Gå til innhold

overklokking av opteron 144 med fasekjøling


Anbefalte innlegg

Ja, så lenge det ikke er strømførende, så spiller det egentlig liten rolle hva man bruker i sokkelen.

Men det bør uansett ha en viss viskositet da, så det ikke renner vekk.

Ett eller annet syrfritt fett kan gjerne brukes. Problemet er at det ikke alltid er så lett å oppdrive.

Anbefaler guggelibu en tur til apoteket imorra, for å kjøpe en tube syrefri vaselin. Den koster ikke mange kronene, og funker garantert som isolasjon mot fukt og kondens i sokkelen.

5361227[/snapback]

vel, jeg bor på landet(vi har ikke noen fjøs eller noe, selv om noen kanskje tror det :p ) så det tar. . . :ermm: . . . litt for mye regning her :hm: . . . ca. 1 og en halv time å komme til nærmeste apotek(tromsø)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Njaaa, er ikke så sikker på at den er syrefri?

Dette ville jeg i alle fall ha sjekket først. Er den ikke det, så vil det fort gå svake spenninger mellom pinnene, nok til å klinke CPU overende.

Og det er bortimot umulig å rense sokkelen for slikt fett, så derfor advarselen.

 

Hm, ManagHead har visst brukt den med hell, så da funker vel innholdet i den gule vaselinboksen også....

Endret av Skrue
Lenke til kommentar
har ikke du hatt det på din, ManagHead? :dontgetit:

5361258[/snapback]

Jeg har brukt slikt ja, fikk tipset av Overklokk etter at jeg hadde problemer med litt kondens etc., men vet ikke om han bruker det selv :hmm:

 

edit: det står: chesebrough, kløver vaselin, waterfree. Ingredienser: Petrolatum..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Vel, jeg har jo ikke sagt at det ikke virker!

Men det jeg var litt bekymret for (på dine vegne!), at den "vanlige" vaselinen inneholdt en svak syre. Det betyr enkelt sagt at den er strømledende. Og det er jo ikke bra i en CPU-sokkel, pent sagt!

 

Har i annen (elektronikk)-sammenheng brukt vaselin som isolasjon, men har da alltid benyttet den syrefrie.

Den har forøvrig en litt annen farge, nærmest hvitaktig.

Lenke til kommentar

vel, har ikke noe vaselin i huset, men "gjesten" som er her er en kompis av meg og jeg snakker med han på msn, og han sier at de har det, så da får jeg nok prøvd det i morgen!

men kan dere forklare hvor jeg skal ha det og hvor mye? ManagHead, du snakket om at det skulle være på hk også. . . hvor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...