Gå til innhold

Uhøffelig å spørre etter lvl 60 hjelp?


Anbefalte innlegg

Off topic:

Virker som om det er mote å være i mot ord som plz osv.

Ordet plz er jo kjent over hele verden og det er jo en enkel forkortelse for please, så det burde jo gå greit at folk benytter denne siden det går mye raskere å skrive og alle forstår den.

Virker for meg som om personer som ser ned på denne ordbruken er personer som akkuratt har blitt hevet over fjortiss stadiet og liker å se ned på gjengen de nettopp tilhørte. Min mening.

 

On topic:

 

Jeg hjelper sjelden folk som er lavere lvl en meg siden jeg som regel spiller med en eller flere av vennene mine og det er alltid noe vi må/vil gjøre.

5376558[/snapback]

 

Har spilt MMORPGS siden jeg var 13... Har aldri brukt ordet plz osv, hvis ikke det var ironisk ment i guild chat eller bare tulle seg med godt kjente i spillet.

 

Virker for meg som om personer som ser ned på denne ordbruken er personer som akkuratt har blitt hevet over fjortiss stadiet og liker å se ned på gjengen de nettopp tilhørte. Min mening.

 

Akkurat det du sier der heter faktisk å vokse opp :).

Samme som når du når det stadiet at du begynner å kle deg fint ( gå i dress ) på nyttårsaften for eks. Min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At folk bruker Plz eller Plx i stedet for Please har egentlig ikke noe med hvordan den personen er.

 

Alle forstår hva man mener når man bruker Plz og det er utrolig mye lettere å skrive det når kampen står på som værst i en instance. Og da er det lett å legge seg til den uvanen med å skrive Plz ellers og.

 

Så jeg lar men ikke provosere om dem som whisper meg bruker ord som LOL,WTF,FTW,PLZ,EPIX osv...ord som er allment kjent i wow verden. Værre er det om man bare bruker 1337 språk i den setn man skriver, da svært få skjønner hva som menes. DA er det grunn til å bli provosert. Ord som Haxor, !!111Eleven osv...ord som ikke har en logisk betydning og som bare noen nerder og dem som prøver å være ultrakul bruker.

Lenke til kommentar
At folk bruker Plz eller Plx i stedet for Please har egentlig ikke noe med hvordan den personen er.

 

Alle forstår hva man mener når man bruker Plz og det er utrolig mye lettere å skrive det når kampen står på som værst i en instance. Og da er det lett å legge seg til den uvanen med å skrive Plz ellers og.

5376667[/snapback]

 

glem det, leste feil.

Endret av kårekårelimihåret
Lenke til kommentar

Hvis kampen står på som verst pleier jeg veldig sjelden å skrive :) Men jeg forstår det at det blir lett en vane å skrive plz osv.. Jeg for min del gjør det aldri og ser kanskje litt ned på folk som bruker det litt for mye.

 

Men det er bare meg da, hadde egentlig aldri et "problem" med dette i andre MMO's enn WOW.

 

 

edit: "quote" At folk bruker Plz eller Plx i stedet for Please har egentlig ikke noe med hvordan den personen er."quote"

 

Veldig uenig :p men skal ikke gå mer inn i det.

Endret av bte
Lenke til kommentar

skal vi være pirkete min kjære venn så ser jeg at du benytter deg av den ekle forkortelsen WOW, når du egentlig burde skrevet World of Warcraft :cool:

 

så ingen grunn til å se ned på folk som forkorter ordet please heller vel? ;)

 

EDIT: oioioi MMO's? hehe

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
skal vi være pirkete min kjære venn så ser jeg at du benytter deg av den ekle forkortelsen WOW, når du egentlig burde skrevet World of Warcraft :cool:

 

så ingen grunn til å se ned på folk som forkorter ordet please heller vel?  ;)

 

EDIT: oioioi MMO's? hehe

5376720[/snapback]

 

Haha, god en.

Men World of Warcraft er mye lenger en Please.

+ at World of Warcraft har mellomrom to ganger :cool:

 

Edit 1: Men MMO's høres ikke stygt ut. Det gjør derimot plz,plx,kthx.

Endret av bte
Lenke til kommentar

nja...syntes Plz er litt søtt jeg og det er lett å skjønne hva som menes.

 

Når det kommer til forkortelser så skjønner jeg veldig godt hvorden det benytter, da spes i rollespill hvor man må gjøre flere ting samtidig og helst litt fort.

 

Selv er jeg fra naturens side heller treg når det kommer til å taste, så forkortelser hjelper meg mye der. Så mine medfødte mangler i hurtigtasting går ikke utover partyet i instanser i like stor grad som det ellers ville gjort om jeg skulle sittet å knotet med tastene i stedet for å aggro'e mobsa. For i visse situasjoner må man vitterlig fyre av noen gloser midt under kampens hete...og da gjelder det å fatte seg i korthet, men forståelig.

 

Edit 1: Men MMO's høres ikke stygt ut. Det gjør derimot plz,plx,kthx.

 

kthx? Uff...det var da vanskeligere å skrive enn thanks. Nei du..jeg bruker heller "ty" som alle andre på serveren gjør:)

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Hmm, vel personlig synes jeg vel ikke at plz er så ille, men når folk står midt i IF og drar en /yell I NED HLP INN GNOMG PLZ! mister jeg litt lysten til å hjelpe.

 

LOL..akkurat der er jeg enig! En slik setn tar jo nesten mer tid å taste ned enn sånn som det egentlig burde skrives og når man i tillegg ikke klarer å skrive korrekt-noob-språk så kan dem bare ha det så godt hehe.

Lenke til kommentar

Har fulgt med diskusjonen ei stund nå, jeg måtte nesten registrere meg for å svare.

 

1. Jeg synes ikke man bør spørre andre om hjelp (Som man ikke kjenner, fordi det i denne sammenheng kan virke uhøflig)

2. Høflig eller ikke, mange finner det irriterende (med eller uten plz). Noen synes det er greit.

3. Spør en du kjenner! (Iallefall vært i kontakt med tidligere, kan regne med at nesten alle har en eller annen venn som er en god del høyere level)

 

Jeg er level 40 mage, får mye hjelp av en i guilden som er level 60. Vi drar å skaffer utstyr til meg, men jeg veit like godt som han at han ikke hadde klart SM uten meg. Men nå er det no han som er ivrig på å få meg opp i level da :hmm:

 

Dessuten, det som kommer frem om at det faktisk er mulig å skaffe en egen gruppe på samma level er et godt poeng, noen er bare helt forferdelig late..

Lenke til kommentar

Hmm, jeg hjelper folk som trenger hjelp, og spør etter hjelp en sjelden gang jeg trenger det. Er ikke alltid jeg gidder å hjelpe folk, men samtidig prøver jeg å gjøre det dersom jeg har tid og de spør på en fin måte. :)

 

Husker da jeg skulle skaffe whirlwind axe på level 30, og ikke kjente en eneste høy-level på serveren, da spurte jeg litt etter hjelp.

 

Så jeg ser ikke noe galt i å spørre etter hjelp, så lenge det skjer på et litt høflig nivå ;)

Lenke til kommentar
Hjelper bare lowbies i guildet. Lowbies som tigger/sier plz etc, havner rett på ignore-lista mi.

5377010[/snapback]

 

Ignorer faktisk aldri noen.. Hvis det ikke er et ekstremt tilfelle.

 

Whinere og tiggere er morsomme :) Altid gøy å leke med dem.

Lenke til kommentar

Altså det værst jeg vet er folk som spør om penger, en i går som lurte på om jeg kunne gi han 20 sølv da han trengte dette til et eller annet. Greit nok, 20 sølv er ikke mye, men for meg er dette et prinsipp.

Så jeg svarer da hyggelig nei tilbake hvor han begynner å klage og sutre over det, og sier da at 20sølv ikke er så mye for meg.

 

Sånne går RETT i ignore.

 

Hjelper som oftest folk jeg kjenner, men står jeg i kø til AB og noen spør meg om jeg kan hjelpe dem litt gjør jeg det om jeg har tid. Greit å ha noe annet å gjøre en å grinde :p

Lenke til kommentar

Det verste jeg vet er de som sender whisper om hjelp, og det er veldig sjeldent at jeg engang gidder å svare dem.

 

"Hi, Wanna come to UBRS?"

"Hi, Help in Uldaman?"

"Hi, Help me with this quest?"

"Hi!"

"Wanna come baron?"

 

>.<

Hvis jeg vil dra noen steder går jeg til orgrimmar og skriver en /4 LFG [instance her]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...