Gå til innhold

Hvordan knyte slipsknute?


knutby

Anbefalte innlegg

5367200[/snapback]

Om det er enkelt, hvorfor må så mange spørre om hjelp da?

Fordi folk er giddelause, og ikke gidder å "sløse bort tiden" på å lære seg noe de "aldri kommer til å bruke".

 

Sånn er det dessverre blitt...

 

Slipsknute er like vanskelig som å knyte skoene sine, når man først har lært det...

 

edit presterte å lutte bort hele quoten :blush:

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5367200[/snapback]

Om det er enkelt, hvorfor må så mange spørre om hjelp da?

Fordi folk er giddelause, og ikke gidder å "sløse bort tiden" på å lære seg noe de "aldri kommer til å bruke".

 

Sånn er det dessverre blitt...

5367245[/snapback]

 

Hvorfor skulle de bruke tiden sin på å lære seg noe de aldri kommer til å bruke?

 

Sånn er det dessverre blitt? Litt feil å knytte at folk inne på et internett forum ikke kan knyte slipset sitt opp mot samfunnsutviklingen...

Lenke til kommentar

Du vet aldri når man trenger å kunne noe, det er litt surt å skulle på jobbintervju, og 5 minutter før du skal reise, finner du ut at du knuten på slipset er ødelagt, og du ikke kan knyte en ny... ;)

 

Jeg sier ikke at det bare er sånn her inne, jeg merker det på mine egne kamerater, ikke mange der som bryr seg om å gidde å prøve å lære det engang... :nei:

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Knuten (eller, rettere sagt, «stramheten» i knuten) man lærer i militæret er fæl, jeg avslører lett en slik på lang avstand (selvfølgelig skal det ikke mye til for å lære noen andre når en først kan én). Aner ikke om det finnes en standard her, men de fleste jeg har møtt som har vært stolte av å ha lært slipsknyting i militæret har med umiddelbar virkning fått inndratt sitt slips, for så å få det (pent knytt) i retur noen sekunder senere.

 

Slipsnålen kan man med fordel droppe i de fleste tilfeller, et godt alternativ er å vurdere hva slags absurde aktiviteter man begir seg ut på.

 

Jeg gleder meg til å lede jobbintervjuer med arbeidssøkere som mener slips er bortkastet, kjøper for trange skjorter eller kjøper ferdigknytte slips (Finnes det? Det bør være en spøk.). Det er meget mulig enkelte ikke bryr seg om stil, men det gjør samfunnet.

Lenke til kommentar

Er da ikke alle jobber som krever at du kommer stiv pyntet i dress!!

 

Er faktisk noen som jobber med å bygge ting også (les: snekker, rørlegger, el.montør osv,osv...)

 

Ser for meg han som kommer der jeg jobber med dress og slips.. Tror vi hadde fått oss en god latter da.. :p

Lenke til kommentar
Er da ikke alle jobber som krever at du kommer stiv pyntet i dress!!

5369573[/snapback]

På ingen måte, men jeg ville aldri ansatt noen som selv ved et jobbintervju ikke klarte å se representative ut, det sier faktisk en hel del om personen.

5370155[/snapback]

 

Tror du trenger et kurs i klesskodek da!

 

Greit at man kler seg bra ved et interjuv, men man stiver seg ikke opp i dress (og slips) når man feks. skal søke jobb på en snekkerjobb (eller blikkenslager som jeg er). Dette vil bare skape litt tvil til personen. Det er snakk om å finne den rette stilen til den rette jobben for å si det slik. Helt enig i det du skriver et at vi skal være representative ut. Men alt med måte! Har selv vært med som interjuver og folk som er "overdresset" tenker vi bare at; 'han er sikkert redd for å bli skitten etc'.

 

Selv så hater jeg å gå i dress. liker bedre dongri og t.shirt. Men seff så putter jeg på en dress til de rette tidene (når man må..)

 

 

Vi snakket om slips & dress og du mener vel ikke at alle som kommer til deg i interjuv uten dress og/eller slips da sier masse om den personen og utelukker han fra jobben??

 

 

Ikke noe vits i dra morsomhetene i denne tråden til det gravalvorlige og moralskt snakk om at man ikke er mann osv... Blir litt dumt!

 

Men som sagt, er nok mer på linje med deg en du tror, men slips(og dress)?, nei det liker jeg svært dårlig.. er bare en ærlig sak for min del. ;)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Man tilpasser seg selvfølgelig sedvanen der man skal, uansett hvor det måtte være.

 

Jeg har ingen skrupler mot å ikke ansette noen som kommer i et antrekk jeg anser som feil på intervju; antrekket viser en viktig del av personen, klarer man å få frem en konflikt så tidlig er ansettelse uaktuelt. I situasjoner der den ansatte skal danne nettverk, møte kunder/klienter eller lignende er det også rimelig uaktuelt å ha en som ikke opptrer på en passende måte.

 

For min del kan du mene akkurat hva du vil om dress, slips og klær generelt, forventer på ingen måte at andre skal dele mitt syn. Jeg er forholdsvis oppriktig når jeg sier hva dette er, så får det heller være at jeg til tider fremstår som litt politisk ukorrekt. :)

Lenke til kommentar

Lurer foresten på hvor mange mord som har blitt gjort med slips :roll:

 

Eller om det er noen som har prestert å henge seg selv ved uhell pga, slipset? :blink:

 

hmmm! nesten så jeg snart må skrive en lang still om slips....

 

Edit: mer offtopic kan vi vel snart ikke komme i denne tråden... :whistle:

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Men (altid et; men ;) ) mener du at jeg skal gå i dress/slips når jeg evt. skal søke meg ny jobb som blikkenslager/montør neste gang? Ville du da droppet meg?

5370310[/snapback]

Vel ... la meg si det slik; blikkenslagerbransjen skal forandre seg mye før jeg går særlig tungt inn som investor på den fronten. :)

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...