Gå til innhold

Fjerne NV Silencer fra 7800GT

McMuffin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg et GeForce 7800GT brukt, og det satt en svær NV Silencer på den. Da det blir litt ( :innocent: ) trangt i Shuttle'n min, tenkte jeg å sette på originalkjøleren igjen. Men NV Silencern sitter bom fast? Hvordan skal jeg løsne den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den sitter kun i 4 skruer med runde muttere med flatspor på baksida av skjermkortet.

Værre blir det å få på originalkjøleren, den består av mange deler som må monteres med ca. 1000 skruer og i rett rekkefølge.

Har nemlig gjort det motsatte, fjernet originalkjøleren og montert på en NV Silencer.

Bråker mere gjør den også.

Skrevet
Ånei, jeg glemte å fjerne skruene..... seriøst folkens...

Hvordan varmer du den opptil noen og førti grader? Sannsynligvis goopen som er størknet ja....

Ta forresten en titt på mitt andre shuttle-problem.

5476499[/snapback]

sett den litt over en varme ovn eller noe. i området 40-50 grader. var mest en spøk det med skruene da :p

Skrevet

Du kan prøve å vri forsiktig fram og tilbake i noen minutter samtidig du trekker kjøleren ifra kortet forsiktig. Etterhvert skal den løsne.

Goopen fungerer som lim siden det oppstår en slags sugeeffekt når du prøver å rive den bort fra GPU'en. Jo større kontaktflate, større sugeeffekt. :)

Skrevet (endret)

Ok, skal prøve det...

Men er det noe risiko for å ødelegge den når jeg tar av silencern?

Edit: Fikk den av. Takk for hjelpen!

Endret av CopkillaSX1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...