Zodux Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 (endret) God aften! Jeg har et problem som gjør det grusomt å spille CS 1.6 og andre mods som bruker HL-engine. Saken er nemlig den at jeg som mange andre har 99\100FPS konstant, men spillet ser helt grusomt ut. Det er ingenting i veien med grafikken, men det er måten jeg ser animasjonene på. De ser skikkelig laggy ut. Jeg har ikke sett noen andre som har dette problemet. Jeg bruker Omega ATI Radeon driver 2.6.87 på et ATI Radeon X800XL kort. Jeg har snakket med noen kamerater som spiller CS, som ikke kan forstå hva problemet kan være. Det jeg har prøvd hittil er: - Disable "Triple Buffering" (En setting for Vertical Sync) - Disable Vertical Sync - Enable Fastwrite (Kar'n bak Omega-drivers anbefaler disabled, noe som er default med Omega Drivers) - Jeg har prøvd alle mulige oppløsninger. - Prøvd å kjøre spillet i vindu (Virker dumt, men måtte bare.) - Sette fps_max slik at dem samsvarer med refresh-rate i skjermen. (60Hz) - Øke refresh-rate i skjermen og økt fps_max for å samsvare. - Prøvd å kjøre eldre driver. Ingenting av de nevnte tingene har noen som helst effekt. Jeg vurderer å plukke opp CS igjen, men det er jo nytteløst når det er grusomt å spille på denne maskina. Jeg har ikke dette problemet i noen andre spill. Dersom det er noe vital informasjon jeg har glemt, så er det bare å si ifra, så skal jeg poste det. Takker for all hjelp! Mvh. Zodux Endret 17. januar 2006 av Zodux
Jooakim Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Satt på OpenGL? Gjelder dette selvom du tar "New game" ?
Zodux Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Skrevet 17. januar 2006 (endret) Kjører OpenGL ja. Har forresten testet å bruke Direct3D, men det ble bare enda værre. Men det hadde jeg vel igrunn regnet med. Hmm.. Jeg kan prøve å lage egen. --- EDIT --- Hmm.. nope. Akurat samme. --- EDIT --- *LØST!* Årsaken var at prosessoren min ble for varm, ettersom jeg aldri har putta kjølepasta på flatene mellom CPU og Vifte. Det pittelille som var på den fra før av var totalvrak. Merkelig at det syntes best på CS.. Eller kanskje ikke. Nyere spill lar det gå hardt utover skjermkortet i stedet. YEAH! Endret 18. januar 2006 av Zodux
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå