Gå til innhold

Finnes det en offisiell world-record i ZG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet The Axemen har runna MC på 1t 35min, men da lurer jeg litt på om det er noen ofisiell rekord på ZG.. Hadde vært gøy om noen hadde prøvd å tatt en "ZG done fast" eller noe sånn =) Tipper Axemen kunne klart det også ganske så raskt, eller?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Skrevet
ZG er jo easy-peasy, med full zerg tar jo ZG 5 minutter :p

5376020[/snapback]

Spar meg for den da ;>

ZG er vanskeligere enn MC, og vi tar en bwlclearing på en dag ; >

Flere wipes i ZG enn BWL for oss, sikkert fordi alle skal ha med alt-chars osv.

Og for at en eller annen tulling ALLTID skal dispelle poison på han siste karen.

Skrevet

ZG er vanskeligere enn MC? Nei? Kanskje Hexxer gir et par av bossene i MC god motstand, men i den forrige guilden min drepte vi Hakkar dagen før vi wipet på Magdamar. Teamplay er alt i ZG, i motsetning til MC som er ganske gear dependant IMO.

Skrevet
ZG er vanskeligere enn MC? Nei? Kanskje Hexxer gir et par av bossene i MC god motstand, men i den forrige guilden min drepte vi Hakkar dagen før vi wipet på Magdamar. Teamplay er alt i ZG, i motsetning til MC som er ganske gear dependant IMO.

5376949[/snapback]

Enig der; ZG krever at *stort sett* alle følger med og gjør sin oppgave, MC krever vel for det meste en dugandes main tank (kanskje en secondary tank nå og da ;) ) samt healers - kanskje en våken hunter eller to på Magmadar, i mitt forrige guild var vi 5 stk som brøt ut og dannet vårt eget, da vi var lei av "vandrende epics" som lot andre gjøre jobben hele tiden. Dette fungerer ikke like bra i ZG.

For å holde meg on-topic: Skulle gjerne visst hvor fort det er mulig å komme seg gjennom hele ZG, og også hvilken rekkefølge man foretrekker.

Vi gjør stort sett Bat - Snake - Raptor - Spider - Tiger - Panther - Fish - Hakkar - Hexxer.

Skrevet

Enig, Mobilfreek. Selv om det krever at alle er våkne og gjør jobben sin, så kan alle traske rundt med level 40 greens uten at det utgjør noen stor forskjell. Kampene går kjapt, bossene har få sinte triks og det er lite taktikk som egentlig skal til, kanskje bortsett fra litt samspill og posisjonering.

Skrevet

Nææh, der må jeg også si meg uenig. Shamans gjør all trash-healinga for oss, og bossene slår sjeldent en god tank for over 800 uansett, som er en dåårlig flash heal :)

Skrevet

Han derre Tiger-bossen har jo helt syk dps.. Har enda til gode å finne noen som slår hardere enn han i WoW(vi har kommet til Ragnaros).

Skrevet

Han har et par sinte slag, ja, men så lenge tanken har konstant healing så går det bra. Overhealer som noen helter mot tigeren uansett. Den verste bossen i ZG IMO er panterbossen. Han kan være litt vrien hvis man ikke har masse folk med green whelp armor.

Skrevet (endret)

Har to chars på forskjellige servere, i forskjellige guilds. I det ene har vi farma Nefarian i en del uker nå, i det andre har vi tatt Majordomo et par ganger og ikke prøvd noe seriøst på Ragnaros. Er veldig stor forskjell å gjøre ZG med de to... med epix guildet sitter alle og kødder på teamspeak og vi puller 3-4 trash-grupper etter hverandre og ler av de som dør :) bossene er døde omtrent før de får gjort noe som helst. Mens med den andre guilden hvor de fleste har blå items og og kanskje et par epics så må alle følge med ellers wiper vi. På bossene bruker vi mye lenger tid og wiper gjerne et par ganger på panter- og spesielt tigerbossen. Har tatt Hakkar(som er lett uansett) et par ganger, men ikke Hexxer så vidt jeg vet.

For de som har fult med MC og kanskje noe BWL loot så er ZG rimelig simpelt så fort man skjønner bossene, men for folk som ikke eller så vidt har starta på MC så kreves det full konsentrasjon. Og det er vel sånn det skal være :)

Edit: Foresten har Blizz sagt at Hakkar for øyeblikket er lettere enn intended mens tiger og panter er litt for vanskelige. Disse vil bli justert i 1.10 tror jeg det var. Hexxer kommer ikke til å bli nerfa pga han er optional (skjønner ikke helt hvorfor alle maser om at han er vanskelig, men nå har jeg bare tatt han med Nef-guildet). Tror også det var nevt at Bloodlord var for lett, men usikkert om han blir buffa.

Endret av purpledonkey
Skrevet

Ja, Hakkar er en stor spøk. Etter det strevet vi hadde med tigerbossen den første gangen (vår andre gang i ZG så vidt jeg kan huske, så vi hadde liten erfaring) var vi livredde for hvordan Hakkar ville være. Maks to personer døde, i motsetning til alle bortsett fra to mot tigeren :)

Skrevet

Hexxer er IMO på samme vanskelighetsnivå som Ragnaros og Onyxia, Hakkar er på samme nivå som grisene utenfor Orgrimmar. Som rogue gikk hakkar ut på å stå iden røyk skyen, så kunne jeg gå å spise middag i mens =)

Skrevet
Å sidestille Onyxia og Ragnaros blir litt teit. De to bossene er jo en mil fra hverandre i vanskelighetsgrad.

5378115[/snapback]

Tja, er da ikke så stor forskjell, men blir kanskje litt feil, men hexxer er iallefall like vanskelig som luci-homo og onyxia.

Skrevet

Er ikke så stor forskjell? Err, ok. Jeg håper du har tatt begge bossene?

Og å sammenligne Lucifron med Onyxia blir også feil, Lucifron er jo ikke særlig vanskeligere enn flaggermusbossen i ZG :p

Skrevet
Er ikke så stor forskjell? Err, ok. Jeg håper du har tatt begge bossene?

Og å sammenligne Lucifron med Onyxia blir også feil, Lucifron er jo ikke særlig vanskeligere enn flaggermusbossen i ZG :p

5378154[/snapback]

Har tatt begge altfor mange ganger ja. Vi brukte 9 wipes på Onyxia og 2 wipes på Ragnaros..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...