Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel - merkelige hastighets endringer


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Jeg venter med spenning på en oppgradering av min linje fra 3000 til optil 6500....

Merket en hastighets økning og gikk inn på router for å se... den var da satt opp til 5000+(husker ikke nøyaktig verdi) og alt fungerte fint... forventet ikke at det skulle gå med full hastighet så var "fornøyd" med dette... alle tester fungerte.. ingen problemer med overføringer av noe slag. Denne hastigheten hadde jeg så i noen dager... så begynte det...

 

linja ble tregere og tregere... hmm.. inne på router og så i loggen at hastigheten var satt ned til 4000+.... en stund etter dette var den satt ned til 3000... og der står den nå...:(

 

Hva er det de driver med?

 

Noen andre derute som har merket noe slikt med NGT ?

 

Hvor mange uker tar det før de svarer på epost?

 

Tedd

Overse alle skrivefeil, da jeg er ordblind... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venter selv på at dem skal øke min hastighet, den er på rett rundt 4000 på testen til itavisen.no, håper dette kan skje uten klabb og babb.

 

Uansett når det er snakk om NGT og mail, ønsker jeg deg lykke til. Er mange mailer jeg ikke har fått svar på i det hele tatt, men på den annen side så har det hendt jeg har fått svar etter bare et par dager på andre. Så det blir vel som å spille i lotto :roll:

Lenke til kommentar

Hadde det samme nå i slutten av uka.

 

Hastigheten inn falt fra 7136 til 6848 og så til 6048.

Hastigheten ut falt fra 704 til 544.

 

Ringte NGT, svar etter 3 minutter og problemet løst etter nok ett halvt minutt.

Var ett eller annet filter som NGT hadde lagt inn. 2.-linje support fjernet dette og vips så var hastigheten tilbake. :w00t:

Lenke til kommentar
...

Hva er det de driver med?

 

Noen andre derute som har merket noe slikt med NGT ?

...

5478451[/snapback]

 

Kanskje de prøver seg fram for å se hvor mye linja di *egentlig* tåler?

 

Har hørt at ADSL-modem ikke har noen "autosense" funksjon så de må rett og slett prøve seg fram for å finne max hastighet :p

 

 

Fant ut i går at jeg hadde 3200/560 på min linje. Sist jeg sjekket var den 2600/600. +600 ned i bytte mot -40 opp kan vel godtas, særlig når jeg tenker på at jeg hadde 700/128 for et år siden. :cool:

Lenke til kommentar

Som ett eksempel på "autosense" så vil f.eks ett Speedtouch 516i synce merkbart høyere mot dslam enn ett Zyxel 660RU-T3 på min ADSL 2+ linje på 2160m .

 

Syncer rundt i området 800-840 alt ettersom med Speedtouch men med Zyxel som etter det jeg har blitt fortalt har ett høyere krav til kvalitet og dermed syncer dette rundt 650-700 .

 

Tallene du får frem kan være litt "ustabile" om man kan bruke slike ord på høye hastigheter versus lange linjelengder (ev. med lavt kvadrat ) .

Lenke til kommentar

sliter litt selv med hastigheten fra telenor,

 

litt snodig situasjon

 

jeg hadde 4000 og fikk mail i november om at det skulle øke til 6000 men istedet har linja sunket til 2500?? ifølge itavisens speedometer

 

MEN her kommer det uforklarlige

nedlastings hastigheten er ofte opp i 490KB/s som sier at linja faktisk er oppmot 4000 Kb/s allike vell

 

noen som vill forklare...

 

 

men uansett så får jeg ikke det jeg betaler for... styr unna telenor om mulig.

Lenke til kommentar

Har også godt å ventet på at linjehastigheten skal bli satt opp, jeg ringte kundeservice, istad (som tok 40min å komme frem på )det var vist ikke mulig lengre pga diverse støy på linja, tidligere har jeg hatt wekend quatro (lå på ca 6500 ned og 850 opp). Nå sier han at den ikke yter mer enn 3552/416, men han sa at han skulle sende meg en ny router som muligs kunne forbedre hastigheten noe.

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...