Gå til innhold

Partibarometer for januar 2006


Om det hadde vært valg idag, hvilket parti ville fått din stemme?  

148 stemmer

  1. 1. Om det hadde vært valg idag, hvilket parti ville fått din stemme?

    • Demokratene
      2
    • Det Liberale Folkeparti
      5
    • Fremskrittspartiet
      46
    • Høyre
      20
    • Kristelig Folkeparti
      2
    • Kystpartiet
      0
    • Pensjonistpartiet
      1
    • Rød Valgallianse
      15
    • Senterpartiet
      1
    • Sosialistisk Venstreparti
      10
    • Venstre
      13
    • Norges Kommunistiske Parti
      1
    • Det Norske Arbeiderparti
      22
    • Blankt
      7
    • Ville ikke stemt
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv mener jeg, etter egen erfaring, at folk som driver med programering generelt sett ofte er kommunistiske (Hørte vi OpenSource?), mens de som spiller gjerne er FRP. Kunne vært morsomt?

5445256[/snapback]

Det hørtes rett og slett latterlig ut.

 

Hva med de som hverken spiller eller programmerer, stemmer de Høyre?

5445841[/snapback]

 

Det veit da vel ikke jeg. Det er vel derfor en har undersøkelser, hvsi man veit noe, hvorfor skal man da ta en spørreundersøkelse. ("Vi vet at 90% I norge stemmer FRP, og alle andre stemmer AP, så derfor spør vi deg, hva stemmer du?")

Men jeg vil faktisk tippe at der er det Høyre og AP som går igjennom, blant de "vanlige PC-brukerne"

Lenke til kommentar
Selv mener jeg, etter egen erfaring, at folk som driver med programering generelt sett ofte er kommunistiske (Hørte vi OpenSource?)

5445256[/snapback]

eh, nei? Og åpen kildekode har fint lite med kommunisme å gjøre.

 

--Axel.

5473601[/snapback]

Så flink du er.

 

Og Aamodt som sa til VG: «Jeg er ikke kommunist, så jeg bestemmer ikke over folk.»

Lenke til kommentar
Synes alle forum jeg er på er høyreorienterte. Kanskje det er fordi det er flere menn på de forumene?

5477099[/snapback]

 

Syntes også høyresiden, spesielt FRP er sterkt representert. Da på internett generelt. Er jo bare å se på tester på f.eks. aviser hvor FRP ofte kommer sterkt ut.

 

Statistisk sett ville nok AP og SV kommet sterkere ut om det var flere kvinner på dette forumet.

Lenke til kommentar
Synes alle forum jeg er på er høyreorienterte. Kanskje det er fordi det er flere menn på de forumene?

5477099[/snapback]

Personlig tror jeg høyresidens argument står seg bedre når de blir diskutert enn venstresidens. Men nå er ikke jeg nøytral her da. :p

 

Kristin Halvorsen hadde jo sin blogg på nett en stund. Den stoppet hun etter en stund. Offisielt pga. tidsmangel eller noe sånt. Men mer sansynlig fordi hun møtte en aldri så lite engasjert motstand på nett. Jeg skjønner henne gått, SV's politikk fremstår ikke akkurat som veldig gjennomtenkt. :D

Lenke til kommentar
Synes alle forum jeg er på er høyreorienterte. Kanskje det er fordi det er flere menn på de forumene?

5477099[/snapback]

 

Syntes også høyresiden, spesielt FRP er sterkt representert. Da på internett generelt. Er jo bare å se på tester på f.eks. aviser hvor FRP ofte kommer sterkt ut.

 

Statistisk sett ville nok AP og SV kommet sterkere ut om det var flere kvinner på dette forumet.

5477108[/snapback]

 

Ja og flere voksne folk, det er ikke tvil om at AP ivetfall hadde scoret enormt mye bedre da og tildels også SV om ikke i samme grad .

Lenke til kommentar
Ja og flere voksne folk, det er ikke tvil om at AP ivetfall hadde scoret enormt mye bedre da og tildels også SV om ikke i samme grad .

5477778[/snapback]

Trodde SV var ungdomspartiet fremfor noen. :hmm:

5477944[/snapback]

 

Nja,husk mange sykepleiere og leger stemmer SV, disse regner jeg som voksne :hmm:

 

Og som du ser av pollen er det vel heller Høyr som drar avgårde med de unge her, mange som drømmer om å bli bedriftseier og tror den veien går via Høyre :tease:

Ja ja , jeg var jo blåøyd en gang selv :D

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Nå snakker du bare tull Snekkern. Du trekker utrolig mange konklusjoner uten å vite noe om de som har stemt i denne pollen. ;)

 

Kan hende at samtlige er over 35, har fast inntekt, 34 unger, folkvogn, orangutang og enebolig på Majorstua. :)

5478034[/snapback]

 

En poll her gjenspeiler ikke faktum i befolkningen men den gjennspeiler vel forumets sammensetning var det vel en som sa nylig og når vi vet at 90% av forumet består av folk under 25 år så er det vel neppe tull, det er vel mere tull å påstå at dem ar fast jobb folkevogn og ikke minst orangutang :tease:

Lenke til kommentar

Det er vel en ganske vanlig trend at folk trekker mot høyre med alderen. Så at folk her er unge tror jeg ikke er årsaken. Jeg leste en gang påstanden:

 

Hvis du ikke stemte sosialistisk når du er ung, så har du ikke hjerte.

Om du ikke stemmer borgerlig når du blir eldre, så har du ikke hjerne.

 

Litt satt på spissen selvsagt, men det stemmer med hvordan jeg opplever politikken. Sosialistisk politikk anser jeg som idealistisk, blåøyd og urealistisk. Høyrepolitikken kan virke mer kynisk og hard, men forholder seg mer til virkeligheten.

Lenke til kommentar

SV var på moten for 2 3 år siden. Dvs under opptrappingen og starten på krigen i irak. Så ble de som fjorårets klær.

 

 

Elsker forresten gamle folk som sier de stemmer på AP fordi de alltid har stemt på AP (var på tv en gang. De spurte eldre folk hvorfor de stemte på partiet).

 

 

Jobber du som da kamerat?

Lenke til kommentar

Ble RV her :)

 

Stemte ikke ved forrige valg (for ung), men skal stemme ved neste (yay!), og da blir det RV.

 

RV er et parti som virkelig engasjerer seg og gjør noe i de fleste saker jeg er veldig opptatt av, bl.a. likestilling og fred.

 

Rød Ungdom gjør mer enn noen annen, politiske ungdomsorganisasjon for kvinnefrigjøring og feminisme. Skulle ønske de gjorde litt mer for homofile og sjenerte menn, dog. Hvorfor er bøllekurs bare for kvinner?

 

En tanke til de borgerlige også; kontantstøtta. Fatter ikke at de rødgrønne vil avskaffe en så fin ordning :(

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...