Gå til innhold

Ti dager igjen til lønning... (HK,CPU og RAM)


AdiBajas

Anbefalte innlegg

Noen som har noe forslag til hva jeg skal velge av (evt. andre forslag):

 

AMD Athlon XP 2400+: 1839

Asus A7V333 RAID, VIAKT333: 1191

Apacer Memory 512MB PC- 333 DDR PC2700: 1375

Total kostnad: 4405

 

eller

 

Intel Pentium 4 2.4BGHz: 1995

Asus P4B533-E/L/1394, i845E: 1694

Apacer Memory 512MB PC-333 DDR PC2700: 1375

Total kostnad: 5064

 

Har ingeting imot hverken Intel eller AMD så jeg er litt usikker på hva jeg skal velge av disse. Og prismessig er det ikke den helt store forskjellen heller... Blir fortalt at AMD egner seg best til spilling, men sitter med intrykk av at Intel er kvalitet. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Penger er ikke tema og jeg er gamer, ripper, hobby-web-designer mm.

Dette er noe som skal varme hele vintern så jeg er villig til å hoste opp de 600 kronene ekstra om jeg går for intel. Men noen andre forslag til HK og RAM eller her jeg funnen noen greie kandidater? Her er det leste testresultater som har avgjort, men kanskje dere sitter på erfaringer...

Lenke til kommentar

Hva du velger der må du prøve selv, jeg har både P4 og Amd, er strålende fornøyd med begge,, eneste jeg kan si deg er at jeg har rdram som tar knekken på ddr'n min. Brikkesettet ellers for Amd har jo også et heller rufsete rykte, noe som blir bedre etterhvert. Likevel tror jeg ikke ditt valg her blir suksess eller rennestein,, du har et luksusproblem gutt.. :wink:

Lenke til kommentar

Spend some money boy, skynd deg,, ihvertfall vis/mens du er singel :-/

- 2 pc'er? det kommer ikke 2 inn her nei!,,

- Hva skal du med Pc?

- Den er så stygg,, passer ikke til gardinene..

- Du tenker mer på den enn meg..

- Tenk så mange såpekopper og lamper jeg kunne fått til den prisen!

- Skru ned volumet, jeg skal se Hotell Cæsar..

- Enn om du var linke flink med Vaskekosten?

- Pakke fra Komplett nå igjen?,, Jeg får Aldri pakker mere..

 

Noen som kjenner seg igjen.. Say no more.. :-/

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-11 22:24, DuraN skrev:

I AMD-løsningen ville jeg valgt Abit KD7-RAID til 1390,- hos
, og deres PC3200 RAM som faktisk er TwinMOS med Winbond BH-5 chips på (samme som på de nyere Corsair XMS3200) til ca 1500,-


Jeg gidda ikke en gang se på Intel-løsninga,no offense
:grin:


 

Hva skal du med PC3200?? Koster bare en formue, og er ikke en godkjent standard engang! AMD har en FSB som ikke kan håndtere en slik båndbredde.

 

Leste nettopp en artikkel (AnandTech) om A7V8X-hovedkortet fra ASUS, som også benytter seg av VIAs KT400. Les den her.

 

På testen av A7V8X viste det seg at PC3200 faktisk var et par promille "dårligere" enn PC2700. Dette var riktig nok på A7V8X-kortet, men kan sikkert gjenspeiles på andre kort. Så hvorfor betale betydelig mer for ram som fungerer likt/dårligere?

 

Ettersom PC3200 ikke er en godkjent standard ennå, kan det også være stor inkompabilitet mellom rambrikkene og hovedkortene. Mitt råd er: Velg PC2700 eller PC2100 dersom du skal ha et AMD-system.

Prisforskjellen mellom PC2700 og PC2100, er ikke like stor som mellom PC2700 og PC3200.

 

Er egentlig en newbee når det gjelder dette, så kommenter meg mer enn gjerne dersom jeg tar feil =)

 

-Lurifaks aka Nuffern

Lenke til kommentar

Hei lurifaks

 

Priseksempel fra PCUtstyr.no:

 

256MB PC2700: 665,-

256MB PC3200: 754,-

512MB PC2700: 1298,-

512MB PC3200: 1501,-

 

Jeg vil ikke si så veldig mye dyrere? Hørtes jo ut på deg som om det skulle være snakk om en formue.Dessuten tror jeg man skal vente med å kritisere KT400 chipsettet til man får hovedkort med skikkelig BIOS :smile:

 

Når man har en AMD-løsning, så overklokker man minnet det det tåler :smile: Lønner seg alltid å kjøpe rask RAM,jeg har PC2700 fra Samsung på 182fsb, og det holder ikke for meg iallefall.Og PC3200 RAM'en på PCUtstyr er som sagt TwinMOS med samme chips som Corsair sine nyeste XMS-moduler til dobbel pris(for 512mb).

Lenke til kommentar

Jeg ville ha tatt amd opsettet... ikke sats på amd xp2000.. det er en "gammel" kjerne men 2400+ ->, uansett det med støy: kjøp taisol 80mm fanduct og enermax 80mm vifte (14-> db) artic silver3. Du får mere ytelse for penga med amd. uansett så er jeg rå fornøyd med mitt oppsett.

Intel har selfølgelig gode cpuer og opsett, men jeg skulle ha ventet til Intel kommer med ny kjerne siden grensen til Northwood er nesten nådd.

 

om du tar Intel kjøp heller RD ram mye beder i multimedia.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...