Gå til innhold

Hovedkort med mest mulig USB2 og Firewire


Black Star

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe hovedkort til PC'n på jobben da det som satt i viste seg å være ustabilt som fy. Har fått kreditert det kortet, så i morgen kjøper jeg nytt. Trenger derfor svar i dag, og håper noen med dette kortet kan fortelle om sine erfaringer. Kortet er et Asus A8N-SLI Premium

 

Er det et godt valg?

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310299&cks=PRL

 

Er det andre som heller anbefales? Ser at man stort sett er fornøyd med det på Komplett sin side, men vil gjerne ha flere anbefalinger. Hovedkriteriet er mest mulig USB2.0 porter, og minst en (helst minst to) firewire porter. Lyd og lan på kortet er også ønskelig.

 

Håper på raskt svar :)

 

EDIT: Tar det ikke AGP kort? I såfall må jeg nesten ha tips om et kort som gjør dette.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så fryktelig mange hovedkort som støtter AGP igjen lenger, men MSI K8N NEO2 Platinum (4 USB bak + 4 mulige på HK + 1 FW bak + 2 FW mulige på HK) eller DFI LanParty nF3 Ultra-D (4 USB bak + 4 mulige på HK + 1 FW bak + 1 FW mulig på HK) henger fremdeles veldig godt med.

MSI K8N NEO2 Platinum er et veldig vennlig kort som det har blitt bygget utallige maskiner med.

Lenke til kommentar

Var innom Datakjeden i dag. Eneste kortet de hadde inne med AGP var et Asrock kort. Det hadde ikke Firewire, men kjøpte med et tilleggskort som hadde dette samt noen ekstra USB porter. Akkurat nå husker jeg ikke nøyaktig hva kortet het (det hadde både PCI-E og AGP), men hvor godt rykte har Asrock? Han bak disken sa at det var Asus sitt billigmerke, og at det var bra. Tviler på at sjefen skal overklokke noe særlig, så om det er overklokkingsvennlig er ikke av betydning.

Lenke til kommentar
Var innom Datakjeden i dag. Eneste kortet de hadde inne med AGP var et Asrock kort. Det hadde ikke Firewire, men kjøpte med et tilleggskort som hadde dette samt noen ekstra USB porter. Akkurat nå husker jeg ikke nøyaktig hva kortet het (det hadde både PCI-E og AGP), men hvor godt rykte har Asrock? Han bak disken sa at det var Asus sitt billigmerke, og at det var bra. Tviler på at sjefen skal overklokke noe særlig, så om det er overklokkingsvennlig er ikke av betydning.

5348741[/snapback]

ASRock 939Dual-SATA2 er intet dårlig kjøp. Det er så populært at forumet har fått en egen svær tråd om kortet.

ASRock er Asus sitt billigmerke, ja, men dette kortet er et gullegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...