Gå til innhold

Problemer med OC av 3700+! (Ser lysere ut nå)


Anbefalte innlegg

Som sagt har jeg litt problemer med overklokking av min nye 3700+.

Mitt system ser slik ut:

 

Amd64 3700+

Dfi nf4 Ultra-D

Ocz plat rev2 1024mb 3200

7800gt

 

Er ENESTE jeg har gjort er:

 

Økt FSB

Økt Volt på CPU og RAM (hadde 1,50 på cpu og 2,80 på minnet)

Låst HT til 3x

 

Minnet og alt annet står på auto, som default.

Må man låse PCI-e forresten?

Har da aldri sett noen stoppe her før :(

Noe annet som var rart, er at CPU-vifta stoppa under oppstart, og den går på rundt 700rpm :hmm: Mener å huske min forrige boxed på 3200+ var på rundt 3800rpm.

Ledningen står i CPU-fan og i SpeedFan står det pøå 100%. Jeg hadde så lyst å nå 2,8ghz :no:

 

Kom in i Windows på 235*11=2530mhz men der var det stopp!

Blåskjerm hvis jeg prøver 240*11=2640mhz :hrm:

 

Spør om det er noe jeg har glemt ;)

Vær så snill :dontgetit::cry:

Endret av c[`]laburk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du behøver ikke å sette spenning til minnet høyere enn 2.75v.I mange tilfeller klokker minnet ditt dårligere med 2.8v.Og du kan prøve å sette timings på minnet til 3-3-3-7 1T.Har de samme brikkene og de klarer 267mhz 1T på de nevnte timings.

 

Men skal du max klokke, gjør som pcp160 sier,få minnet ut av bildet til du føler du har nådd grensa med cpu.Da er det også lettere å finne ut av hvilken cpu MP du skal bruke i forhold til å få best ytelse ut av RAMen din.Den RAMen du har må du bare få utnyttet da den er meget bra.

Lenke til kommentar

Da kan du først konsentrere deg om cpu.Sett minnedivider til 100 eller 133mhz.Er ikke kjent med din bios,men tror det er slik.Du behøver ikke ha så høy spenning på cpu heller.Prøv med 1.45v.først.Sett til 245x10,kjør Prime eller occt ei stund,får du ingen error,øk fsb 5mhz og test igjen.Når testen feiler raskt,kan du øke vcore til f.eks 1.475.Slik må du fortsette til cpu når veggen,eller den blir for varm.Er ikke gjort i ei håndvending dette,ta deg god tid og pass temperaturen.Kom heller tilbake da du har funnet din maksklokk på cpu så får du nok hjelp til minnet :)

Hva slags cpu kjøler har du?

Lenke til kommentar

Stiller med Clockgen i windows någ jeg, for det er enklere!

Kan jeg gjøre det bare for å test eler burde jeg bruke bios.

Når alt er satt ned, klarer jeg 2,6 for øyeblikket og torturetest med occt.

Tenker jeg stopper etter 10 min og stiller litt høyere.

Når den fort blir ustabil øker jeg litt volt (hva er max?) så kanskje jeg får den til å gå lengre. Så finner jeg beste stabile clock!

 

Kanskje :hmm: ?

Lenke til kommentar

Jeg klarer å sette den til 3ghz på 1,47, men når jeg klikker torture, fryser alt :cool:

Hvor høyt kan jeg stille volten da? Noen som kan hjelpe meg med å fikse minnet nå da?

Kjører 2,8 stabilt, og det er det eneste jeg ønsker meg. (255*11)

Men jeg lurer på en ting! Står de i Dual nå hvis jeg har minnet mitt der jeg har merket med rødt?

post-61503-1135779464_thumb.jpg

Endret av c[`]laburk
Lenke til kommentar
Jeg klarer å sette den til 3ghz på 1,47, men når jeg klikker torture, fryser alt :cool:

Hvor høyt kan jeg stille volten da? Noen som kan hjelpe meg med å fikse minnet nå da?

Kjører 2,8 stabilt, og det er det eneste jeg ønsker meg. (255*11)

Men jeg lurer på en ting! Står de i Dual nå hvis jeg har minnet mitt der jeg har merket med rødt?

5347954[/snapback]

Ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...