Gå til innhold

Monster kabeler til xbox 360, noen erfaringer?


phax

Anbefalte innlegg

jeg vurderer litt å kjøpe meg Monster sin komponent kabel til xbox 360.. men lurer på om den er noe bedre enn microsoft sin variant?

 

den koster jo tross alt 3 ganger så mye, er det verdt det? vil jo ha det beste ut av boksen min, og få utnyttet tv'n til det fulle. (dell 37" lcd) noen som har testa noen av disse kablene?

 

Monster er jo et ok merke det, men har litt intrykk av at de er litt overprisa.

 

håper på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får å si det lettvindt, så den monster kabelen trur jeg ikke DU vil se så stor forskjell om du har den eller om du har windows sin variant.. De dyrekablene skal i bunn å grunn være beder, men det er det jo bare å se på prisen, men ikke det at du har fått så veldig mye forskjell, littegran forskjell ville det nok ha blitt uansett, men ikke sikkert.

Vis ikke, så kan du jo gå innom HI-Fi eller lignende å spørre dem?? De vet nok bedre en det jeg gjør, men jeg ville nok heller ha godt får den windows sin variant..

Lenke til kommentar

skal jo ærlig innrømme at det også har litt med at den ms kabelen ikke er på lager noen plasser da.. :wee:

 

men det var jo rimelig stor forskjell på joytech og den orginale ms kabelen (joytech var søppel) så tenker kanskje det er litt kvalitetsforskjell her også.

 

om det er verdt det eller ikke er vel litt relativt..

Lenke til kommentar

Vil bare si at, det er jo du som skal kjøpe dem å enten bruke 900kr på en enkel kabel fra xboxen til tven eller 300kr. Vis DU vil ha den dyre kabelen så kjøp den. Men jeg har bare sakt at jeg vill heller å kjøpt tre kabler til 300kr stk, istenden får en kabel.

 

Men vist du no skulle gå får den windows varianten, så ville du neppe angre i ettertid. Du får jo en kable + et xbox 360 spill smatidig. hehe, tenk lønsomt vis du ikke har trær som lager penger får deg.

Lenke til kommentar

Kvaliteten på monster KABELEN (Selve "ledningen") er bedre enn microsofts kabel, med tanke på skjerming og ledermateriale. Dette gjør at du oppnår et bedre signal/støy forhold, noe som selvfølgelig fører til forbedringer i bildekvalitet.

 

Disse forbedringene vil jeg påstå at ikke er merkbare, jeg har selv testet de to kablene opp mot hverandre.

Monster kabelen leverer et signal med mindre "flimmer" i fargeovergangene, noe du legger merke til om du bruker farger som står i sterk kontrast til hverandre i feks. en Dashboard Theme.

 

MEN, under spilling og filmavspilling, hvor bildet (forhåpentligvis) endrer seg fort, ser du null forskjell.

 

Jeg vil påstå at Monster har laget denne kabelen bare fordi de har et "godt" rykte på seg for sine "HiFi" produkter, og at de satser på at folk kjøper produktet kun fordi "Monster er dyrt og best". Kabelen er helt klart ikke så bra at en prisforskjell på nesten 200% kan forsvares på noen måte.

Lenke til kommentar
Kvaliteten på monster KABELEN (Selve "ledningen") er bedre enn microsofts kabel, med tanke på skjerming og ledermateriale. Dette gjør at du oppnår et bedre signal/støy forhold, noe som selvfølgelig fører til forbedringer i bildekvalitet.

 

Disse forbedringene vil jeg påstå at ikke er merkbare, jeg har selv testet de to kablene opp mot hverandre.

Monster kabelen leverer et signal med mindre "flimmer" i fargeovergangene, noe du legger merke til om du bruker farger som står i sterk kontrast til hverandre i feks. en Dashboard Theme.

 

MEN, under spilling og filmavspilling, hvor bildet (forhåpentligvis) endrer seg fort, ser du null forskjell.

 

Jeg vil påstå at Monster har laget denne kabelen bare fordi de har et "godt" rykte på seg for sine "HiFi" produkter, og at de satser på at folk kjøper produktet kun fordi "Monster er dyrt og best". Kabelen er helt klart ikke så bra at en prisforskjell på nesten 200% kan forsvares på noen måte.

5467339[/snapback]

 

ok, det var dette jeg var ute etter. noen med førstehåndserfaringer. :) men da dropper jeg sannsynligvis den, får heller bare pine meg gjennom med composit fremt til microsoft sin komponent kabel kommer på lager..

 

Måtte bare si at jeg fant den også inne på MPX.no: http://mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=55537 der finner du den til 231 kr.

5467369[/snapback]

 

det var billig ja, synd de ikke har den på lager de heller.. :( jaja, man får nå bare vente.

Lenke til kommentar

Jeg har monster kabelen. Jeg lette lenge på nettet er noen som hadde testet den, men fant ingen omtaler. Tok derfor sjansen og kjøpte den. Tror ikke jeg hadde slått meg til ro uten å ha prøvd den :D.

Det er ingen stor forskjell mellom denne og ms sin. Det eneste er at kanskje at fargene virker litt bedre, men der ikke snakk om noen enorm forskjell.

Lenke til kommentar
Om du bor i Stavanger/Omegn, har de kabelen på EB Games Kvadrat.

Vær oppmerksom på at du IKKE kjøper en Joytech kabel.

5467472[/snapback]

nei bor langt unna. :)

 

får ta en runde i helga på alle tenkelige sjapper i nærmiljøet for å se om noen har. kan jo hende man er heldig.

 

edit: netshop hadde inne microsoft sin komponent kabel så jeg bestillt den! :)

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...