Halllon Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Jeg jobbet i Premiere da pcen plutselig hang og det kom noen rare lese/skrapelyder fra harddisken. Nå vil ikke pcen boote, og jeg får ved forsøk kun en feilmelding om at disken har lesefeil. Pcen har disse symptomene: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=54161&st=0 Jeg har backup fra i høst, men det er allikevel mye uvurderlig på disken. Pcen er en litt over et år gammel Fujitsu-Siemens Amilo laptop, så jeg har vel fortsatt garanti. Jeg har skrudd ut harddisken, og ved _lett_ risting hører man at det er noe løst inni den. Er det mulig å reparere disken? Hvem er best (og billigst) på å gjøre slikt?
efikkan Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 Disken er nok defekt eller på vei til å bli det. Disker har som regel 3 års garanti, og har selvsagt fem års reklamasjonsrett. Reparasjon av disken vil neppe lønne seg, men det finnes selskaper som kan redde innholdet.
Halllon Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Skrevet 22. januar 2006 Disken er nok defekt eller på vei til å bli det. Disker har som regel 3 års garanti, og har selvsagt fem års reklamasjonsrett. Reparasjon av disken vil neppe lønne seg, men det finnes selskaper som kan redde innholdet. 5477857[/snapback] Er det kun Ibas og Vogon som kan hente ut innholdet? Hva vil noe slikt koste?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå