Gå til innhold

overklokking av opteron 144 med fasekjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For at ikke det skal bli et problem kan du jo justere kondenservifta på minimum evt. skru den helt av når du ikke belaster noe..

 

Vil ikke kompressoren slite litt da, uten kjøling av mediet?

Min erfaring i andre sammenheng, er at de gjerne begynner å bråke / riste en god del mer da. :hmm:

Men det spiller kanskje ikke så stor rolle, i denne sammenheng.

Lenke til kommentar

:hmm: Har ikke lest noe om noen usb jeg heller. På min unit er det ikke noe slik "fancy" saker, bare kjøler.. Ser heller ikke det er nevnt i testen til overklokking.no.

 

Men du kan jo starte med å se i manualen din om det står noe det, om du ikke vet hva de snakker om når de sier usb-kabelen. Du har lagt inn drivere etc. så du har støtte for usb i win, evt sjekke om de funker, om du har koblet til en slik kabel.

Lenke til kommentar
For at ikke det skal bli et problem kan du jo justere kondenservifta på minimum evt. skru den helt av når du ikke belaster noe..

 

Vil ikke kompressoren slite litt da, uten kjøling av mediet?

Min erfaring i andre sammenheng, er at de gjerne begynner å bråke / riste en god del mer da. :hmm:

Men det spiller kanskje ikke så stor rolle, i denne sammenheng.

5369100[/snapback]

Tja, når du kjører load på systemet da, da blir det varmere? Om du justerer ned vifta slik at det holder bittelitt høyere temp enn det ellers ville hatt med load, og så justere op vifta slik at den kjøler mer når det er load på cpu.

 

I den control saken så har man mulighet for å velge ulike profiler, f.eks., ekstrem, stille osv..

Lenke til kommentar

med usb-tingen mener jeg usb-kabelen som går fra ChillControler til en usb-kontakt inni maskinen. . . Chill Controler er det lille kortet som styrer LS'n ;)

 

edit:

på Chill Controler-panelet som du laster ned fra asetek.com har bare to vinduer. . . på testen hadde de ikke 4? :dontgetit:

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar

vel, den er ikke på -55 ved load. . . vet ikke helt hva den er på da. . .

 

jeg får maskinen til å starte med å la heaterene stå på 5%. . . da holder evap. ca. -40 grader, og den klikker ikke :D

 

 

edit:

nå vil ikke ls kjøle ned. . . når jeg skal skru på maskinen putrer den bare veldig lavt. . . :cry: hva er det som er galt??

 

 

edit2:

prøvd å ta ut strømmen og ta den inn og starte den igjen, men den putrer enda. . . . :cry:

 

edit3:

virker som om det er noe galt med kompressoren. . . jeg tok "load defaults" og da begynte viftene, men kompressoren begynte ikke. . . er den ødelagt? må jeg sende tilbake kjølinga?? :cry:

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...