Gå til innhold

Filmer med god kritikk på TV.


L@sse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Phone Booth er i min mening det nærmeste man kommer Hitchcock post-2000. Jeg har sett den 10-11 ganger (2 ganger på rad da den først kom ut), og den er ikke kjedelig et sekund. Absolutt verdt å se minst én gang, men mange deler, spesielt monologen til Farrell, er verdt å se igjen.

 

Hold dere langt unna IMDb, det er umulig å lese om filmen uten at noen avslører slutten.

Lenke til kommentar

Ukas filmer

 

Torsdag:

NRK2 21.25: Bloody Sunday. Drama om den horrible dagen Bloody Sunday da 14 mennesker ble drept under et demonstrasjonstog i Nord-Irland.

TV2 ZEBRA 22.00: Traffic. Dramathriller fra 2000 med bl.a. Michael Douglas og Catherine Zeta-Jones. Handler om to typer som blir inndratt i et korrupsjonsnettverk som gjør livene deres uholdbare.

 

Fredag:

TV3 21.30: Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back. Kampen for å redde galaksen fra Darth Vaders herredømme fortsetter.

 

Lørdag:

TV4 22.45: The Omen. Lille Damien virker helt normal helt til han begynner på førskolen. Da forstår man at alt ikke er helt som det skal være... Berømt grøsser fra 1976.

NRK1 23.55: Shattered Glass. Drama om journalisten Stephen Glass som i 1998 ble avslørt som juksemaker.

 

Søndag:

TV3 21.00: Terminator 3: Rise of the Machines. Alle synes kanskje ikke treeren er like god som forgjengerene, men den er allikevel verdt en titt. Med Guvernør Arnold i hovedrollen.

 

Mandag:

TV2 ZEBRA 21.55: About Schmidt. Warren Schmidt (Jack Nicolson) mister alt han har, og bestemmer seg for å gjøre noe meningsfullt med livet sitt. Komedie fra 2002.

 

Tirsdag:

SVT2 22.30: La Grande Illusion. Kanskje ikke alle som har SVT2, men det er kanskje verdt å nevne for de som har det at denne klassikeren fra 1937 vises. Handler om to adelsmenn som blir tatt til fange under første verdenskrig. De utvikler nasjonalismen de egentlig ikke tror på.

 

 

PS! Hadde det ikke vært en idé og gjort denne tråden sticky? Kjekt å vite når storfilmene kommer på TV :D

Endret av L@sse
Lenke til kommentar
PS! Hadde det ikke vært en idé og gjort denne tråden sticky? Kjekt å vite når storfilmene kommer på TV :D

5799998[/snapback]

Enig med L@asse. Det er også mye lettere å finne den hvis den er en sticky; man slipper å skrolle og lete nedover i forumet. :) Endret av Anderssb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så var det endelig påskeferie! :D Som vanlig vises mange gode filmer i påska. Hvilke filmer skal du se? Gidder ikke skrive om alle filmane - er så mange denne gangen :p

 

Lørdag:

SVT2 22.15: The Message

SVT1 23.40: Raging Bull

 

Søndag:

TV3 13.50: Tootsie

TV3 21.00: The Sixth Sense

SVT1 23.25: Wit

TV3 00.35: American Movie

 

Mandag:

SVT1 12.05: Nattvardsgästerna

 

Tirsdag:

SVT2 22.30: Lagaan

 

Onsdag:

TV3 21.30:Face/Off

SVT1 21.30: Salton Sea

 

Torsdag:

NRK2 20.10: Lagaan

TV2 Zebra 21.40: Platoon

NRK1 23.15: When Harry Met Sally

SVT1 00.50: Hope and Glory

 

Fredag:

SVT1 00.05: Apocalypse Now! Redux

 

Lørdag:

TV3 18.30: Chicken Run

TV3 21.30: Sense and Sensibility

TV3 00.10: The Winslow Boy

 

Søndag:

TV2 12.00: Amadeus

TVN 14.35: Harry Potter and the Sorcerer's Stone

TV3 17.50: Ice Age

SVT1 23.20: The Laramie Project

TV3 23.50: Notting Hill

 

Mandag:

NRK1 10.30: The Iron Giant

TV4 13.30: The Naked Gun

NRK2 16.10: The English Patient

ZTV 21.30: Spider-Man

NRK2 21.35: The Silence of the Lambs

Lenke til kommentar
Så var det endelig påskeferie! :D  Som vanlig vises mange gode filmer i påska. Hvilke filmer skal du se? Gidder ikke skrive om alle filmane - er så mange denne gangen :p

SVT1 23.40: Raging Bull

TV3 21.00: The Sixth Sense

TV3 00.35: American Movie

TV2 Zebra 21.40: Platoon

NRK1 23.15: When Harry Met Sally

SVT1 00.05: Apocalypse Now! Redux

TV2 12.00: Amadeus

TV3 17.50: Ice Age

SVT1 23.20: The Laramie Project

ZTV 21.30: Spider-Man

NRK2 21.35: The Silence of the Lambs

5883668[/snapback]

Disse håper jeg å få med meg, evt tatt opp hvis jeg er på TG.

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg litt er at det er døm svenske kanalane som viser flest storfilmer. Synes TV2 burde ha satsa litt mer på å få rettighetene på døm ordentlig bra filmane (som de nå ved et unntak har gjort med "Platoon" :) )

5883822[/snapback]

Jeg har heldigvis sett de som går på svensk TV før. De beste filmene vises som oftest på NRK2, jeg blir ofte svært positivt overrasket.

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å få med meg Face/Off i dag. Noen anbefalinger?

Vil anbefale alle å se Lagaan: Once Upon a Time in India (2001) som går på NRK2, Skjærtorsdag klokken 20.10.

Det er ikke så ofte det vises filmer fra Bollywood, så man bør kanskje benytte muligheten, ja :)

Endret av L@sse
Lenke til kommentar

Da var påska over for noen dager siden. På meg ble det 12 filmer. Veldig godt fornøyd med utvalget :)

 

Her er noen oppdateringer på hva som går de nærmeste dagene:

 

Torsdag 22.00 på TV2 Zebra:

The Godfather: Ikke blant mine personlige favoritter, men bør nevnes pga all den gode kritikken den har fått ellers. Mafiafilm fra 1972.

 

Fredag 21.30 på TV3:

Aliens: Denne har jeg venta lenge på at noen kanaler ville vise :) Sciencefictiongrøsser fra 1986.

 

Lørdag 23.40 på NRK1:

Some Like It Hot: Marilin Monroe i sin største rolle. Komedie fra 1959.

 

Søndag 21.00 på TV3:

Enemy of the State: Meget bra film med Will Smith og Gene Hackman. Action fra 1998.

 

Mandag 21.30 på NRK2:

Hannibal: Alle som så forrige ukes The Silence of the Lambs bør også se denne. Det er fortsettelsen i trilogien. Ikke like bra som den forrige, men fortsatt verdt å få med seg. Thriller fra 2001.

 

Kom gjerne med filmer som burde vært nevnt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...