Gå til innhold

Grati AntiVirus program fra banken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker også Trend Micro PC-cillin (den nye 2006 versjonen) og den er jeg faktisk rimelig fornøyd med. Ved siden av Avast/Zonealarm komboen (som faktisk er utrolig bra, eneste jeg misliker med gratis utgaven er at den ikke har script-block) -Zonealarmen er trolig en av de beste brannmurene jeg har testet.

 

Trend Micro PC-cillin er uansett en bra pakke. Tror det skal godt gjøres å demme opp for alt dersom du roter deg bort i alt også. Da er det bare å begynne å kjøre Ubuntu Linux/Unix...

Lenke til kommentar
Liker Norman, jeg :)

 

Har prøvd bl.a. zonealarm, men den brannmuren var rett og slett ikke kompatibel med noen spill. Vet ikke om de har fikset det i senere utgaver da.

 

Uansett har ikke Norman skuffet meg noen gang!

5431328[/snapback]

 

Jeg hadde ingen problemer med det. Gikk bare inn å definerte at de hadde fri adgang ut.

Lenke til kommentar

Avast pleier å smykke seg med at de tar alle virus i alle tester. Jeg regner med at Trend Micro retter opp dette.

 

For min egen del når jeg har kjørt avast 4home sekundært for moro skyld så har ikke den funnet noe Trend Micro ikke har funnet hos meg. Pakka er i grunnen ganske bra med brannmur og alt.

 

Neste gang er det noen andre som sliter. Jeg er fornøyd med pakka siden den sømløst jobber uten å lage problemer for systemet.

 

Hvis man er usikker, så går man for en kjempepakke: avast Pro og Zonealarm betalingsversjonen.

 

Jeg er uten bekymringer.

Lenke til kommentar

For en som i hovedsag spiller vil jeg påstå at ingen av pakkene på markedet i dag passer. Har noe erfaring med symantec, Norman, Norton og MS egne. Felles er at de integreres alt for tett i OS og de suger kraft. Hele tiden. Vanskelig å disable for bruker er de også.

 

Bruker selv AVG free og det tar 2-3 virus hver dag. Software firewall er helt unødvendig siden både Windows og router allerede har. På andres maskiner legger jeg inn Windows anti spyware som er god, men klarer meg med Ad-aware selv. Dette gir minimalt forbruk (24 prosesser og ca 150MB ram) og har aldri hatt virus.

Lenke til kommentar
For en som i hovedsag spiller vil jeg påstå at ingen av pakkene på markedet i dag passer. Har noe erfaring med symantec, Norman, Norton og MS egne. Felles er at de integreres alt for tett i OS og de suger kraft. Hele tiden. Vanskelig å disable for bruker er de også.
Nod32 er ikke slik! Bruker svært lite ressurser og er veldig bra ;)
Lenke til kommentar

Det hjelper litt med 2gb minne. Selv har jeg en AMD 64 4000+ klokket til 2.75 og det går stort sett greit at antivirus og microsoft søker mens jeg f.eks. spiller, men X2 er nok klart å foretrekke dersom disse skal få starte automatisk og du skal slippe lagg.

 

Har i grunnen lite problemer med å spille med brannmuren på, enten definerr man normalt middels nivå, eller går inn å definerer hvilke applikasjoner den ikkke skal stoppe som er på vei ut.

Lenke til kommentar
Trend Micro tar ikke alle virus. Hvordan kan du da hevde at det er "bra" ?  :hmm:

5431421[/snapback]

Jeg regner med at Trend Micro vil rette opp i det raskt.

Grunnen til at jeg liker PC-Cillin er at den er billig,rask og har en meget god brukervennlighet.

Jeg har prøvd MANGE sikkerhetspakker de siste 6 mnd (Norman,AVG,Norton,F-Secure,Zonealarm...osv).

PC-Cillin er den eneste som har vært problemfri for meg.

Alle de andre har det vært et eller annet problem med.

 

Nod32 i kombinasjon med Zonealarm firewall er også en god løsning,men har ikke den samme brukervennligheten som PC-Cillin.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...