffer også, vil jeg ikke anbefale det. Isopropanol / kondensfjerner er derimot helt ren så vidt jeg vet.. sjekk innholdsfortegnelsen.

Lenke til kommentar
Jeg testa med en negllakkfjerner jeg fant hjemme, men det funka ikke noe særlig bra, også stinka det parfyme etterpå. Den typen jeg testa med er altså ikke å anbefale :)

5480778[/snapback]

 

husker jeg testa dette for en stund si:)

 

ikke å anbefale med mindre du ønsker lukten av puddel fra helvete!

 

isopropanol er billig og bra, rødsprit funker greit, men litt dårlig på artic silver goop. selv bruker jeg artic silver sitt eget rensemiddel bare for å teste. kommer med to flasker; fungerer veldig bra, men er dyr.

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...240ML&mcat=c188

Lenke til kommentar

Bruker sprit, og qtips. (Her i Danmark får man jo kjøpt 1 liter denatrurert sprit på 96% for en 10'er - men ellers kan jo hvilkensomhelst finsprit (uten tilsetningsstoffer) på den % eller deromkring brukes) Rødsprit er også fin.

 

Har aldrig "vasket" en CPU, hvis ikke det har vært for kjøle-skift eller varmeproblemer.

 

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar
Fant en flaske lynol i kjelleren en dag. Denne funker utmerket til rens av cpu. Problemet er jo at en ikke lenger får kjøpt det i vanlige butikker.

5489200[/snapback]

Tror jeg ville vært forsiktig med lynol. Dette er så sterkt at det fort kan komme til å ta rotta både det ene og det andre på printboardet hvis man er uheldig... :)

Lenke til kommentar
Hvor ofte bør man vaske CPU'en? Er dette noe man gjøre med jevne mellomrom, eller bare hvis det oppstår varmeproblemer etc?

5488957[/snapback]

 

Man _MÅ_ ikke vaske CPU'en, det er kun hvis du skal fjerne kjølepastaen som ligger på CPU av en eller annen grunn. Mange kjøper ny og bedre kjølepasta til sin CPU.

 

Så vet du det i alle fall...

Lenke til kommentar
Fant en flaske lynol i kjelleren en dag. Denne funker utmerket til rens av cpu. Problemet er jo at en ikke lenger får kjøpt det i vanlige butikker.

5489200[/snapback]

Tror jeg ville vært forsiktig med lynol. Dette er så sterkt at det fort kan komme til å ta rotta både det ene og det andre på printboardet hvis man er uheldig... :)

5489251[/snapback]

 

Det går fint det hvis man bare er forsiktig. På Athlon 64 CPU'ene er det jo metalloverflate og denne tåler det jo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...