frøken grønn Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Sønnen har fått ny pc til jul med dvd/cd spiller. Nå fungerer ikke spilleren, den leser ingen cder, trykker på dvd spiller ikonet og den finner ingen cd i spilleren. Står også at denne enheten fungerer som den skal, har forsøkt feilsøking og diverse forum for hjelp, men den står like stille..noen ideer om hva jeg kan gjøre ? Spilleren er en PhilipsDVDR1628P1. Maskina er en Packard Bell hp med windowsxp - service pack2
Mythos Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 I Windows XP er mitt inntrykk at slike spillere virker så sant de er koblet opp riktig. Det skal ikke være nødvendig med drivere. For å spille DVD trengs litt utover det som er standard i XP, men ikke for å lese platene. Hvis PC'en er ny og den ikke leser CD/DVD plater er det beste kanskje å gå tilbake til der dere kjøpte den.
frøken grønn Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Skrevet 18. januar 2006 Alt ser ut til at det er koblet riktig, og den virket jo i et par uker før den sluttet å virke..men men, det blir nok til at jeg får levere den inn - en burde jo forvente at en helt ny pc skulle fungere i en hel måned vertfall ! Takker så mye for at du tok deg tid ! =)
Slettetavmeg Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Har hatt samme problemet selv et par ganger, og da har jeg fått dem til å fungere igjen ved å oppdatere firmware'en. Kanskje verdt et forsøk? Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå