Gå til innhold

Handle med Visa Electron


Anbefalte innlegg

Moren min jobber i Nordea, og hun forteller at hvis man er fylt 13år, kan man åpne en "Ungdoms-konto" og få enten en grunnpakke(Cirrus og Maestro) eller med Visa Electron.

VISA Electron er et VISA-kort som bare kan brukes ELEKTRONISK, altså minibank, netthandel og betalings terminaler i butikker!

Jeg har kortet selv og det funker greit med internett kjøp! Men har ikke sett noen datanettbutikker med VISA Electron.. :ermm:

 

NB! Men som sagt MÅ man ha forelder/verges tillatelse!

5356971[/snapback]

Kan du spørre moren din om man kan få kortnummer til Visa Electron?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Moren min jobber i Nordea, og hun forteller at hvis man er fylt 13år, kan man åpne en "Ungdoms-konto" og få enten en grunnpakke(Cirrus og Maestro) eller med Visa Electron.

VISA Electron er et VISA-kort som bare kan brukes ELEKTRONISK, altså minibank, netthandel og betalings terminaler i butikker!

Jeg har kortet selv og det funker greit med internett kjøp! Men har ikke sett noen datanettbutikker med VISA Electron.. :ermm:

 

NB! Men som sagt MÅ man ha forelder/verges tillatelse!

5356971[/snapback]

Kan du spørre moren din om man kan få kortnummer til Visa Electron?

5357001[/snapback]

Kortnummer får man ved å kontakte nærmeste filial! ;)

Lenke til kommentar
Moren min jobber i Nordea, og hun forteller at hvis man er fylt 13år, kan man åpne en "Ungdoms-konto" og få enten en grunnpakke(Cirrus og Maestro) eller med Visa Electron.

VISA Electron er et VISA-kort som bare kan brukes ELEKTRONISK, altså minibank, netthandel og betalings terminaler i butikker!

Jeg har kortet selv og det funker greit med internett kjøp! Men har ikke sett noen datanettbutikker med VISA Electron.. :ermm:

 

NB! Men som sagt MÅ man ha forelder/verges tillatelse!

5356971[/snapback]

Kan du spørre moren din om man kan få kortnummer til Visa Electron?

5357001[/snapback]

Kortnummer får man ved å kontakte nærmeste filial! ;)

5357235[/snapback]

Altså man kan handle med visa electron i nettbutikker som tar vanlig visa? :)

Lenke til kommentar
Har selv hatt visa electron i mange år nå.hadde liksom ikke hatt brukt for noe annet. Men tidene forandrer seg fort. spesielt hvis mann skal bruke det på nettet. så jeg skaffet meg et visa kort. visa electron er jo er kort for de yngre.hehe

5350938[/snapback]

 

Jepp for de yngste og også for de som ikke har kontroll...

En jeg kjente fikk det for banken var lei av alle regningene som kom til den tomme kontoen hannes, han brukte det i baren og drakk opp alt og litt til. Stort sett vær helg. Så blir du svartelista så er det nokk det eneste alternativ, værtfall på visa.

Liker nå best å bruke mastercard på nettet, sikkrest i tillfelle det skulle bli noe tull og visa i butikkene.

Lenke til kommentar
Moren min jobber i Nordea, og hun forteller at hvis man er fylt 13år, kan man åpne en "Ungdoms-konto" og få enten en grunnpakke(Cirrus og Maestro) eller med Visa Electron.

VISA Electron er et VISA-kort som bare kan brukes ELEKTRONISK, altså minibank, netthandel og betalings terminaler i butikker!

Jeg har kortet selv og det funker greit med internett kjøp! Men har ikke sett noen datanettbutikker med VISA Electron.. :ermm:

 

NB! Men som sagt MÅ man ha forelder/verges tillatelse!

5356971[/snapback]

Kan du spørre moren din om man kan få kortnummer til Visa Electron?

5357001[/snapback]

Kortnummer får man ved å kontakte nærmeste filial! ;)

5357235[/snapback]

Altså man kan handle med visa electron i nettbutikker som tar vanlig visa? :)

5357258[/snapback]

Det er jeg ikke sikker på, men de jeg har handlet oss er det en egen for Visa Electron!

Lenke til kommentar
Moren min jobber i Nordea, og hun forteller at hvis man er fylt 13år, kan man åpne en "Ungdoms-konto" og få enten en grunnpakke(Cirrus og Maestro) eller med Visa Electron.

VISA Electron er et VISA-kort som bare kan brukes ELEKTRONISK, altså minibank, netthandel og betalings terminaler i butikker!

Jeg har kortet selv og det funker greit med internett kjøp! Men har ikke sett noen datanettbutikker med VISA Electron.. :ermm:

 

NB! Men som sagt MÅ man ha forelder/verges tillatelse!

5356971[/snapback]

Kan du spørre moren din om man kan få kortnummer til Visa Electron?

5357001[/snapback]

Kortnummer får man ved å kontakte nærmeste filial! ;)

5357235[/snapback]

Altså man kan handle med visa electron i nettbutikker som tar vanlig visa? :)

5357258[/snapback]

Det er jeg ikke sikker på, men de jeg har handlet oss er det en egen for Visa Electron!

5357549[/snapback]

hvilke plasser er det du handler med visa electron da?

Lenke til kommentar

1)Jeg er fortsatt under atten, og har siden jeg var fjorten vært i besittelse av et Delta Airlines-kort med Amex i mitt navn(dog, dette ble klippet i to av en litt sur far en gang...), et VISA-kredittkort fra DnB Nor, og nå, endelig, et meget godt Eurocard. Per i dag er jeg seksten år gammel, uten at det har stoppet meg.

 

2)Visa Electron brukes ofte av banker på diverse øyer og andre steder det kan være praktisk å ha en konto, uten at man nødvendigvis kan dra dit for å ta ut hver gang. Det blir stadig mer vanlig med elektronisk kontakt mot banken uansett, selvom det skulle være et normalt Visa. Om noen år vil antagelig alt sjekkes før du får handle. Opplevde med mitt Eurocard(og når det er sagt er det ikke det dårligste eurocardet jeg har, men det er nå så) at en butikk i utlandet uten elektronisk bankterminal ringte opp banken for å verifersere kreditten min. Dette var visstnok, i følge mannen i kassen, normal prosedyre. Antagelig hjalp ikke alderen min meg, men det er en annen sak.

 

Norske ungdomsskort med Visa Electron har sjeldent eller aldri påtrykket kortnummer som må til for handel på nett. Hvorfor er for meg et meget godt spørsmål. Jeg handlet med mitt Visa Electron i midt-østen denne uken(av en eller annen grunn lot det seg ikke gjøre med Eurocardet) uten problemer. De trakk kortet som om det hadde vært et hvilket som helst annet kort, jeg skrev under(dette trodde jeg i prinsippet ikke gikk med electron, men mulig ting har utviklet seg) og sa takk for meg. På kvitteringen min stod hele kortnummeret. Okey, tenkte jeg for litt siden, og har nettopp gjennomført en handel av en film på play.com.

 

Ikke at jeg tror jeg kommer til å bruke electronkortet så mye mer for det(det er nå fortsatt bankkortet mitt, og derfor en goood del i bruk uansett), men det var en artig oppdagelse. Virkelig.

Lenke til kommentar

Nordea gir ut Visa Electron kort med Kort nummer og cvc kode, til personer under 18år..

 

 

Vel for og si det på en annen måte, et slik kort funker på de fleste nettsteder, som tar Visa..

 

Og evt alle spillesider på nettet.

 

Som en 13åring i dag så kan man gå på www.bettson.com og spille alle pengene sine bort =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...