Gå til innhold

Kjøp av ny gaming musematte!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

matsemann1

:hmm:

Kjøpe ny musematte for å spille age of empires....

Hehe da skjønner jeg at du ikke gidder å bruke så mye penger på den:P

Age of empires kan du spille med kule-mus og dasspapir som musematte jo:S.

Er ikke akuratt et pressisjonsspill.

Kjøp deg CS.S og steelpad :p

Endret av Fisha
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har selv Razer Copperhead og Qpad lowsense..

Genialt det!! :!: Men siden du allerede har mus... så trenger du bare Qpad..

koster ikke all verden.. og funker som bare det.. Go for Qpad!

Skrevet (endret)
Icemat er tung, kan knuses, lager ekkel lyd og er bare helt horribel.

5360988[/snapback]

Icemat veier 120g (veide den selv :tease:). Selvom det er mer en enn tøymatte veier, så skal jo matten ligge på bordet. Vekten sørger for at den ligger stabilt.

Icemat er glass og kan knuses. Sant. Men det kan kaffekopper også. Det er en risk man må ta for å oppnå god glid og spillopplevelse.

Icemat lager ikke ekkel lyd. La oss avklare den myten. Sleng på de medfølgende padsurferene og musen glir stille som fy. (Tenkte å legge til en lydfil her, men den lille susingen i billigmicen min var altfor høy til at jeg kunne høre lyden av musen.)

Icemat er ikke helt horribel. Dette blir selvfølgelig opp til øyet som ser, men den har et stilrent design som de fleste kan like. Man får den i flere knasne farger.

Altså, vi kan konkludere med at Icemat er en knall musematte, selvom QPad (og andre) også er gode kjøp.

Og selvfølgelig;

Ikke hør på QPad-tullingene. De vet ikke hva de snakker om. IcematIcemat!! :)

You get it, icemat-nerder? Flertallet går for qpad. Anse dere tapt.

Å nei! Du har flere på din side...da må jo du har rett! Damn...

Endret av Zlimy
Skrevet

Jeg kjøpte Razer Copperhead og QPad Gate01 (Low-sense XXL 1,5) for å bytte ut mitt Intelli v3 + pult-oppsett :)

Copperhead og QPad gikk ikke. Musen hoppet og danset ved raske bevegelser.

Men Intelli v3 + QPaden gikk som smurt. Deilig glid med påmonterte QPad Glidz :grin:

Jeg anbefaler matten til deg på det varmeste.

Pass på at du får den tynne utgaven. Den høyere/mykere versjonen (4mm) blir litt småplagsom for håndleddet over tid.

Jeg skal ikke nevne Icemat sine kalde egenskaper her.

(QPaden kan kanskje bli for glatt for noen? Den byr på veldig lite friksjon)

Men jeg ville enda bruke den dyre musen jeg kjøpte.

Så jeg invisterte i en svart tøymatte. Steelpad QcK+ XXL

Copperhead + QcK+ er som en drøm. Matten er til gjengeld enda større enn QPad, og byr på perfekt friksjon for meg.

Denne kombinasjonen svikter aldri, uansett.

Først hatet jeg musen (kombinert med QPad), men nå elsker jeg den :p

Skrevet

Noe som også funker, og er det absolutt billigste alternativet til musmatte er å lage en selv. Alt man trenger er en plate i ønsket metall (aluminium eller stål anbefales), så polerer man den på den siden man har tenkt å bruke, så setter du gummi ben på andre siden. Da har man en fullblods musmatte.

Skrevet (endret)

Nå er ikke jeg en handyman elns, og jeg innser absolutt "wow"-faktoren av en god selvprodusert matte. Men folk flest er vel best tjent med å kjøpe en matte. Polering og tilskjæring krever jo utstyr (ikke sant?) som sikkert er en del dyrere enn en matte.

Endret av Zlimy
Skrevet

okay, bare for å oppklare dette her:

-Høy friksjon = Mye motstand

-Lav friksjon = Lite motstand

God glid og mye friksjon finnes ikke. Friksjonen mellom en flat og ruglete flate er lavere enn ved to helt flate flater. Så med en ruglete musematte vil du ha mer luft under musen som resulterer i mindre motstand (Lav friksjon) og god glid. Selv har jeg hatt icemat og steelpad:

Icemat:

+

God glid, men kun med skatez, uten bråker den alt for mye.

God responstid og tar seg bra ut.

-

Bråker uten skatez

Kan knuses

Steelpad:

+

God glid, lav lyd. Genialt antiskli underlag.

-

Blir fort slitt

Kan brekkes

Skal snart kjøpe meg ny musematte, så får se hva det blir da :p

Skrevet
Nå er ikke jeg en handyman elns, og jeg innser absolutt "wow"-faktoren av en god selvprodusert matte. Men folk flest er vel best tjent med å kjøpe en matte. Polering og tilskjæring krever jo utstyr (ikke sant?) som sikkert er en del dyrere enn en matte.

5378751[/snapback]

Ja, det krever litt utstyr (plate saks, som lett koster over 1000x mer enn en musmatte gjør i butikken) til å skjære til en plate bit nøyaktig, samme gjelder poleringen. Hvis du har venner som går mekaniske fag så kan kanskje de gjøre det for deg. Men det er på noen måter bedre å kjøpe en også, siden man ikke altid får like bra resultat med pussing og polering (varierende tykkelse på materialet).

Så kanskje det beste er å kjøpe en matte alikevel.

Skrevet

Er veldig fornøyd med min Icemat II m/padsurfers, har Razer Diamondback. Har ingen problemer med lyd, og synes den gir et godt underlag for presis museføring.

At den er knusbar har ingenting å si. Den er dessuten pen å se på, og den gjør seg godt på en ren pult :)

Skrevet
Er veldig fornøyd med min Icemat II m/padsurfers, har Razer Diamondback. Har ingen problemer med lyd, og synes den gir et godt underlag for presis museføring.

At den er knusbar har ingenting å si. Den er dessuten pen å se på, og den gjør seg godt på en ren pult :)

5381750[/snapback]

Word. (Samme kombinasjon som meg! Hehe.)

Og

Så kanskje det beste er å kjøpe en matte alikevel.

Er nok det, men jeg tør knapt tenke over all nerdecreden man kan vinne på en selvprodusert matte. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...