Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen spørsmål om Canal Digital


Anbefalte innlegg

Borettslaget jeg bor får subsidiert kabel nett fra Canal Digital(heretter CD) til våren, med reduserte priser på internett så da har jeg noen spørsmål angående CD.

 

*Er hastighetene dems netto eller brutto?

 

*Hvordan er pingen/routing innlands og til utlandet?

 

*Er port forwarding mulig?

 

*Er kundeservicen bra?

 

(Fikk feilmelding på søke funksjonen da jeg prøvde å finne svar på dette)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Borettslaget jeg bor får subsidiert kabel nett fra Canal Digital(heretter CD) til våren, med reduserte priser på internett så da har jeg noen spørsmål angående CD.

 

*Er hastighetene dems netto eller brutto?

 

*Hvordan er pingen/routing innlands og til utlandet?

 

*Er port forwarding mulig?

 

*Er kundeservicen bra?

 

(Fikk feilmelding på søke funksjonen da jeg prøvde å finne svar på dette)

5413606[/snapback]

 

 

Hastighet er bra hos meg hvertfall, ligger på 5300/2200. Har 5/2 linja

 

Pingen ligger på 16-17 til f.eks vg.no, men avogtil er ping til sentral ustabil og det er irriterende.

 

Port forwarding kommer vel an på om du velger å benytte router, koplet bare på en switch vi. ( du får 4-ip-adr)

 

Kundeservice er vel helt OK

Lenke til kommentar

Det du skal være klar over at at Internett over TV-kabel ikke baserer seg på èn enkel kabel for hver kunde slik DSL gjør, men at flere kunder går over samme kabel. Dette gjør at jo flere kunder pr. område, jo dårligere. Borettslag er dermed mest utsatt for dårlig Internett-tilkobling over TV-kabel.

Lenke til kommentar
Det du skal være klar over at at Internett over TV-kabel ikke baserer seg på èn enkel kabel for hver kunde slik DSL gjør, men at flere kunder går over samme kabel. Dette gjør at jo flere kunder pr. område, jo dårligere. Borettslag er dermed mest utsatt for dårlig Internett-tilkobling over TV-kabel.

5414297[/snapback]

 

Jeg har en ting å si, og det er: "Dust". Jeg kom på enda et ord som er beskrivende forresten: "Tosk".

 

Du innbiller det at hver enkelt telefonabbonement har egen kabel? Du er jammen litt av en smarting du. :nei:

 

*En advarsel til deg..*

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

vil bare si at kundeservice er ganske bra. Sjelden jeg venter mer enn 2-3 minutter når jeg ringer. Husker også at de oppdaterte linjene. Dette skjedde vel i august/september. Saken var at alle skulle få oppgradert sine linjer innen 9. september om jeg ikke husker helt feil. Jeg ringte ihvertfall canal digital og fikk mi linje oppgradert med en gang. Så 'two thumbs up' for canal digital sin kundeservice

Lenke til kommentar

Ja, man har egen kabel til sentralen. Hva som skjer ut derfra får være det samme (det er skjeldent nøye ettersom denne faktisk er laget for formålet, noe en tele/TV-kabel ikke er i utgangspunktet), men faktum er at den kritiske delen av kommunikasjonen går over en dedikert kabel.

 

(du kan jo tenke deg til flere analoge telefoner koblet på samme kabel)

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Jeg har nylig byttet fra NGT Adsl til Canal Digital. Jeg er svært fornøyd med hastigheten. Jeg får mer enn jeg betaler for. For et abb. med hastighet inn/ut 4000/1000, får jeg 4302/1087. Og da har jeg flere maskiner på mitt nettverk, men måler uten å koble fra de andre maskinene først.

Endret av perroga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...