Nedward Skrevet 2. januar 2006 Skrevet 2. januar 2006 (endret) Som topicen sier, så fryser Morrowind jevnligt når jeg spiller det. Frysingen varer på det meste i ca. et minutt, og kommer med noen minutters mellomrom. Og når det fryser så fryser hele pc'en. Dette kom etter at jeg oppgraderte maskinvaren min i august. Jeg har de nyeste driverene til alt, også siste BIOS til HK, har også siste patch til Morrowind (alle ekspansjonene også). Maskinvaren jeg har er som følgende: Asus A8N-Sli Atholon XP 3500+ (Venice) TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL2.5 Gainward 6800 GT Golden sample (256 mb) Jeg har prøvd å klokke ned alt for å se om det funket, det gjorde det heller ikke. Hvis det er noen som har hatt likense problemer som har fått fikset det så er jeg meget interisert i å høre hva dere gjorde. Endret 2. januar 2006 av Dj_eLmO
Kenny Bones Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 Har aldri opplevd dette selv, men jeg vet mange som har det. Du kan jo sjekke linken under da. http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=31 http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=29 Også pass på at ikke det er noen prosesser i bakgrunnen som dreper alle resursjene. Kjør Msconfig og ta vekk alt som ikke trengs under startup.
Jaukim Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 Som topicen sier, så fryser Morrowind jevnligt når jeg spiller det. Frysingen varer på det meste i ca. et minutt, og kommer med noen minutters mellomrom. Og når det fryser så fryser hele pc'en. Dette kom etter at jeg oppgraderte maskinvaren min i august. Jeg har de nyeste driverene til alt, også siste BIOS til HK, har også siste patch til Morrowind (alle ekspansjonene også). Maskinvaren jeg har er som følgende: Asus A8N-Sli Atholon XP 3500+ (Venice) TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL2.5 Gainward 6800 GT Golden sample (256 mb) Jeg har prøvd å klokke ned alt for å se om det funket, det gjorde det heller ikke. Hvis det er noen som har hatt likense problemer som har fått fikset det så er jeg meget interisert i å høre hva dere gjorde. 5372857[/snapback] Det skjer faktisk med meg også ,selv om jeg har på lavest grafikk.
Equerm Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Bare så det er sagt er det ikke alltid så lurt å oppdatere BIOS bare for å oppdatere. BIOS brikken er bare ment for å endres på 6-7 ganger og gjør du det veldig ofte kan den faktisk bli ødelagt. Før du oppdaterer BIOS bør du sjekke grundig hvilke ting som er forbedret og konsultere med deg selv om det virkelig er nødvendig.
Juke Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Bare så det er sagt er det ikke alltid så lurt å oppdatere BIOS bare for å oppdatere. BIOS brikken er bare ment for å endres på 6-7 ganger og gjør du det veldig ofte kan den faktisk bli ødelagt.5387194[/snapback] Bare 6-7 ganger? Dette hørtes litt voldsomt ut synes jeg, er du sikker på at dette er riktig? Jeg kunne godt tenke meg å lese mer om dette, har du mulighet til å linke til en kilde eller noe sånt?
Equerm Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 (endret) Bare 6-7 ganger? Dette hørtes litt voldsomt ut synes jeg, er du sikker på at dette er riktig? Jeg kunne godt tenke meg å lese mer om dette, har du mulighet til å linke til en kilde eller noe sånt? 5408757[/snapback] Leter litt etter en kilde nå, vi hadde om BIOS på skolen for en stund siden og da las jeg en plass at BIOS brikken (EPPROM) ikke burde oppdateres bare for å oppdateres. Læreren min bekreftet også dette. Skal se om jeg finner noe mer informasjon om emnet edit: fant det, ligger på den første siden som handler om flashing av bios Endret 9. januar 2006 av Equerm
Juke Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 (endret) Huff da, jeg bør nok være litt mer forsiktig med å bytte oppdatere BIOS enn på den gamle PCen min, skjønner jeg. Jeg har hittil bare oppdatert én gang på den nye da, så jeg har fortsatt noen oppdateringer til gode om ikke annet. Tusen takk for tipset, jeg hadde trodd BIOS-brikken taklet nærmest et ubegrenset antall oppgraderinger før jeg leste dette. Endret 10. januar 2006 av Juke
MiSP Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Også pass på at ikke det er noen prosesser i bakgrunnen som dreper alle resursjene. Kjør Msconfig og ta vekk alt som ikke trengs under startup. 5376238[/snapback] Dette har minimalt å si, egentlig. Det sikkert ikke så mange applikasjoner som vil få Morrowind, og hele PC'en, til å fryse totalt. Det er ikke verdt å deaktivere masse programmer du vil ha bare for ytelsen sin del, med mindre du har veldig dårlig PC vel å merke. Du kan jo prøve det så klart, for å se om det virker - men hvis ikke, kan du like gjerne stille det tilbake igjen.
Kenny Bones Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Dette har minimalt å si, egentlig. Det sikkert ikke så mange applikasjoner som vil få Morrowind, og hele PC'en, til å fryse totalt. Det er ikke verdt å deaktivere masse programmer du vil ha bare for ytelsen sin del, med mindre du har veldig dårlig PC vel å merke. Du kan jo prøve det så klart, for å se om det virker - men hvis ikke, kan du like gjerne stille det tilbake igjen. 5428819[/snapback] Sant, sant. Spiller fryser jo. Da er det sikkert ikke på grunn av prosesser nei. Men jeg ville absolutt ha spurt på elderscrolls forumet om dette. Der er de veldig flinke med all slags problem av Morrowind. Og en utvikler pleier også å poste resultater og løsninger på problemer.
Ulf Isaksen Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Du har vel kjekket at skjermkortvifta går rundt?
Equerm Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Finn ut hva temperatur pcen din er på menst du spiller. Legg en egen temperaturmåler på skjermkortet ditt. Dersom du ikke har kan du få kjøpe billig med meg ta kontakt på msn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå