Gå til innhold

Kjøp av Whitebox CL65


Anbefalte innlegg

No har eg bestilt ein Whitebox CL65:

 

M770 - 2,13GHz

2 GB Ram

X600 - grafikkort (kjem til å oppgradere når det vert mogleg)

Widescreenskjerm med 1680*1050 oppløysing

8x +/- DVD-brenner

 

Reknar med at eg vert nøgd. Skal skrive eit par postar etterkvart når maskina kjem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har til dags dato ingen grun til å tru på rykter frå forumet, og har berre positive opplevingar ved kjøp og kundeservice frå Whitebox. Men vi får sjå, det er ikkje mogleg å vite noko sikkert enno. Eg kjem til å vere litt på denne oppgraderinga, og kan sikkert kome med litt postar etterkvart, viss det skjer noko. Vonar det kjem ei oppdatering før sommaren, noko som ikkje er sikkert.

Lenke til kommentar
Eg snakka med Pål som jobba på Whitebox, og han nemnte at det ville kome ei oppdatering, men han viste ikkje heilt kor tid. Han sa også at det sannsynlegvis vil bli ei god oppdatering med tanke på skjermkortet.

5412445[/snapback]

Mener du "oppdatering" som i oppdatering på selve maskinen, slik at tidligere versjoner (altså de som selges per i dag) ikke har denne muligheten? Eller oppdatering slik at de vil begynne å tilby f.eks. X700 som et valgt når en setter sammen maskinen på web?

Lenke til kommentar

Eg meinar ny maskintype. Til dømes fekk eg radeon 9000 som beste kort i CL50, men kunne oppgradere til CL56 (om eg hugsar rett) og dermed få eit betre skjermkort. Eg trur det vert noko av samme greie. Eg trur altså IKKJE at eg kan få CL65 med betre skjermkort, men at eg kan få ein oppgradering av den maskina eg får (CL65 (eller CL66)), og på den måten også få oppgradert skjermkortet. Og eg vonar at dette stemmer, for mykje av valget av maskin var nettopp basert på denne moglegheita.

 

--

 

Eg har eit spørsmål, forresten. For CL50 kan eg finne driverar på Compal sine sider, under modellen "CL50". CL65 (eller CL66 - er ikkje heilt sikker på kva eg har kjøpt av desse to - den med DDR2-ram) er ikkje under desse listene. Er det ikkje ei compal-maskin? Viss det er det, kvifor er den ikkje på denne lista?

Endret av pwisher
Lenke til kommentar
Eg snakka med Pål som jobba på Whitebox, og han nemnte at det ville kome ei oppdatering, men han viste ikkje heilt kor tid. Han sa også at det sannsynlegvis vil bli ei god oppdatering med tanke på skjermkortet.

5412445[/snapback]

 

 

Høres ut som samme Pål jeg fikk dette svaret fra angående hvilket batteri som følger med maskinen:

 

"Veldig bra batteri med 12 celler og ca 3 timers batteritid. "

 

12-celler!?

Lenke til kommentar

Den maskina går visstnok under mange forskjellige navn: CL65, CL70, DL70. Ikke nok med det, den har også forskjellige navn på produsenter: Compal og Chembook.

 

Tror det skal være DL70 på den sida du linka til.

 

Edit: Fant forresten et nogenlunde høyoppløselig bilde av denne laptopen. I hvert fall tror jeg at det er denne... http://www.emaxasp.com/leescomputer/detail...?item=MG03073-1

 

Kan noen bekrefte at dette er riktig maskin?

Endret av the_lynx
Lenke til kommentar
Eg har eit spørsmål, forresten. For CL50 kan eg finne driverar på Compal sine sider, under modellen "CL50". CL65 (eller CL66 - er ikkje heilt sikker på kva eg har kjøpt av desse to - den med DDR2-ram) er ikkje under desse listene. Er det ikkje ei compal-maskin? Viss det er det, kvifor er den ikkje på denne lista?

 

 

CL65 har iflg. Whitebox IKKE DDR2 minne, CL65 finnes ikke på Compal sine sider, og jeg finner heller ingenting på nettet om CL65 - Whitebox kan heller ikke vise til en Compal maskin som har dette modell navnet...

 

Derfor hadde det vært kjempefint om noen kan sende et bilde av SIN CL65 slik at vi kan identifisere hvaslags maskin det egentlig er - CL65 maskina som er avbildet hos whitebox finner jeg ingen som likner på ..

Lenke til kommentar

"The only problem with the Compal DL70 is that it does not have the latest Alviso chipset features enabled like the PowerPro A 2:21 (Built on ASUS Z71V) or the PowerPro G 3:8 (Built on Quanta) .

 

The biggest shortcoming of the DL70 is it uses the old PC2700 DDR1/333 memory instead of the newest PC4200 DDR2/533 Dual Channel memory. When you use two pieces of memory, you will get the benefit of the chipset support for Dual Channel memory that doubles the bandwidth from PC4200 to PC8400. So this is pretty significant when comparing it to PC2700 memory"

 

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Ok så cl65 støtter ikke ddr2 ram, selgeren på whitebox sa til meg når jeg bestilte min at den taklet ddr2 ram. De hadde også en grei deal med at hvis det var pixel feil på skjermen så byttet det panelet...

 

Kjøper jo maskinen på feil grunnlag jeg hvis den ikke støtter ddr2 + at batteri tiden skulle være suveren...

 

Er det noen som kan si litt om denne maskinen og som har denne ?

 

Rscue

Lenke til kommentar

Tingen er at Whitebox skal komme med en ny versjon straks, som tar over for CL65. Denne er ikke annonsert ennå, men jeg fikk vite at de hadde denne, og at denne vil støtte DDR-II ram, noe jeg hadde lyst på. Dermed gikk jeg for å kjøpe denne, som jeg tror kommer til å hete CL66 på Whitebox sine sider. Jeg skal legge ut bilder av maskinen når den kommer så folk kan bli sikre på hvilken modell det er. Er uansett greit å vite med tanke på drivere og alt sånt...?

 

--

 

Edit 1:

 

Sender en epost til Pål for å finne ut med det samme (utålmodig). Sender en link for å spørre om det er samme maskinen. Er ikke sikker, men tror kanskje at den jeg får er samme som denne. Det blir uansett spennende å se, og jeg tviler egentlig på at jeg blir missfornøyd (jeg er egentlig ganske lett å tilfredstille).

 

--

 

Edit 2:

 

Fant dette som egentlig bekrefter min mistanke ganske bra... har som skrevet over sendt epost til Pål nå, og venter svar ganske kjapt.

Endret av pwisher
Lenke til kommentar
Eg har til dags dato ingen grun til å tru på rykter frå forumet,

.....

5412661[/snapback]

 

Man skal jo stole på folk til det motsatte er bevist, men akkurat *rykter* er vel litt svakt uttrykk når det gjelder erfaringer på dette forumet.

 

Den samme Pål som du nevner er veldig hyggelig og imøtekommende, men ingen stor guru på feltet. Hvis du har lest tråden "Min beste Whiteboxhistorie" vil du finne ut at den samme Pål trodde harddisken min i 1557 lett kunne settes over i en 1559. Han "glemte" at den ene er ATA og den andre S-ATA. Dessuten fant "kundeservice" ut etter ca 2 måneder at en 1559 ikke kunne boote med en 1557-disk, noe som enkelt kunne løses (iflg. noen på dette forumet) ved at man bootet fra CD og kjørte Repair Install. Og dette VET ikke Pål eller noen på kundeservice. Og det verste av alt: de undersøker det heller ikke før de sier JA, DET GÅR HELT BRA.

 

De er rett og slett litt svimete og svarer ja på det meste, og tar problemene i etterkant. Dobbeltsjekk alt de sier! Som oftest stemmer det nok, men dog. Kjøp gjerne PC fra WB men ta alt med en klype salt fra Pål og co. DET er nå min erfaring.

 

Edit: tastefeil

Endret av bjull
Lenke til kommentar

@bjull

Ja, det kan vere at "rykter" vert ein underdriving. Og eg trur kanskje du kan ha rett i at folka på Whitebox ikkje er dei mest kunnskapsrike og flinkeste innan sitt felt. Men eg trur, som du skriv, at det dei seier stemmer som oftast, sjølv om det ikkje vil vere dumt å dobbeltsjekke det.

Lenke til kommentar
Edit 1:

 

Sender en epost til Pål for å finne ut med det samme (utålmodig). Sender en link for å spørre om det er samme maskinen. Er ikke sikker, men tror kanskje at den jeg får er samme som denne. Det blir uansett spennende å se, og jeg tviler egentlig på at jeg blir missfornøyd (jeg er egentlig ganske lett å tilfredstille).

 

Får du den "nye" for samme prisen som CL65 ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...