Gå til innhold

Mount & Blade, karakter utvikling(se første post)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Laster ned nyeste versjon av Mount&Blade nå(isdn, zZz). Kjøper serial senere i kveld, hvis jeg blir hektet igjen.

 

Noen mod'er å anbefale som jeg kan, tilfeldigvis, laste ned på mp3-spilleren på skolen i morgen?

5453910[/snapback]

 

sjekk denne tråden jeg lagde på forumet

soundpack er veldig bra, selv om noen av lyden kan være litt overdrevet,

Lenke til kommentar

Hvis man ønsker si noe, eller spørre om noe spesifikt relatert til et bestemt spill, så er man velkommen til å starte en tråd om det man har på hjertet. Vi ønsker ikke en haug med store samletråder for ulike produkter på forumet, fordi det er uoversiktelig og lite brukervennlig. Håper på forståelse for dette. Tråden stenges.

 

Edit: På grunnlag av en PM åpner jeg tråden på midlertidig basis. Dette gjør jeg på følgende kriterier:

 

Trådstarter forandrer emnet til noe som ikke skaper en samletråd.

Man kan ikke diskutere alt vedrørende spillet her, men spørs om spesielle problemer ol i egne tråder.

 

Man ønsker ikke samletråder i spill-kategorien og håper at vi kan unngå det i størst mulig grad.

 

Snorre :)

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Vel, jeg bruker mye skills på bueskyting og one handed :) Å skyte med bue er genialt i spillet :) Først tar jeg meg en runde på hesteryggen og skyter opp pilene mine, så hopper jeg ned og slakter resten med kompisene jeg har med meg :)

5456275[/snapback]

 

 

Det høres veldig ut som fremgangsmåten jeg bruker, har pumpet opp stats mest i onehand og bue. Og så ha jeg jo selvsagt ironflesh, powerdraw, powerstrike, shield, athletics og ride høyt. Også en del av lederstatsene og inventory management har jeg satt opp en del. Inventory management for å klare å ta mer bytte etter store slag :D

Lenke til kommentar

jepp det var slik jeg hadde min første karakter også.

 

men den karakteren jeg har nå han bare konsentrert seg på two handed sverd og kutte ned folk fra hesteryggen, og han er mye sterkere en min første karakter selv om jeg bare er på level 15 istede for level 30.

 

men når man kommer høyt nok vil foreksempel de i gi skils på two handed koste drit mye, og da er det bedre å la den skill'n utvikle seg naturlig bare ved å bruke den mye, og heller bruke våpen points på noe annet, jeg har da valgt å bruke de på spydkasting. noe som funker bra, de skader mye både på mennesker og skjold..

Lenke til kommentar

Jeg har en 2h/archer character, en del leadership og training. Soldatene mine stiger ganske fort i ranks når du har training og er ute og sloss en del.

 

Har også prøvd meg litt med lanse, den gir en helt syk dmg, har flere ganger hittet over 100 på ett slag. Men det kan være skummelt å ri inn i en gjeng med fiender, hvis de får deg av hesten er du ferdig.

 

Har kun vært borte i en eneste bug i dette spillet, og det er at den detter rett ut i windows en sjelden gang når jeg skal prate med en shopkeeper, eller en count.

Så jeg har begynt å save ofte, siden det ikke er noen autosave funksjon.

Noen andre som har opplevd denne buggen?

Lenke til kommentar

ja har selv opplevd akurratt det. prøvde nettopp en lotr mod til spillet, og var sykt vansklig, man møter jo 50-100 orker med en gang, og de tåler mye mer en folk i valige M&B og de gjør mye mer skade også. måtte bare gi opp.

 

så jeg forsatte på han jeg har nå i vanlig, har vel rett under 20 på både strength ang aguilety, 200 i både throwig og 2 hand, med 6 i horse archery og riding. er gøy å sende et spyd i bak hode på noen og se spissen stikke at av panna dems

Lenke til kommentar

Det er meget morsomt å ri i full fart mot fienden mens dine trofaste knights er på din side med deg. Ri rett inn med heve skjold vis der er en med prosjektiler. Først ri gjennom og kanskje slå noen ned, så snu, ri tilbake, heve bastard sverdet og la det ramle nedover hauger med folk.

 

Dette må være det beste RPG middelalder spillet med realisme (dvs ingen magi) som er kommet.

 

Legger ved et lite bilde. Kraftig kamp. Mitt party, bestående av 19 knights og 18 marksmen (vaegir) mot et Swadian war party på 80 stk. Ble faktisk aldri knocket ut, men kampen tok en del tid. Tror jeg brukte 30 min før jeg var ferdig og kunne knipse bildet med javelins stående ut av skjoldet mitt, blod dryppende av sverdet og en sliten hest :p

post-17960-1137627554_thumb.jpg

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
skjold er for pyser, to hånd er måten å gå.

 

har et Great War Sword, og 3 plasser fyllt med kaste spyd.

 

kunne ønske jeg greide å bruke lanse men jeg greier ikke.

5463346[/snapback]

 

Skjold er en taktikk. Siden dette spillet ikke har noen form for health potions, så er det meget lurt å ha et skjold, spesielt vis du har med prosjektil folk å gjøre, som bowmens, javelins etc. Får du en pil på rette måten så er du knocka ut. Gikk rett fra 57 til 0 på HP fordi en pil traff meg akkurat der den ikke skulle.

 

Skjold trenges om du skal vare lenge i et slag hvor du har 40 mann og motstanderen har 80+.

Lenke til kommentar

En gang må man stoppe, om det er pga en hindring, stop pga fiender etc så er skjoldet er kjempefin ting å ha.

 

Om hesten stumper under og du befinner deg mot flere hestefolk med spyd eller sverd, da er det bra med skjold.

 

Men det kommer alt ann på taktikken du legger opp til under kampen. Jeg for min del bruker skjoldet fordi jeg endre mye opp i nærkamp mot fotfolk eller de med prosjektlier. Da holder jeg skjolde opp til de har kastet/fyrt av, senker skjolde og hever bastard sverdet mitt og deljer til så blodspruten står (vel, skulle i alle fall det).

 

Men å si at skjold er for pyser er å "drite på leggen". Det er den taktikken jeg legger opp til.

Lenke til kommentar

etter det jeg har lest på forumet dems, hvis man lager en kar som skal slåss fra hesteryggen, er 2 håndsvåpen veien å gå. noe jeg må si jeg er enig i, med den enorme reach'n som sverdet mitt har, hakker jeg ned folk som bare det, selv når det er ulent tereng går jeg av hesten og slasher dem ned..

Lenke til kommentar
etter det jeg har lest på forumet dems, hvis man lager en kar som skal slåss fra hesteryggen, er 2 håndsvåpen veien å gå. noe jeg må si jeg er enig i, med den enorme reach'n som sverdet mitt har, hakker jeg ned folk som bare det, selv når det er ulent tereng går jeg av hesten og slasher dem ned..

5482485[/snapback]

 

Vær sin smak ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...