Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ble oppringt av PC World hvor en får med wlan rout


Anbefalte innlegg

Altså, de bør ikke ringe rundt å plage folk med "såkalte gode tilbud" hvis de ikke klarer å levere. Jeg driter i om levrandøren deres er konk, har de kommet med et tilbud bør de også stå for det.

 

PcWorld bør ordne opp nå, ikke har de kommet med tilbakemelding. Og vettuge svar fra kundeservice var ikke lett.

 

Pcworld :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, de bør ikke ringe rundt å plage folk med "såkalte gode tilbud" hvis de ikke klarer å levere. Jeg driter i om levrandøren deres er konk, har de kommet med et tilbud bør de også stå for det.

 

PcWorld bør ordne opp nå, ikke har de kommet med tilbakemelding. Og vettuge svar fra kundeservice var ikke lett.

 

Pcworld :thumbdown:

5522752[/snapback]

 

ENIG! Blir gjerne med å lager bråk.....selv om jeg ikke har fått beskjed om at jeg ikke får noe router.....Bare regner med at det blir slik med meg og....

 

Hørte jeg TV2 hjelper deg?

Endret av tommkarl
Lenke til kommentar

Jeg synes dere som har blitt garantert ruter skal kreve å få nettopp denne ruteren.

 

Dersom PC World taper penger på dette, så er det 100% selvforskyld. De har da ikke kontrollert seriøsiteten til sin samarbeidspartnere godt nok. PC World og JustIP har helt sikkert en kontrakt på sitt samarbeid. Dersom PC World ikke har tatt hensyn til en mulig konkurs i denne, kan de kun laste seg selv, ikke kundene.

 

Vi ser drøssevis av eksempler på at det loves ditt og datt bare man blir abbonement. Går man ut med et slikt tilbud, må man også kunne levere!

 

Lykke til!

 

Mvh

JDM

Lenke til kommentar

Jeg er en av mange som faktisk aldri ble fortalt at JustIP hadde noe med dette å gjøre i det hele tatt, men ble lovt en slik ruter om jeg abonnerte på Digital World et år.

 

jeg kommer til å gjøre alt som står i min makt for å få denne ruteren,da jeg virkelig har lyst på,og trenger en slik box.

 

Hvis IDG ikke er villig til å levere varen til avtalt pris, foreligger det kontraktsbrudd fra IDG sin side i form av forsinkelse, jfr. forbrukerkjøpsloven § 19. Vi har jo alltids muligheten i slike tilfeller heve kjøpet og foreta såkalt dekningskjøp.

 

Vil ikke tro at de har så mye å stille opp med rent juridisk ovenfor oss som kunder hvis de ikke klarer å levere som avtalt.

Lenke til kommentar

Kanskje vi burde informere en i høyere hold hos pcworld at de får mye dårlig reklame på Norges største forum?

Synes egentlig ikke spesielt synd på Pcworld i denne saken, når de går ut hardt og markedsfører pcworld + router til kanon priser.

Og de som sier at for godt til å være sant så er jeg bare delvis enig, da Pcworld kanskje er verdens største innen sin virksomhet, her snakker vi ikke akkurat om en liten tidsksrift drevet av få ildsjeler uten mye penger...

 

Har ihvertfall ikke tenkt å gi meg, bare tanken på at de ringte meg opp flere ganger å pusha denne routeren gjør meg lysten på å fortsette til det uendelige. Hater telefonselgere nok fra før :mad:

 

Har heller aldri hørt noe om JustIp!!

 

Og bare så det er sagt så blåser jeg lang marsj i i bladet Pcworld, står jo akkurat det samme på websidene deres, HÅPLØST. Det er ene og alene routeren jeg skal ha kloa i.

Lenke til kommentar

Dette er og blir komisk...

 

Selv har jeg ikke giddet å betale regningen, som forfalt den 28 jan ennå da.. Uvisst om jeg gjør det..

 

Dette utvikler seg til å bli en farsått deluxe da

 

Apropos kanonpris, vel jeg fikk tilbud om ett år abonnement til 1095 Kr, kanonpris er det vel langt i fra, og hvis jeg att på til ikke får noen ruter så er det tvilsomt da..

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
Dette er og blir komisk...

 

Selv har jeg ikke giddet å betale regningen, som forfalt den 28 jan ennå da.. Uvisst om jeg gjør det..

 

Dette utvikler seg til å bli en farsått deluxe da

 

Apropos kanonpris, vel jeg fikk tilbud om ett år abonnement til 1095 Kr, kanonpris er det vel langt i fra, og hvis jeg att på til ikke får noen ruter så er det tvilsomt da..

5523933[/snapback]

Har du fått regning å du a? Hakke hørt en dritt fra de, sendte noen mail til kundeservice og fikk noen korta svar om at selger ville kontakte meg osv.. Dette var forrige uke :(

Lenke til kommentar

Det tok laang tid før jeg i hele tatt fikk nok blad, regning osv også..

 

Skyldes vel muligens at de ikke klarte å få med seg adressen min skikkelig, selv etter å forklart i 15-20 min for ett dumt na.. av en selger

 

Men slik går det vel når skal på død og liv outsource alt mulig rart og vinningen går opp i spinningen... Som vanlig...

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
Finnes det en annen router på markedet vi kan forlange istedenfor, som støtter IP telefoni med ISDN telefoner, samt automatisk trafikkprioritering?

 

Hvorfor skal vi forlange en annen Router? når denne fint kan leveres via feks bcs.no ? men tror faktisk ikke det finnes noen andre med samme funksjonalietet heller.

Lenke til kommentar
Tviler på at TV2 Hjelper deg er så interesert, da de selv hadde et misslykket samarbeid med JustIP ;)

5523422[/snapback]

 

Nå har jeg nå sendt en mail til TV2hjelper deg likevel jeg, så får vi se....

 

Skrev følgende:

 

Hei! Jeg er aktiv bruker av Norges største Dataforum på internett, www.hardware.no

 

I en av trådene der kan dere lese om hvordan mange av oss for en tid tilbake takket ja til et tilbud fra bladet PCworld/Digitalworld, med ett års abbonnement på bladet til 895,- og så fikk man med en spesielt bra ADSL Router på kjøpet. Dette var et meget godt tilbud som vi datainteresserte takket ja til på grunn av routeren og ikke bladet. Skuffelsen er derfor stor når vi ser at den ene etter den andre av oss får beskjed om at de ikke kan levere routeren likevel.

 

PCworld prøver da å komme seg unna avtalen med å gi lengre abb. periode på bladet i stedet. dette er ikke akseptabelt, da det ikke står i stil til verdien på den nevnte routeren.

 

Pr dags dato vet jeg ikke om noen på forumet som har mottatt router enda, og det gjør vi sikkert ikke heller.....de som har purret har fått negativt svar.

 

Hvis dette er noe dere kan hjelpe oss med så ta gjerne kontakt for mer informasjon, og vær snill å les denne tråden

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=524282&hl=

så får dere et godt innblikk i sakens forløp. Jeg har forøvrig avtalen skriftlig, og det er også spesifisert på fakturaen jeg betalte, så bevis skulle ikke være noe problem.

 

Med vennlig hilsen

................

 

 

 

Red: Tipset likegodt FBI også jeg....

Endret av tommkarl
Lenke til kommentar

Kjempe bra du tok deg tid til dette, selv om jeg betviler at tv2 gidder å gjøre noe her.

Men hva med å sende samme mail til Forbrukerrådet eller andre instanser som kan hjelpe? Kanskje tilogmed sende den til noen i Pcworld?

 

For min del er dette rimilig irriterende da jeg kvitta meg med den gamle trådløse routeren p.g.a dette "fanstastiske" tilbudet

 

Eller enda bedre vi alle sender til forbruker en klage på Pcworld?

Endret av Royal
Lenke til kommentar
Kjempe bra du tok deg tid til dette, selv om jeg betviler at tv2 gidder å gjøre noe her.

Men hva med å sende samme mail til Forbrukerrådet eller andre instanser som kan hjelpe? Kanskje tilogmed sende den til noen i Pcworld?

 

For min del er dette rimilig irriterende da jeg kvitta meg med den gamle trådløse routeren p.g.a dette "fanstastiske" tilbudet

 

Eller enda bedre vi alle sender til forbruker en klage på Pcworld?

5525101[/snapback]

 

Ja jeg tror nok vi bør sende alle sammen for at noe skal skje....

 

Føler behov for en liste over de som har takket ja til tilbudet, så jeg starter den listen her:

Vær snill å klipp og lim og fyll på listen etterhvert, så ser vi hvor mange vi er.

 

LISTE OVER DE SOM VIL VÆRE MED OG FRONTE KLAGESAK:

 

1: TOMMKARL

Lenke til kommentar

Til meg så sa den kjerringa i Milanex (firmaet som Pcworld har outsourcet kundeservice/salg til) at det hvis man valgte studentprisen så fikk man ikke noen router...

 

Tror egentlig ikke noen i Pcworld vet hva de egentlig har drevet med i denne saken da...

 

Jeg kan gjerne bli med på å klage, har jo sendt dem 3 eposter allerede da og fått 3 forskjellige svar tilbake...

Lenke til kommentar

Jøss for en thriller dette har blitt da!

 

Ofte er ting som er for godt til å være sant nettopp for godt til å være sant.

 

Nå skal ikke jeg være den som kommer her og sier ja nå kan dere se, men jeg ønsker å påpeke at teleselgere ofte bruker urimelige metoder for å få solgt produktene sine.

 

En tidligere bekjent av meg jobbet for et slikt firma, og der var den kjente strategien å gi et gunstig tilbud, gjerne med en tilleggsytelse/produkt for deretter å gå helt vekk fra den opprinnelige avtalen.

 

Om det var noen som faktisk som etterlyste det som de ble lovet kom gjerne svar som de var tom, hadde vanskligheter med å få tak i, etc. Forøvrig hadde de noen eksemplarer som ble sendt ut til de "verste kverrulantene", for å unngå type-TV2-hjelper-deg-finter.

 

Gevinsten med å lyve var kalkulert så høy at det lønnet seg.

 

Teleselgeren er avhengig av et klart ja for at tilbudet skal være godtatt. Hvis ikke hadde det gode gamle trikset med å sende ut til hvem-som-helst fortsatt funket litt for bra. Derfor skal de visstnok ta opp alle samtalene de har for å kunne bevise at kunden virkelig har godtatt kjøpet.

 

Et annet triks som ofte ble brukt var å referere til en tidligere, dog imaginær samtale. Selgeren takker for forrige samtale, men han trenger noen kjappe tilleggsopplysninger. Hensikten er at det skal gå så fort at kjøperen ikke skal komme på at den forrige samtalen faktisk ikke har funnet sted. Når tilleggsopplysningen blir gjentatt, og da pent innpakket i hele avtale, så sier kunden høflig ja, og vips så er opptaket gjort.

 

Det er jo ikke rart at både forbrukerkjøpsloven og angrerettloven i så stor grad beskytter private konsumenter, særlig med fjernsalg.

 

Både på grunn av det overnevnte og egne erfaringer så avslutter jeg kjappest mulig samtaler med telefonselgere. Jeg spør om det ligger informasjon om produktet/tjenesten på internett, slik at jeg kan undersøke saken selv når jeg har "tid". Gjør det ikke det kan de ta renne fart og drite i meg. Derimot skulle det være av interesse så vet jeg at jeg få samme tilbudet senere.

 

Avslutningsvis håper jeg at alle får routeren som lovet, hvis ikke så får dere stå på og krangle som faen! Det kan være nyttig å kontakt forbrukerombudet. Ikke bare for deres egendel men også for andre ikke skal gå på limpinnen i fremtiden.

Lenke til kommentar
Til meg så sa den kjerringa i Milanex (firmaet som Pcworld har outsourcet kundeservice/salg til) at det hvis man valgte studentprisen så fikk man ikke noen router...

 

Tror egentlig ikke noen i Pcworld vet hva de egentlig har drevet med i denne saken da...

 

Jeg kan gjerne bli med på å klage, har jo sendt dem 3 eposter allerede da og fått 3 forskjellige svar tilbake...

5526019[/snapback]

 

Så da har vi:

 

LISTE OVER DE SOM VIL VÆRE MED OG FRONTE KLAGESAK:

 

1: TOMMKARL

2: Royal

3: tintin77

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...