Gå til innhold

overklokking av opteron 144 med fasekjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja!

Det gjør heller ingenting om du blåser på ZIF-sokkelen heller, og området omkring denne.

Men pass på at du ikke blir for nærgående med føhneren da. Holder du den for tett på, blir det fort ganske varmt.

Og før du gjør et nytt forsøk, så bør du isolere så godt du bare klarer, rundt prosessorsokkelen. Ideelt sett, skal det være bortimot lufttett der!

Btw; Du husket vel å isolere på baksiden av hk også?

Har ikke finlest her, så derfor spør jeg.

Lenke til kommentar
ok!

er det du som har testen vapochill ls på ok.no?

skal ikke evap være ca. en millimeter ut ifra isopor? skal prøve å legge til bilde nå!

5361018[/snapback]

Nei, det er ikke han som har testet vapo. Stemmer at evap skal være 1mm utenfor isoporen ja. Blir tett ved hjelp av den neopren plata som ligger rundt sokkelen.

 

Men problemet ditt: restartet i windows? Alt på stock?

Lenke til kommentar
problemet er at den klikker etter en stund! :cry: vet ikke hva jeg skal gjøre!

5361030[/snapback]

 

Det er ikke andre ting som blir for varmt da, som spenningsregulatorer etc?

Fort gjort å overse at slike ting fortsatt trenger kjøling.

Hva med en vifte som blåser litt på vitale deler? Prøv, og se om det kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Om alt er på stock og det ikke er noe fuktighet der så var det rart.

 

Kan det være at den kommer ned på en temp den ikke klarer i bios og dermed coldbugger? Prøv å kjør load på den en stund så tempen ikke synker så mye.

 

Og som Skrue sier, disse trekker mye strøm så kan kanksje være lurt med en vifte rundt spenningsregulatorer, ram etc.. Selv om dette kortet (expert?) har noe sånn 8-fase greier..

 

Btw, har du satt sammen? Har du noe dielektrisk fett i sokkel? Om du ikke har det kan det være lurt å putte neddi der..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

plutselig kom postene på rad og rekke, og det poppet opp en masse spørsmål her! :D

skal jeg ha vaselin over kjølepastaen?

 

v-core og alt annet er på stock, siden jeg resetta cmos. . . huska ikke alle tingene som var fra før av :p

 

skal jeg pøse på med volt, eller skal jeg prøve å holde temperaturene oppe?

 

jeg har tatt av den slangen og alt, og jeg får ikke på de fjærene med skruene for fjærene er helt SYKT stramme! var brodern som satt de på tidligere i dag, men jeg skal prøve litt til ;)

 

kommer sikkert flere spørsmål etter hvert!

 

edit:

jeg mente at POSTENE kom på rad og rekke, og ikke TRÅDENE :p

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar

Ja, så lenge det ikke er strømførende, så spiller det egentlig liten rolle hva man bruker i sokkelen.

Men det bør uansett ha en viss viskositet da, så det ikke renner vekk.

Ett eller annet syrfritt fett kan gjerne brukes. Problemet er at det ikke alltid er så lett å oppdrive.

Anbefaler guggelibu en tur til apoteket imorra, for å kjøpe en tube syrefri vaselin. Den koster ikke mange kronene, og funker garantert som isolasjon mot fukt og kondens i sokkelen.

 

Edit: Nei, IKKE vaselin over "kjølepastaen!!

Endret av Skrue
Lenke til kommentar
Tviler på at det ordner seg over tid :p Om du ikke har noe nedi sokkelen så ha noe nedi der. Kjløver vaselin, dielektrisk fett, alt som ikke leder varme eller strøm kan du ha nedi der (sant Skrue?).

 

edit: misforstod jeg..

5361203[/snapback]

kløver vaselin, er ikke det den gule esken med en grønn kløver på?? skal jeg ha dette på pinnene? :hm: høres ikke ut som noe jeg har særlig mye lyst til og gjøre før jeg har fått bekreftet at dette går bra fra ganske mange :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...