Kurt P Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Heisann.. Jeg og en kompis skal spille LAN over Red Alert 2, vi har ordna alt, ipx,ipadresse og tatt vekk socket numer og prøvd alle slags network cards.. Problemet er at jeg ser han når vi er på Lobby menyen, men han ser ikke meg.. Og når en av oss prøve å create så ser ingen hverandres game..
mikajoh Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Deaktiver Windows Brannmur, eller eventuelt Deaktiver Norton Internett Security (eller tilsvarende brannmur)
mushi Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 (endret) fungerer ikke bra i nettverk i xp. husker at jeg måtte bruke win98 som host maskin, da funka det (eller var den xp maskinen som var host ) Endret 15. januar 2006 av mushi
Zeph Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Det er synd at RA2 har så dårlig nettverksfunksjon. Alt for krevande er det også, med tanke på maskinkrav. Eit par minuttar ut i ein 3vs3 går det siruptreigt. Forstår ikkje kva som er grunnen til dette, kanskje fordi det ikkje er tåke som skjuler det du ikkje har behov for å sjå? Warcraft 3 går jo som smurt på nettverk.
Kurt P Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 Nå prøvde jeg med en annen kompis og vi har akkurat det samme problemet.. Vi har alle bærbare pcr, kan dette han noe med saken å gjøre? det er ingen forskjell om sitter på trødløst eller lokalt lan tydelighvis..
Zeph Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Prøvde i jula med 3 PCer, ein desktop og 2 bærbare. desktop-PCen og den eine bærbare fant kvarandre fint og me fekk spele, mens den andre bærbare var ikkje eksisterande på nettverket. Fant ingen andre og ingen andre fant den. IPX og nettverkskort var i orden, alle PCene gjekk på kabelnettverk.
fargoth Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Har du instalert protokoll, i egenskaper for nettverkstilkoblingen på begge maskinene? Det måtte jeg gjøre, samt velge riktige instillinger i menyen på RA2 på begge maskinene for at det skulle virke.
Zeph Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Rett nettverkskort finn du med følgande framgangsmåte: Start -> Kjør -> Skriv inn "cmd" -> Skriv "ipconfig /all". Der får du opp informasjon om tilgjengelige nettverk på maskina, og når du har funnet nettverket du nyttar kan du sjå på "Physical Adress". Der står Mac-adressa til det kortet du må bruke.
Kurt P Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 Takk for det.. Men dessverre så hjalp det ikke.. Vi finner fortsatt ikke hverandre på spillet.. Er det slik at man må deaktivere alle andre nettverkskort bortsett fra det man faktisk skal bruke ? Jeg har 3 nettverkskort.. En lokal, en trådløs og en annen jeg ikke vet hva er.. Jeg har aldri trengt å deaktivere noe annet på en stasjonær pc, men det er kanskje noe særegnet med bærbar pc. en kompis av meg måtte ihvertfall deaktivere sin trådløse tilkobling en gang da han satt på Lan med oss andre som hadde stasjonære pcr.
Zeph Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Veit ikkje, men har jo brukt ein PC med fleire nettverkskort på LAN før. Har aldri funne ut av kvifor dette problemet oppstår.
Bear^ Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Husker da jeg å kompisen min skulle spille RA2 på nettverk. Først måtte vi lage en IPX protokoll på maskinen. Når jeg hosta laget jeg selv, mener jeg det var, et nummer som kompisen min brukte for å finne meg på nettverket. Funket bare fint med Win XP og RA2 over nettverk, når vi endelig fikk protokollen og hele pakken til å finne det som skulle finnes.
Gjest Slettet+130498 Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 hva med orginalt ra2? siste patch eller hva med en annen cd-key
Kurt P Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Skrevet 16. januar 2006 Poenget er at denne RA2 kopien har alltid funket..
El Fantasma Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Poenget er at denne RA2 kopien har alltid funket.. Regner med alle har orginale CD-Keys? Har dere som nevnt tidligere deaktivert alle brannmurer? (XP, Norton o.s.v)
DaChronix Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 ja finner du ut av dette så si gjerne ifra. vi har hatt samme problemet selv på lan, da det nesten alltid er min. 1 som ikke finner de andre på nettverk i RA2, når person a hoster gamet, men så kan vi bytte til person c til host og da finner plutselig alle gamet. men så har forsåvidt vi hatt problemer med så godt som alle C&C spill i nettverk på en eller annen måte og. :s
K3nn7 Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 PvPGN er kanskje en idè? What is PvPGN? PvPGN (Player vs Player Gaming Network) is a bnetd based gaming network server emulation project. It currently supports all Battle.net games (such as StarCraft, Diablo II, and Warcraft III), and most Westwood Online clients (Tiberian Sun, Red Alert 2, Yuri's Revenge). It gives you the power to run your own server, manage your own users, run your own tournaments, etc. Some common uses of a PvPGN server: * When wanting to have a small community with local users and small ladders (lots of internet cafes do that) * For people who want to play on a LAN but with Battle.net-like statistics * For people who find Battle.net too slow or laggy and want to play on a local server with no lag It puts you as a "System Administrator" in control. Use a PvPGN server to host your own LAN parties or put the server online and on the internet for everyone. You can run tournaments, have your own local competition ladders. The power is in your hands.
Ueland Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Heisann.. Jeg og en kompis skal spille LAN over Red Alert 2, vi har ordna alt, ipx,ipadresse og tatt vekk socket numer og prøvd alle slags network cards.. Problemet er at jeg ser han når vi er på Lobby menyen, men han ser ikke meg.. Og når en av oss prøve å create så ser ingen hverandres game.. 5441555[/snapback] Er en grei fiks til dette: From the desktop right click on My Network Places Icon.From the dropdown select properties. Right click on the Network card you would like to use under LAN or High-Speed Internet. From the dropdown select properties. Highlight NWlink IPX/SPX and click on Properties. Under Frame Type select Ethernet 802.3. In the new Network address box that appears type in 12345678. Do this on all the network machines. For Red Alert 2 the next additional step will need to be taken. If DirectPlay works but the game does not then make sure that their MAC address matches the address being used in the game. Click on the Start button. Then select run. Type in CMD. This will pull up the Command Window. Type in ipconfig /all. This will pull up a large sheet of information. Write down any numbers titled Physical Address. There may be more than one. Start up the game, go to the options menu, and then the network menu. Make sure that the number listed under Network Card matches the MAC address (there is a dropdown menu). http://support.ea.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå