Gå til innhold

Stillegående, vannkjølt P4 3,6GHz++


Anbefalte innlegg

Hei, jeg leter etter vannkjølingsutstyr av god kvalitet (enten et komplett sett eller enkeltdeler) som klarer å kjøle følgende (romtemp. er ca. 20 grader):

-CPU: Pentium 4 3,6GHz

-GPU: GeForce 6600GT

-Western Digital Raptor 74GB S-ATA (denne varmer ikke så mye)

 

Vannkjølingsutsyret må ikke lage støy som overgår 12dB. Er det i det hele tatt mulig å oppdrive i Norge?

Endret av dggadfha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil bruke litt penger på dette skjønner eg.

Kva om du selger gfx kortet ditt og kjøper deg eit 6600gt kort uten vifte, som kun har store kjøleribber på seg? er ikkje 100% sikker på om det finnes, men det finner du ut av.

 

Til vannkjøling kan eg varmt anbefalle Zalman Reserator vannkjølingssettet. Har nå hatt dette 1 år og det suser og går enda, dvs eg høyrer jo ingenting av det da. Eg har kjølt cpu, gfx og ein scsi disk med den tanken. (p4 [email protected] ghz, x800xt pe, seagate x15 15krpm scsi disk). Eg har pc'n min på 24t i døgnet.

Lenke til kommentar
Du vil bruke litt penger på dette skjønner eg.

Kva om du selger gfx kortet ditt og kjøper deg eit 6600gt kort uten vifte, som kun har store kjøleribber på seg? er ikkje 100% sikker på om det finnes, men det finner du ut av.

 

Til vannkjøling kan eg varmt anbefalle Zalman Reserator vannkjølingssettet. Har nå hatt dette 1 år og det suser og går enda, dvs eg høyrer jo ingenting av det da.  Eg har kjølt cpu, gfx og ein scsi disk med den tanken.    (p4 [email protected] ghz, x800xt pe, seagate x15 15krpm scsi disk).  Eg har pc'n min på 24t i døgnet.

5351657[/snapback]

 

Jeg vil egentlig ikke, men det ser ut til at jeg må. Jeg har forsåvidt vifteløs kjøler på skjermkortet mitt nå, men det er litt varmt. Kan jeg ikke kjøle dette kortet med Zalman Reserator, ikke engang ved å kjøpe ekstra blokk osv.? Har du forresten oversikt over hva slags temperatur du får på CPU?

Lenke til kommentar

Du får kjøpt ekstra blokker til det zalman settet som du enkelt kan sette på både skjermkort og de fleste chipsett.

 

sjekk microplex, eller din favoritt nettbutikk.

 

Temperaturene med et slikt zalman sett blir ikke de laveste, men fordelen er jo at det blir minimalt med støy. I tillegg ser jo den blå søylen ganske stilig ut.

 

Setter du den "radiatoren" på et sted med litt trekk så øker kjølingen betraktelig vs du plasserer den inni et skap eller lignende.

Lenke til kommentar

Hva om du setter sammen et sett selv? Problemet her blir jo å finne en stille pumpe.

 

Om du kjøper (fra microplex):

DD TDX cpu-blokk

AC Twinplex gpu-blokk

AC Aquadrive hdd-blokk

Eheim 1048 pumpe eller Hydor L20

Passende tank

Så stor radiator du har plass til

 

Satte sammen denne handlevognen, her er det en 3x120mm radiator med passende nipler:

HYSEL20

Hydor Seltz L20 II vannsirkulasjo...

DDTDX775

Danger Den vannblokk, CPU, TDX 775

AC23359

AC vannblokk, twinplex, 6800/7800

MIWTRND03

Vanntank

CTRAD3X120

Cooltek radiator, 3x120, u/nipler

MI14TM12ID

Slangenippel,forn.messing,1/4"BSP...

AC25103

AC vannblokk, disk, "aquadrive", ...

Totalt: 2 544,00

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...