Gå til innhold

Wowreader ulovlig eller ikke? Account closed...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kanskje dette er en gigg Blizzard kjører nå, at de sletter kontoer, og dermed gir dem livene deres tilbake?

Jeg ville ikke begynt på nytt, om jeg hadde kommet så langt og plutselig var det borte, og slik tenker de sikkert også.

Gratulerer, du er en av de få heldige som får en ny sjanse til å bygge et virkelig liv ^^

Det var sikkert kjipt å miste alt det du har jobbet for, men hey.. du kan lage en char i det virkelige liv, og prøve å score høyt på den :)

Men, WoW er jo WoW ;) Lykke til med å få kontoen tilbake :w00t:

Edit: La til en Edit: melding

Endret av Arinomi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen venner med en aktiv konto? Evt ville jeg pratet direkte med en GM og få vinklet din sak litt bedre.

Også, spør spesifikt om hvilket program du skulle brukt som er brudd på regelemtet. Beskylde deg for regelbrudd uten faktisk dokumentasjon er veldig krenkende. Man ser jo klart at vedkommend har sendt deg en "standard" reply tilbake som er passe typisk fra blizzard sin state of the art Customer Support.

Skulle de banne alle som bruker WoW-Reader vil de miste en god del spillere, så jeg ser på det som lite sannsynlig. Og det vil evt være det første MMORPG som banner folk for bruk at denne type prog.

Gå gjerne ut på forums med det du forteller her..

Skrevet

Jeg ville jo tro at hvis det er hold i påstandene om at dette har skjedd flere så stiller Blizzard seg ganske åpne for en "Class action suite" i USA .... - men man bør nok organisere seg litt, og det kan jo være vanskelig å finne ut hvem som snakker sant eller ikke....

Skrevet
Dear Espen,

We are unable to assist with the password for this account and cannot provide any more information that has already been provided in the previous emails. The account was closed by Blizzard Entertainment for violating the Battle.net Terms of Use Agreement and/or End User License Agreement of the game. The account will not be restored.

Feel free to contact us regarding any other technical issues, but regarding this account, we are unable to discuss this further.

Regards,

Tony H.

Technical Support

Blizzard Entertainment

http://www.blizzard.com/support

5456952[/snapback]

Den frekke setningen om at "we are unable to discuss this further" er totalt uholdbar. Eposten sier at du har forbrutt deg mot åndsverksloven så de har dømt og straffet deg selv og det finnes ingen klagemuligheter. Det er nok en bedrifts våte drøm om hvordan rettssystemet burde fungere. Domstolene er garantert uenig.

Dessverre involverer den videre gangen en advokat eller to og sånt koster mye penger. Det er mulig at en epost med noe sånt som under kan hoste opp et svar. Jeg gjetter dessverre på at de ikke svarer og heller ser om de faktisk får høre fra en advokat:

"I find your statements of my alleged criminal behaviour most grave. I cannot and will not accept that you do not want to discuss this further and again ask you to provide me with specific information concerning the alleged breach of the Battle.net EULA. I will consult legal advice on the matter if I do not hear from you within <dato, minst 14 dager fram i tid>"

Ta vare på informasjonen du har. Det er for dyrt å alene skulle kjøre en rettsprosess mot Blizzard men med 5 millioner brukere er det vel noen titusen som har lignende problemer. Når class actionen kommer i gang er det bare å hive seg på. Det blir neppe noen penger for deg, advokatene tar som regel alt. Men rettsoppgjøret kommer til å bli så dyrt for Blizzard at det må føre til endring i behandlingen av kundene.

Skrevet
Because of privacy and legal concerns, we regret to inform you we are unable to expose you the evidence in question.

Joda genialt, som andre har sagt. Å først banne deg dereter nekte deg å se bevisene er som å arrestere noen kaste dem i fengsel uten rettsak.

Skrevet
kjetilkl: De som spiller spillet har godkjent en avtale som gjør at Blizzard kan utestenge alle bare ved mistanke, så de har alt innenfor loven.

5458008[/snapback]

Hmm.. akkurat :/ - wel, slike avtaler er som sagt ikke gyldige i norge, der er det norsk lov som gjelder, og her er det altså en batelt vare som ikke er levert :) - men så er jo også veien litt lengere for å få gjort noe med det her ..

Skrevet

Er jævli tamt av blizzard og være så frekk at de nekter å gi deg noe mer info enn "illegal third party software". Er som han fyrn posta, det har de rett og slett ikke lov til. Jeg bryr meg ikke om hvilke EULA de har, når de bryter loven vi har, så er de på bærtur. Bare kjøre på videre.

Skrevet

Etter hva jeg har lest om det "anti-hack" programmet til blizzard (Warden), så skal det være mulig å bli bannet for å ha åpnet et vindu i windows med et navn som ligner navnet på programmer blizzard ikke tillater, imens wow kjører.

For eksempel hvis man lager en post på HW.no med <sett in navn på hack her>, og har det åpent mens wow kjører, kan warden programmet sniffe det opp og rapportere de som leser det til Blizzard. :shrug:

Skrevet (endret)

Jeg skal bare ha sagt at innlegget mitt tidligere i threaden er noe som skjedde for nesten 3 år siden, men at det er så å si helt likt med hva som har skjedd med zebe, at jeg ville vise at Blizzard har behandlet kundene sine slikt lenge.

Jeg tviler sterkt på at vi er de eneste, tallene er nok høye for hvor mange som har uskyldig blitt rammet av deres anti hack opplegg.

Problemet ligger vel i at, hvis de fortalte kunden hva slags program de var tatt i å bruke som 'third party', så ville det være mulig å bevise at man var uskyldig, hvis man f.eks fikk oppgitt navnet på exe fila til antivirus programmet sitt som 3rd party programmet.

Det ville resultert i mye mere arbeid for Blizzard, og tid er penger, er jo enklere for dem å si 'du er bannet, kom deg vekk din 3rd party software bruker'.

Er jo helt greit at de hindrer folk i å jukse, er bare synd at de også banner folk som ikke har gjort noe galt.

Endret av dViking
Skrevet
Wowreader kjører så vidt jeg forstår et program som ikke er utelukkende laget med ingame macrokode, eller laget av blizzard. Derfor definerer blizzard det som third party software, enten om det kan brukes til exploiting\botting eller ikke.

5420851[/snapback]

Jeg kjører også winamp når jeg spiller. Det er heller ikke laget med macrokode. Begge deler har like lite med wow å gjøre.

5422229[/snapback]

Dette er det mest usakelige jeg har lest på lenge. Poenget er at WoWreader driver med "Data mining", noe som er helt forbudt i følge blizzards EULA. Winamp har ikke en dritt å gjøre med WoW, men det har WoWreader.

Skrevet
Dear Espen,

We are unable to assist with the password for this account and cannot provide any more information that has already been provided in the previous emails. The account was closed by Blizzard Entertainment for violating the Battle.net Terms of Use Agreement and/or End User License Agreement of the game. The account will not be restored.

Feel free to contact us regarding any other technical issues, but regarding this account, we are unable to discuss this further.

Regards,

Tony H.

Technical Support

Blizzard Entertainment

5456952[/snapback]

Den frekke setningen om at "we are unable to discuss this further" er totalt uholdbar. Eposten sier at du har forbrutt deg mot åndsverksloven så de har dømt og straffet deg selv og det finnes ingen klagemuligheter. Det er nok en bedrifts våte drøm om hvordan rettssystemet burde fungere. Domstolene er garantert uenig.

Dessverre involverer den videre gangen en advokat eller to og sånt koster mye penger. Det er mulig at en epost med noe sånt som under kan hoste opp et svar. Jeg gjetter dessverre på at de ikke svarer og heller ser om de faktisk får høre fra en advokat:

"I find your statements of my alleged criminal behaviour most grave. I cannot and will not accept that you do not want to discuss this further and again ask you to provide me with specific information concerning the alleged breach of the Battle.net EULA. I will consult legal advice on the matter if I do not hear from you within <dato, minst 14 dager fram i tid>"

Ta vare på informasjonen du har. Det er for dyrt å alene skulle kjøre en rettsprosess mot Blizzard men med 5 millioner brukere er det vel noen titusen som har lignende problemer. Når class actionen kommer i gang er det bare å hive seg på. Det blir neppe noen penger for deg, advokatene tar som regel alt. Men rettsoppgjøret kommer til å bli så dyrt for Blizzard at det må føre til endring i behandlingen av kundene.

5458098[/snapback]

Som Ueland skrev her så har ikke Blizzard gjort noe ulovlig. Alle som spiller har godkjent at Blizzard kan kansellere kontoer bare ved mistanke.

Skrevet (endret)
Wowreader kjører så vidt jeg forstår et program som ikke er utelukkende laget med ingame macrokode, eller laget av blizzard. Derfor definerer blizzard det som third party software, enten om det kan brukes til exploiting\botting eller ikke.

5420851[/snapback]

Jeg kjører også winamp når jeg spiller. Det er heller ikke laget med macrokode. Begge deler har like lite med wow å gjøre.

5422229[/snapback]

Dette er det mest usakelige jeg har lest på lenge. Poenget er at WoWreader driver med "Data mining", noe som er helt forbudt i følge blizzards EULA. Winamp har ikke en dritt å gjøre med WoW, men det har WoWreader.

5469451[/snapback]

WoWReader er fremdeles lovlig... en haug med folk som bruker det og jeg har personlig bruk det i 4-5 måneder.

edit:

Og det er WoWReader er en ingame-addon som ikke kjører noe program ved siden av. Exe-filen kjøres _etter_ at du har avsluttet spillet.

Endret av SBS
Skrevet

5469451[/snapback]

Nix, wowreader sitt "3rd party" program har ingenting å gjøre med wow. Det er en uploader. Det er ingen forskjell mellom å kjøre winamp, antivirus og wowreader exe filen mens du spiller.

Skrevet
Dear Espen,

Regards,

Tony H.

Technical Support

Blizzard Entertainment

5456952[/snapback]

5458098[/snapback]

Som Ueland skrev her så har ikke Blizzard gjort noe ulovlig. Alle som spiller har godkjent at Blizzard kan kansellere kontoer bare ved mistanke.

5469770[/snapback]

Kontrakter overstyrer ikke lover. Verken du eller jeg kan frasi oss rettigheter som forbrukerlover gir oss. Og både norske og amerikanske forbrukerlover sier at firmaer ikke kan droppe tjenester på mistanke og så nekte å behandle klager.

Nå er det dessverre blitt praksis i IT-bransjen å skrive EULA'er der deler av innholdet ikke er holdbart. Så da får vi ta EULA'ene med en klype salt. Alt i EULA'en som handler om videredistribusjon av åndsverk er blodig alvor, det er tross alt åndsverksloven de bruker for å trykke EULA'en ned i halsen på oss. Men alt det andre som står der er ikke nødvendigvis juridisk holdbart.

Setningene om at "vi kan nårsomhelst sparke deg ut, beholde pengene dine og spytte på klager" er i høyeste grad noe de ville fått problemer med å forklare for en dommer.

• 5 uker senere...
Skrevet

Dette har skjedd med mange,

Kjøper du original musikk som er trykket av /på sony plater får du med rootkit på kjøpet som beskytter sangene.

Spiller du wow med rootkit på pcen blir du bannet.

Microsoft har rootkit remover.

Skrevet

Noe man får når brødrene i bandet silver har platekontrakt der.

Og ved bestilling over nett?

Iallefall så fikk jeg det på min pc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...