Gå til innhold

2006 - Et godt år for rollespill

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

2005 var ikke det beste året med tanke på enspiller rollespill. Fjoråret var dominert av store flerspiller rollespill: Guild Wars og World Of Warcraft.

Men noen greie enspiller rollespill kom det, som Star Wars: KOTOR 2 og Fable: Lost Chapters, men ingen av de helt store rollespillene ble utgitt.

2006 blir en helt annen historie med hele 3 kjempeutgivelser med skyhøye forventninger:

Elder Scrolls IV: Oblivion

Neverwinter Nights 2

Gothic 3

Min favoritt i år blir uten tvil Oblivion, men jeg ser fram til mange timer spilling i både Gothic 3 og Neverwinter Nights 2.

Både Elder Scrolls 3: Morrowind og Neverwinter Nights har store og aktive tilhengerforum, der man finner massevis med gaider, selvlagde modder og mye annet:

Neverwinter Nights

Morrowind

For de av dere som ikke har spilt noen av disse tre spillene, anbefales det på det sterkeste å prøve ut alle sammen og vente på årets oppfølgere.

Da er det bare til å smøre seg med tålmodighet til 24.mars!

Endret av Frijazz
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noe RPG spill jeg faktisk ser som en mulighet til at jeg kommer til å prøve ut, så blir det "The Lord of the Rings Roleplaying Game"  :yes:

5434631[/snapback]

Det hadde vært knall... Lord Of The Rings mmorpg :D

Skrevet

Savner noen skikkelig hardcore RPGs slik som Baldur's Gate I & II var. Det var tider det. Forhåpentligvis blir Dragon Age ganske bra, siden det er Bioware som mekker med det, men tror ikke de klarer å nå helt opp til den standarden som Black Isle Studios lå på.

Når det er dagt, så gleder jeg med som en unge både til Oblivion og GIII. Oblivion må bare bli bra og screenshotsene fra GIII er snadder ;)

Skrevet

Tenkte det samme tidligere i kveld, at det vil bli et bra år for rollespill. Men jeg tenkte mest på Dragon Quest VIII, Kingdom Hearts 2 og kanskje Final Fantasy XII (om vi er heldige)

Skrevet

Oblivion ja, blir helt sjelven bare med tanken. :)

Tenk det da dere, snart har vi et nytt TES spill å kose oss med, det er jo alle høytider i ett!

Jeg gleder meg!

Skrevet
Tenkte det samme tidligere i kveld, at det vil bli et bra år for rollespill. Men jeg tenkte mest på Dragon Quest VIII, Kingdom Hearts 2 og kanskje Final Fantasy XII (om vi er heldige)

5435532[/snapback]

Absolutt, dette året har mer å by på i tillegg til dem jeg nevnte i første post.

Skrevet

Det kommer så mangen bra rpg spel at det blir hardt å få spelt alle, og spesielt visst du skal spele andre typer spel og(zelda kommer i år, men det er jo adventure)

Blir dyrt og :cry: men fårhopentligvis blir dei fordelt ut over året.

Og Stalker er vel og eit rpg spel(delvis), og det kommer forhåpentligvis i år og.

Skrevet
Oblivion ja, blir helt sjelven bare med tanken.  :)

Tenk det da dere, snart har vi et nytt TES spill å kose oss med, det er jo alle høytider i ett!

Jeg gleder meg!

5435582[/snapback]

Ja det blir helt sykt bra.... Gleder meg som en unge! :dribble:

Gothic 3 og NWN2 kan også bli veldig bra. Blir spennende å se hvordan Gothic 3 kommer til å bli i forhold til Oblivion.

Skrevet
Gleder meg til Battle for Middle-earth 2  :w00t:

5441672[/snapback]

Ok.. Det var fint å høre.

Men saken er den at det faktisk ikke er et RPG spill, men et RTS spill, altså har ikke noe under denne topic å gjøre. :roll:

Skrevet (endret)
Er det noe RPG spill jeg faktisk ser som en mulighet til at jeg kommer til å prøve ut, så blir det "The Lord of the Rings Roleplaying Game"  :yes:

5434631[/snapback]

Det hadde vært knall... Lord Of The Rings mmorpg :D

5435320[/snapback]

Vel, nå kommer faktisk "Lord Of The Rings Online" da. Kommer vel i 2007.

De jeg ser frem til er TES IV: Oblivion, Gothic III, Dark Messiah Of Might & Magic, Hellgate: London og S.T.A.L.K.E.R. (spillet har jo en del rollespillelementer i seg!).

Er forresten absolutt enig i at 2006 kan bli rollespillerens spillår. Nå var det jo egentlig meningen at 2005 skulle bli det, men både STALKER og Oblivion ble jo utsatt, så 2005 ble egentlig et eksepsjonelt dårlig rollespillår, med mer eller mindre ingen store, gode rollespilltitler...

EDIT: KOTOR2 og Fable kom jo, slik som trådstarter påpeker. Begge disse var jo relativt gode, men for meg og mange andre var begge utrolig skuffende (Fable hadde jo fått såpass mye skryt, at det umulig kunne leve opp, og KOTOR2 var jo oppfølgeren til et plettfritt RPG, dessuten var det veldig buggete og uferdig).

Endret av MeTa][iC
Skrevet (endret)
Mass Effect! Er det planlagt for 2006?

5442551[/snapback]

Jepp, kommer rundt vinteren tror jeg, men det er bare rykter, men jeg tror BioWare har sagt at det skal bli utgitt i løpet av 2006 så det er bare å krysse fingerene :thumbup:

Endret av spo9k
Skrevet
2005 var ikke det beste året med tanke på enspiller rollespill.  Fjoråret var dominert av store flerspiller rollespill: Guild Wars og World Of Warcraft.

Men noen greie enspiller rollespill kom det...

5434131[/snapback]

World of Warcraft war jo en stor ting det. Det ga et lite løft, på en måte... Uansett, ingenting slår da jeg spilte Diablo 1 og 2. Det var koselige tider.

(Dessuten har jeg den oppfatningen at de rollespillene som kommer i pr ikke kommer til å være så mye forskjellig fra WoW, som "ekspertene" misliker.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...