Gå til innhold

Raptor 150 GB kommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Omtalen lyder slik: "Av andre egenskaper finner vi SATA 3 Gbit/s, 16 MB cache, aksesstid på 4,5 ms og en rotasjonshastighet på 10 000 RPM. I følge WD sine hjemmesider: "Fast — with a next-generation SATA interface, 1.5 Gb/s data transfer rate, native command queuing (NCQ), and 16 MB cache, these drives deliver optimum performance. Jeg velger å stole på at det som står på WD sine sider er det korrekte.. :hmm: Eller har jeg gått glipp av noe her? Er SATA 3 Gbit/s det samme som 1.5 Gb/s data transfer rate? :ohmy:

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
Dere som har disken hjemme, hvordan er den i forhold til vanlige sata disker?

 

Verd prisen eller? :)

5529003[/snapback]

 

Jeg mener absolutt det , den er svært rask som operativsystem disk og i motsetning til vanlige disker , er den også rask når man fyller opp disken endel, den har etter hva jeg har skjønt lengre levetid en en vanlig disk fordi den er beregnet for server , alså ett altenativ til scusi disker.

Lenke til kommentar
Dere som har disken hjemme, hvordan er den i forhold til vanlige sata disker?

 

Verd prisen eller? :)

5529003[/snapback]

 

Jeg mener absolutt det , den er svært rask som operativsystem disk og i motsetning til vanlige disker , er den også rask når man fyller opp disken endel, den har etter hva jeg har skjønt lengre levetid en en vanlig disk fordi den er beregnet for server , alså ett altenativ til scusi disker.

5529052[/snapback]

 

har du partisjonert din eller?150Gb til os kan bli litt i det meste laget. Håper den kommer ut i 74gb variant før mars..

Lenke til kommentar

150gb disken er betydelig hurtigere en 74gb disken , så bortkastet er det ikke , men som du skriver er ikke det behov for 150 gb bare til opperativsystem

men halvparten er nok for min del foreløbig ,har man endel spill installert så ryker det fort endel plass , når vista kommer i slutten av året går det vel enda mer plass til opperativsystemet så sånn sett er størelsen ok!

så er det også slik at en ikke ønsker å ha en full disk til operativsystem ,da dette går kraftig utover ytelsen

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
150gb disken er betydelig hurtigere en 74gb disken , så bortkastet er det ikke , men  som du skriver er ikke det behov for 150 gb bare til opperativsystem

men halvparten er nok for min del foreløbig ,har man endel spill installert så ryker det fort endel plass , når vista kommer i slutten av året går det vel enda mer plass til opperativsystemet så sånn sett er størelsen ok!

så er det også slik at en ikke ønsker å ha en full disk til operativsystem ,da dette går kraftig utover ytelsen

5529654[/snapback]

 

Enig, 70gb er en grei størrelse. Defor hadde det vært innmari greit med en sata 2 raptor på 74gb. Men men, får vente og se om den kommer ut før april.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...