Gå til innhold

Er AMD mer ustabil enn Intel?


Guggelibu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har noen kompiser som sier at "AMD er raksere enn Intel, men det er mer ustabilt".

Jeg mener det er noe forbanna tullprat, men de skifter ikke mening uansett hva jeg sier.

Er AMD mer ustabilt?

5439221[/snapback]

 

Haha... Det er så klart bare pisspreik! Så lenge alt er satt opp riktig, så er det ikke ustabilt så klart. Sikkert elkjøp som har lært dem noe :whistle:

Lenke til kommentar

Kompisene dine vet ikke hva de snakker om, og det kan du si at jeg sa.

 

for ca X antall år siden, da AMD laget billige knockoffs av Pentium 1 og 2 (d.v.s. K6 serien og eldre) stemte det kanskje at AMD var mer ustabile, men i dag er det i praksis ikke noen forskjell i stabilitet på de to CPU-merkene.

 

Ellers kan man si at CPU'ene var/er like stabile, men i kombinasjon med enkelte brikkesett så var de kanskje ikke så bra. AMD+VIA brikkesett har skapt problemer tidligere, men jeg er sikker på at du kan finne like ille resultater ved å parre en Intel CPU med brikkesett fra X produsent.

Lenke til kommentar
Jeg har noen kompiser som sier at "AMD er raksere enn Intel, men det er mer ustabilt".

Jeg mener det er noe forbanna tullprat, men de skifter ikke mening uansett hva jeg sier.

Er AMD mer ustabilt?

5439221[/snapback]

 

 

Nja, de er vel muligens ikke så oppdaterte..? for en _evighet_ siden var det vel litt mer trøbbel med kompatabilitet(staving?) osv med AMDs prosessorer...?

Lenke til kommentar
Jeg har noen kompiser som sier at "AMD er raksere enn Intel, men det er mer ustabilt".

Jeg mener det er noe forbanna tullprat, men de skifter ikke mening uansett hva jeg sier.

Er AMD mer ustabilt?

5439221[/snapback]

 

 

Nja, de er vel muligens ikke så oppdaterte..? for en _evighet_ siden var det vel litt mer trøbbel med kompatabilitet(staving?) osv med AMDs prosessorer...?

5439285[/snapback]

 

"Kompatibilitet" av "Kompatibel" ifølge norsklæreren jeg er gift med. :thumbup:

Så det så!

Endret av tommkarl
Lenke til kommentar

At amd er mer ustabil enn intel, eller omvendt, er bare bull!

 

Hvis pc`en er ustabil skyldes det andre ting er prosessortype. Ikke god nok kjøling, overklokket, bugs i windows (unix eller linux hvis du bruker det), dårlig kompatibilitet med annet hardware osv.

 

Du har rett. Ferdig med det.

:-)

Endret av Longinus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ref. 168-siders tråder om et visst A64/S939-hk og trekk slutninger.. hvorfor CPU urettmessig får skylda...

Problemet med AMD har vel ofte vært ytelse på bekostning av hovedkort/chipset/BIOS-revisjoner som omtrent kunne ansees som halvferdige produkter..

På dette området har Intel vært flinkere..

Når det er sagt..:

Entusiastkort.. for Intel-CPU'er ... og AMD.. har vel alltid hatt sine særegenheter med f.eks. ustabilitet/kompatibilitetsproblem med gitte minnebrikker.. da spesielt ved klokking..

En annen grunn til at AMD har fått dette ryktet om ustabilitet har også sammenheng med at en stor andel av AMD-kjøpere liker å "tweake"/klokke, mens Intel-"klanen" ofte er noen "trøtte typer" som skal bruke PC'n til å redigere filmer og bedrive "Word-programmering" ... :)

 

Ellers er jo dette temaet en gjenganger.. og skaper mye støy...

 

Har du kjøpt ett "ferdigtestet" HK/chipset.. spiller det null rolle om det er en AMD-cpu eller Intel-cpu som benyttes... Begge system vil da være helt stabile/ustabile avhengig av de evt. "søpleprogs" du kjører på systemene... :tease:

 

Bare min mening om saken..

Lenke til kommentar
Nope, har hatt problemer med Socket 939-systemer også. Byttet RAM eller hovedkort, og vips så funka det fint.

5439821[/snapback]

Det var vel noe rart med de første s939 kortene som kom, dvs. KT800/nf3 (elns.) chipset.

 

Har man ustabilitet i dag er det først og fremst software man må se på tror jeg. Selv om det kan være noen xtreme tilfeller av hardware-kombinasjoner som ikke passer overhodet. Men også der er det veldig stor sjans for at det ikke er CPU som lager krøll.

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv bare amd prosessorer og disse har fungert svært stabilt hos meg fra den gangen athlon 64 prossesorene kom , skal jeg trekke frem noe negativt med amd , så må det være minne kompabilitet , det er flere typer /merker av minne brikker som ikke fungerer på hovedkortene for amd , så dersom en ikke undersøker dette før man bestiller minnebrikker til ditt hovedkort kan man gå fem på. søk eks vis på asus sin hjemmeside etter a8n32-sli deluxe hovedkortet , der finner man en rekke minebrikker som ikke egner seg sammen med dette hovedkortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...