Gå til innhold

Pentium Mobile vs. Pentium IV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som vet om en sammenligningstabell på prestanda til Mobile prosessor og prosessor til stasjonær?

2 GHz på en Pentium M er jo ikke det samme som 2 GHz på Pentium IV?!

Veldig takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En 2 GHZ pentium m er vel omtrent en 3,4-3,6 GHz p4 i de fleste tilfeller. Prosessorens hastighet i GHZ, har ikke alt å si for ytelsen på den i dag.

På den andre side er n pentium m mer egnet i en bærbar grunnet mindre strømforbruk og støy.

Skrevet
En 2 GHZ pentium m er vel omtrent en 3,4-3,6 GHz p4 i de fleste tilfeller. Prosessorens hastighet i GHZ, har ikke alt å si for ytelsen på den i dag.

På den andre side er n pentium m mer egnet i en bærbar grunnet mindre strømforbruk og støy.

5457530[/snapback]

Takker for svar, men kan du vise til noen tester som beviser dette?

Det er ikke det at jeg ikke tror deg, men jeg må bevise det for noen på jobben.

Takker nok en gang

Skrevet

Det finnes ingen sånn tabell som du spør etter av den enkle grunn at det ikke er så enkelt. Det finnes et utall måter å måle ytelse på og avhengig av hvilket ytelsemål du velger så vil du finne forskjellige tall på hva som tilsvarer hva.

Mitt tips er å finne ut hvilke tester som er mest relevant for ditt bruk og sjekke ut disse ytelsetestene på hver av CPU'ene. Men her er det også en fallgruve. Hvis det er brukt f.eks forskjellig minne, forskjellig skjerkort osv så kan som oftest ikke sammenligningen brukes som mål på kun CPU'ens ytelse.

Skrevet

Jeg har prøvd med et program jeg har og rendret en fil på 2 PCer. På den ene som var 2,8 Ghz P4 tok det 12m 20s mens en 1,4 GHz Pentium M tok det 10m 26s. Den p4 jeg brukte var en stasjonær PC som har mer minne. Minne burde ikke ha noe å si i denne testen, men hvor mye det resultatet er for det du skal bruke PCen til er vanskelig å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...