Gå til innhold

Kjøp av Whitebox CL65


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk en mail i dag fra Whitebox om at CL65 snart var utsolgt og de rådet meg til å kjøpe den med en gang. Er det bare vås, siden jeg sa at jeg var interessert, eller er det reellt? Om så er tilfelle, vil det jo være dårlig butikk av Whitebox å nettopp sette ned prisen ytterligere, ettersom de allerede hadde solgt ekstremt mye av maskinen...

 

De sa heller ingen ting om noen oppgradert utgave (CL66?), men at Compal senere kunne komme til å tilby oppgraderinger av skjermkortet for eksisterende maskiner.

Lenke til kommentar

Eg fekk ein mail om at dei hadde stor pågang, og maskina mi ville derfor ikkje bli sent før den 3. februar. :( No er eg ganske tolmodig, så eg skal klare å vente, men eg likar det ikkje. Ein fin ting er at dei i alle fall sa ifrå, då! Det gjorde dei ikkje for 2 år sidan. Noko har altså vorte betre. :)

 

Om det dei skreiv til meg stemmer, så stemmer det nok også at CL65 snart er utsolgt - sidan dette heng saman. Men det er ikkje så godt å vite. Ein får berre velge sjølv om ein vil stole på dei eller ikkje, for det er ikkje så lett å få vite meir.

Lenke til kommentar

Den dagen jeg kjøper bærbar PC fra Whitebox eksisterer ikke Netshop, PSdata, MPX eller Dell.

 

Den dagen Whitebox har lite å gjøre/nok folk på jobb, og får ting gjort slik som de lover er prisene Deres mye høyere enn de er per dags dato.

 

Hadde jeg vært Pål ville jeg også lovet gull og grønne skoger for å få solgt mest mulig. Jeg ville også fortalt alle potensielle kjøpere at jeg "snart" var utsolgt for den aktuelle modellen.

Lenke til kommentar

Fant nettopp ut at eg kan konfigurere ein PC på netshop også. Eg kan her få ei maskin som ser slik ut:

 

Netshop 259IEN "SmartBook" 15,4" 1680x1050, Nvidia 6600 m/256MB

2GHz "Sonoma" CPU

2GB DDR2, Kingston

Hitachi 60GB 7200rpm harddisk

Bluetooth-adapter

 

Dette får eg får under 12500 (som var mitt mål i starten). Kan nokon som har peiling samanlikne maskinene litt? Er netshop ein god plass å handle maskin (service, etc)?

 

Whitebox CL65

M770 - 2,13GHz

2 GB Ram

X600 - grafikkort (kjem til å oppgradere når det vert mogleg)

Widescreenskjerm med 1680*1050 oppløysing

8x +/- DVD-brenner

Lenke til kommentar
Nå ser det ut som om CL65 virkelig er utsolgt. Sjekk http://www.whitebox.no.

5432147[/snapback]

Jeg så det. Skulle akkuratt til å bestille selv. Ventet bare på lønnen :cry:

 

Jeg slengte inn en bestilling uansett, får vente og høre hva den sier.

 

Hvordan betaler man egentlig? Så ingen rubrikk for Visa/mastercard.

5436705[/snapback]

Tror man kun får den tilsendt i oppkrav, viss du ikke kontakter dem og sprø om annet..

Men med den leveringstiden de opererer med så er det vel like greit at man ikke betaler før man får produktet..

Sitter selv og venter på en CL77 fra WB.

Lenke til kommentar
Nå ser det ut som om CL65 virkelig er utsolgt. Sjekk http://www.whitebox.no.

5432147[/snapback]

Jeg så det. Skulle akkuratt til å bestille selv. Ventet bare på lønnen :cry:

 

Jeg slengte inn en bestilling uansett, får vente og høre hva den sier.

 

Hvordan betaler man egentlig? Så ingen rubrikk for Visa/mastercard.

5436705[/snapback]

Tror man kun får den tilsendt i oppkrav, viss du ikke kontakter dem og sprø om annet..

Men med den leveringstiden de opererer med så er det vel like greit at man ikke betaler før man får produktet..

Sitter selv og venter på en CL77 fra WB.

5437905[/snapback]

 

Man får oppkrav. Betal aldri for noe du ikke har fått fra WB!! Jeg fikk oppkrav da jeg kjøpte min 1557. Det var 1200,- for høyt, men jeg fikk beskjed om å betale likevel, så skulle jeg få igjen pengene. Etter iallfall 10 telefoner og 30 mail spredt ut på nesten ett år(!) fikk jeg endelig pengene igjen. Da hadde Pål imellomtiden lovet at jeg istedet skulle få oppgradert XP og bæreveske, men det kom aldri. Til slutt fikk jeg da kronene, men det holdt hardt. Godt jeg er tålmodig.

Lenke til kommentar

Har funnet et bilde jeg tror stemmer ganske bra for denne maskinen:

 

Compal CL65 fra netshop.no

 

Når det gjelder den oppdaterte versjonen, tror jeg ikke t jeg kommer til å savne det som er oppdatert... Skal bruke maskinen til lettere redigeringsrbeid av bilder, multimedia og noe spill (Sims o.l.)

Dessuten er den 1000lappen ekstra en tusenlapp over min smerteterskel, og jeg er ikke tålmodig nok til å vente til langt utpå våren.

 

Noen av dere som har bestilt som har fått den eller fått noe mer tilbakemelding fra whitebox? Jeg sendte en mail i sted ang "oppgradering" av bestillingen min til dvdbrenner istedet for combo.

 

Når det gjelder kundeservice:

Noen har nok dårlige erfaringer med whitebox etter det jeg har lest her. Men det er noe som går igjen over alt! jeg tror nok de aller fleste har greie erfaringer, og mange også svært gode.

Jeg avventer og ser om min nye pc er på vei rundt den 3. februar.

Endret av lil7star
Lenke til kommentar
Får man vanligvis en bekreftelse når maskinen er ferdig? Får man noe bekreftelse utenom den man får med en gang bestillingen er lagt inn?

 

Hvor lang tid tar det normalt før man få svar på mail fra dem?

5449485[/snapback]

 

 

Jeg fikk i alle fall svar i dag på mailen jeg sendte i går, både fra salgsavdelingen OG fra lageret. :) Oppgradering av bestilling gikk bra.

 

Håper nå bare at de er like pålitelige når det gjeldel utsendelsesdatoen. Krysser fingre og tær...

Endret av lil7star
Lenke til kommentar

Hva har din egen mobil med saken å gjøre?

En telefonlinje kan bli brutt, og det er ikke nødvendigvis kundebehandleren sin feil. Dessuten noterer man ikke alle innringeres telefonnumre slik at man kan ringe dem tilbake tilfelle brudd heller akkurat...

 

Du må ikke vente noe lengre på pc'en din bare fordi du ikke kom gjennom i dag. Prøv igjen tidligere i morgen, så får du sikkert svar.

Endret av lil7star
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...